Episodes 31 - Janji Alicia

525 25 29
                                    

Alicia, E. Cheng, Daniel dn E. Dayang berkumpul di suatu tmpt di Akademi MATA Tokyo slps selesainya upacara pengebumian Haruka. Kesemua mereka hnya diam dn tdk berkata apa2 kerana terkejut dgn tindakan Haruka yg membunuh diri secara tiba2. Alicia duduk di sblh E. Cheng. Air matanya mengalir kerana sedih dgn pemergian rakan baiknya yg secara mengejut. Daniel hnya diam. Kedua2 tangannya memegang surat yg ditulis olh Haruka. Air matanya menitis sementara tangannya menggigil. Slps beberapa lama mendiamkan diri, dia berkata......

Daniel : Smpi hati mama.....hisk.....hisk.....smpi hati mama. Tk cukup mama hina dia....sekarang ni mama luka kan hati dia plk. Mama paksa Haruka supaya tinggalkan Daniel lps tu biarkan Daniel kahwin dgn Alicia 😢😢

E. Dayang : Mama buat semua ni utk kebaikkan kamu. Mama nk kamu bersama dgn perempuan yg lbh baik.

Daniel : CARA NI KE MAMA KATA BAIK ?!!!! Daniel tnya mama ? BAGUS SGT KE CARA NI ?!!!! Sekarang ni.....disbbkan mama.....Haruka mati dn disbbkan mama jgk lah.....hidup Daniel hancur. Daniel xde sesiapa.....selama Daniel hidup.....Haruka lah yg byk bahagiakan Daniel !!!! Mama x pernah ada pun dgn Daniel !!!! 😡😢😡😢

E. Dayang : Kamu bahagia dgn perempuan tu ?!!! Kamu ni x tahu malu ke ?!!! Berkawan dn bercinta dgn anak penjenayah yg pernah bunuh ejen2 MATA !!!! Semua ejen pndg hina pd dia !!!! Kamu sorang je yg terhegeh2 nk dgn dia !!!! Kamu kena igt yg kamu ni siapa ?!!! Anak kpd E. Dayang !!! Ketua teras Tekno !!!! Jdi kamu kena jaga nama baik kluarga kita !!!! 😡😡

Daniel : Kluarga ? Mama sebut pasal kluarga ? Selama ni mama ada fikir ke pasal kluarga ? Mama ada fikir pasal Daniel.....arwah papa ? Mama ada fikir ?!!! Yg Daniel nmpk, mama suka control Daniel adalah !!!!

PLAKK !!!! E. Dayang menampar Daniel dgn kuat. Alicia dn E. Cheng terkejut dgn perbuatan ketua teras Tekno itu. Ejen neuro itu bangun dn berkata......

E. Cheng : Puan

E. Dayang : Kamu jgn masuk campur. Biar saya yg uruskan

Mndgrkan kata2 E. Dayang itu, E. Cheng pun diamkan diri. Wanita itu merenung tajam ke arah Daniel dn berkata.......

E. Dayang : Berani kamu biadap dgn mama ? Ni mesti perempuan tu yg ajarkan ?!!! Klu tdk, kamu x jdi smpi mcm ni !!!! 😡😡

Daniel : Haruka x pernah ajar Daniel supaya biadap dgn mama. Dia ajar supaya hormat mama adalah !!! Yg jdikan Daniel mcm ni....mama shj !!! Mama punca segala2nya !!! 😡😢😡😢

E. Dayang : Hmphh sah2 lah kamu dh kena ubat guna2 dgn perempuan tu. Nmpknya Haruka dh buat pilihan yg bijak utk tamatkan riwayat hidup dia ( dingin )

Daniel : MAMA !!!! 😡😡

E. Dayang : Knp ? Marah ? Betul lah mama ckp. Perempuan yg kamu puja sgt tu dh buat kptsn yg trbaik utk tinggalkan kamu ( dingin )

E. Cheng : Puan......seelok2nya puan jgn sebut nama Haruka lagi. Dia baru je pergi. Tolong hormat pemergian dia

E. Dayang : Tk kuasa saya nk hormat dia. Org mcm tu x layak utk kita kenang. Elok dipijak shj

Daniel mengenggamkan shj tangannya kerana berang dgn apa yg diperkatakan olh E. Dayang. Begitu juga dgn E. Cheng yg agk tdk puas hati dgn ketua teras Tekni itu. Namun, disbbkan pangkat wanita itu jauh lbh tinggi, dia hnya mampu bersabar shj. Alicia hnya diam dn memandang shj Daniel. Dia berasa simpati dgn rakannya itu.

E. Dayang : Daniel....sekarang kamu dgr sini baik2. Mama nk kamu kahwin dgn Alicia dlm masa terdekat ni. Kamu jgn risau, segala perbelanjaan, mama akn tanggung semuanya.

Alicia : E. Dayang, soal perkahwinan ni bkn blh dibawa main. Lagipun, Daniel xde hati dgn saya pun.

E. Cheng : Betul tu, puan. Jgn lah paksa mereka ikut plan puan tu.

One And Only ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now