Episodes 12 - Putus

611 38 49
                                    

E. Zam berada di dapur sdg menyiapkan sarapan utk dia dn Kayra pd pagi itu. Selesainya menyiapkan sarapan, dia berjln ke arah bilik anak saudaranya sblum mengetuk pintu bilik itu.

Tok.....tok.....tok.......

E. Zam : Kayra, uncle dh siapkan sarapan. Jom kita sarapan sama2 😊😊

Panggilan dri ejen inviso itu tdk dijawab olh Kayra. Lelaki itu mengetuk pintu biliknya sekali lagi.

Tok......tok......tok......

E. Zam : Kayra......Kayra......uncle masuk ya ?

E. Zam mula membuka pintu bilik gadis itu dgn perlahan2. Smbil itu, dia berkata.......

E. Zam : Kayra.....jom sarapan. Nnti lmbt pergi.......ehhh

Dia memandang sekeliling bilik itu namun kelibat Kayra tdk kelihatan.

E. Zam : Mana Kayra ni ?

Lelaki itu menggaru belakang kepalanya yg tdk gatal. Pndgnnya terarah pd sekeping kertas yg diletakkan di ats meja. Kertas itu mengandungi nota yg ditulis olh Kayra. E. Zam mengmbil kertas itu lalu membacanya.

" Uncle, Kayra dh pergi sekolah. Sorry sbb x beritahu uncle awl2. Nnti kita jumpa kt akademi ya "

E. Zam sekadar gelengkan kepalanya shj saat membaca nota yg ditinggalkan olh anak kpd kakaknya itu.

E. Zam : Haihh, Kayra2. Suka sgt buat sesuatu x beritahu org dulu

Lelaki itu pun melangkah kluar dri bilik Kayra menuju ke dapur utk bersarapan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Alicia berada di biliknya sdg bersiap utk ke sekolah. Cekak yg sekian lama berada di ats meja diambilnya lalu dipakaikan pd rambutnya yg panjang. Slps itu, dia pun berjln kluar dri bilik smbil membawa beg sekolahnya. Semasa dia tiba di tingkat bawah, dia hairan saat melihat pintu rumahnya terbuka luas.

Alicia : Ehh siapa yg bukak pintu ni ?

Gadis cina itu berjln ke arah pintu yg terbuka luas lalu memeriksanya.

Alicia : Tkde kesan pecah masuk. Tpi smlm aku dh kunci semua pintu.

??? : Aku yg bukak

Alicia toleh ke arah suara itu dn terkejut saat melihat Kayra sdh berada dlm rumah sdg duduk di ats kerusi.

Alicia : Kayra.....mcm mana awk tahu saya tinggal kt sini ?

Kayra : Kau rasa ?

Gadis itu diam selama beberapa saat sblum berkata.......

Alicia : Awk tngok profile saya ?

Kayra : Hmphh xde masa aku nk tngok profile kau. Mcm lah bagus sgt sejarah hidup kau tu. Aku pernah intip papa aku masa dia curi2 dtg ke sini. Itu yg aku tahu kt mana kau tinggal ( dingin )

Alicia hnya me'ohhkan shj kata2 Kayra itu. Ejen kombat itu memandang sekeliling rumah tersebut sblum menyambung.......

Kayra : Tk sangka kan.....besar jgk rumah si pengemis ni. Sayang betul MATA pd kau dgn bapak kau smpi sanggup berikan rumah ni pd korang berdua. Klu lah......aku duduk kt tmpt Dato Othman, kau x kan merasa duduk rumah sebesar ni. Silap2 suit ejen yg kau pakai pun, aku bakar ( dingin )

Alicia : Apa tujuan awk dtg ke sini ? Kita ada misi ke ?

Kayra : Kau fikir aku dtg sini sbb misi ke ? Kirim salam je lah Alicia. Aku pun x ingin nk satu team dgn kau. Dh lah anak kutip lps tu rampas hak milik org plk tu. Dri dulu smpi sekarang.....perangai masih x ubah2 ( dingin )

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now