Episodes 17 - Kaori Cheng

492 30 27
                                    

Di kwsn Hutan Cyberaya..........

Dien berada dlm satu bilik di markasnya sdg melihat hologram. Kelihatan pd hologram itu trdpt gmbr dia bersama seorang bdk lelaki ketika mereka masih kecil. Dia meneliti gmbr itu. Seketika kemudian, air matanya mula mengalir pd wajahnya.

Dien : Kau mmg x guna Ghazali. Aku akn pastikan yg kau akn melutut dpn aku ( dingin )

Tk lama slps itu, pintu bilik tersebut dibuka dn kelihatan seseorang masuk lalu berjln ke arah Dien. Org itu berhenti di belakangnya dn turut serta melihat gmbr pd hologram itu.

??? : Tk guna kau nangis lagi, Dien. Kau sedih pun bkn blh kembalikan org yg dh xde.

Dien : Kau x kan fhm apa yg aku rasa. Sbb kau bkn ada kluarga pun.

??? : Aku ada kluarga lah. Kau x igt ? Kan aku pernah ceritakan pd kau dulu.

Dien : Maksud aku kluarga kandung. Setakat kluarga yg bkn dri darah daging kau, apalah sgt.

??? : Mmg......tpi " Dia " tetap kluarga bagi aku. Smpi mati.....aku akn berjuang utk " Dia ". Tiada siapa blh halang aku ( dingin )

Dien diam seketika saat mndgr kata2 dri org kanannya itu. Org itu kemudiannya berkata........

??? : Bila kita nk teruskan dgn plan seterusnya ? Aku x sabar.....nk tngok org yg aku benci tu merana.

Dien tersenyum jahat. Slps itu, dia mngmbil satu surat khabar dri atas meja sblum membalingnya ke belakang. Org itu menyambut surat khabar tersebut.

Dien : Kita akn pergi pd tarikh keramat tu 😈😈

Org itu membuka surat khabar tersebut dn mula melihat muka hadapan. Kelihatan artikel bertulis " Serangan Bangunan CyberPerdana " bertarikh 20 May di situ. Org itu tersenyum jahat dn berkata.......

??? : Tarikh yg bagus 😈😈
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Di rumah Ali.........

Kring........Kring......Kring.........

Loceng digital kepunyaan Ali berbunyi menandakan sdh tiba masanya utk dia bangun. Seketika kemudian, pintu biliknya diketuk olh seseorang.

Tok.......tok.....tok......

Aliya : Ali, bangun. Pergi sekolah

Ali : Ya, mama. Ali bangun ni

Ejen teras tekno tersebut bangun dri katil lalu menutup jam loceng digitalnya. Tk lama slps itu, telefonnya berbunyi. Dia mengmbil telefon tersebut dn terlihat satu notifikasi di bhgn ats skrin. Dia scroll skrin itu ke bwh utk melihatnya.

" BFF Birthday : Kaori Cheng 🎂🎂 "

Wajah Ali berubah mnjdi sedih saat melihat notifikasi itu. Pndgnnya kemudian terarah pd bingkai gmbr yg diletakkan di ats meja. Dia bangun dn berjln ke arah meja sblum mengmbil gmbr itu. Ia merupakan gmbr dia bersama Kaori ketika mereka masih mnjdi rakan baik ketika itu.

Ali : Happy birthday Kaori. Semoga awk tenang di sana 😢😢

Remaja itu meletakkan semula bingkai gmbr di ats meja sblum mencapai tuala dn masuk ke dlm bilik mandi utk bersiap.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Aliya berada di meja makan sdg meletakkan sepinggan roti di ats meja. Tk lama slps itu, Ali pun turun smbil membawa beg sekolahnya.

Aliya : Selamat pagi Ali 😊😊

Ali : Selamat pagi

Ejen tekno itu menarik kerusi sblum duduk di atsnya dn mula mengmbil sekeping roti lalu sapukan jem. Aliya menuang air teh ke cawan Ali. Kepala Ali toleh sekeliling rumah seolah2 mencari seseorang.

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now