Episode 6 - Latihan

745 49 49
                                    

Ali baring di ats katil rumahnya slps makan malam. Pndgnnya terarah pd kipas yg sdg berpusing itu namun fikirannya masih lagi memikirkan berkenaan Alicia. Dia masih serba salah dgn kata2nya pd Alicia sbntar tdi.

" Lagipun, awk bkn ada sesiapa pun kt sini. Kluarga awk dh xde. Awk tinggal sorang je "

Ali : Aduhh knp lah aku pergi ckp kt dia mcm tu. Dh lah dia masih terkesan lagi dgn kematian ayah dia. Haihh Ali2

Tk lama slps itu, pintu biliknya diketuk sblum dibuka perlahan olh seseorang. Kelihatan Aliya berdiri di situ smbil tersenyum.

Aliya : Anak mama buat apa tu ? 😊😊

Ali : Tkde apa2 mama. Cuba baring2 skjp.

Aliya : Baring lps makan. Tk bagus utk kesihatan kamu tu, Ali. Dri Ali baring x buat apa2, lbh baik Ali ikut mama.

Ali : Ikut mama pergi mana ?

Aliya : Pergi supermarket skjp. Mama ada barang dapur nk kena beli ni.

Ali : Knp x pergi lps kita balik akademi je tdi ?

Aliya : Mcm lah Ali x kenal ayah tu mcm mana ? Ayah kan selalu sibuk. Tepat jam pukul 8 mesti dia akn duduk dpn komputer buat kerja. Klu mama pergi ptg tdi, lmbt plk kita makan.

Ali hnya me'ohhkan shj kata2 ibunya itu.

Ali : Blh jgklah. Alang2 tu blh lah beli snek sekali.

Aliya : Hmm klu nk ikut....cepat siap. Mama tunggu kt bwh.

Ali : Ok

Mentor teras tekno itu pun berlalu pergi dri situ menuju ke tingkat bwh sementara Ali masuk ke dlm tandas utk bersiap.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ali dn Aliya berada di dlm pasaraya sdg mencari barang keperluan mereka.

Aliya : Waahh masih segar lagi ikan2 kt sini. Ali nk makan apa utk malam esok 😊😊

Ali : Klu mama masakkan ikan sweet sour, ok ?

Aliya : Ok sgt. Nnti mama buat special utk anak mama ni 😊😊

Ejen tekno itu membalasnya dgn senyuman. Pndgnnya kemudian terarah pd papan tanda bertulis " Snek dn Coklat ".

Ali : Mama.....Ali pergi cari snek dulu blh ?

Aliya : Blh.....nnti lps dh pilih coklat, Ali pergi kt tmpt sayur plk ya

Remaja itu menganggukkan kepalanya sblum berlalu pergi meninggalkan ibunya yg sdg memilih ikan yg sesuai utk dimasak nnti. Dia berjln sehinggalah ke bhgn " Snek dn Chocolate ". Di sana, kelihatan byk snek dn coklat dri dlm dn luar negara.

Ali : Hmm snek apa ya yg sesuai utk weekend movie nnti. Cadang nk tngok cerita komedi.

Ali membelek2 beberapa snek utk dia makan pd hujung minggu nnti. Sdg dia mencari, pndgn dia terarah pd coklat yg disusun di ats rak. Dia berjln ke arah rak tersebut dn melihat beberapa jenis coklat yg dijual di situ. Melihatkan coklat yg byk itu membuatkan dia teringat pd Alicia.

Flashback on.........

Ali berjln kluar dri akademi bersama Alicia utk menemani gadis cina itu pulang. Dlm perjlnan, gadis itu menikmati coklatnya. Ejen tekno itu memandang shj gadis itu smbil tersenyum. Sungguh dia berasa gembira melihat Alicia tersenyum slps dia selesai menangis

Ali : Awk mmg suka makan coklat ya ? 😊😊

Alicia menganggukkan kepalanya sblum membalas.......

Alicia : Org selalu ckp.....klu kita bersedih, coklat ni akn bantu utk merawat kesedihan kita. Jdi setiap kali lps saya menangis, saya akn makan coklat utk rawat kesedihan saya 😊😊

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now