43 End

768 66 3
                                    

Jimin dan GD dikejarkan ke hospital . Keadaan mereka berdua semakin kritikal .

Jieun menangis tanpa henti . APakah kejutan yang diterima setelah 2 tahun dye berjauhan ?

Joongki : saeng~ah . Gwaencahana .

Joongki segera memeluk Jieun erat . Sakit rasanya melihat saeng kesayangannya menangis ketika itu .

Waktu itu , semua ada . AHli BTS , BIGBANG semua ada kecuali V dan Eunri .

Seorang doktor keluar dari bilik pembedahan . Doktor yang merawat Jimin .

Jieun : doktor , Jimin ottae ?
DOktor : Kami sudah mengeluarkan butir peluru yang tembus ke dalam ususnya . Keadaan Encik Jimin juga stabil . Dalam 2-3 jam lagi , baru Encik Jimin akan sedar .
Jieun : gomawo doktor .

Jieun menarik nafas lega . Entah kemapa berita itu membuatkan hatinya kembali tenang .

Jieun makin okey . TApi , dye tetap masih risau dengan keadaan GD yang masih di dalam bilik kecemasan itu .

Jieun : oppa , GD okey kan ?
Joongki : oppa berharap GD okey . Sebab GD kan kuat .

Seorang doktor keluar sambil mrnunduk ..

Jieun : doktor ? GD selamat kan ?
Doktor : jwisonghamnida . Saya tak dapat menyelamatkan Encik Jiyong .
Jieun : MWO ?! Andwae . Doktor it's a joke right ? Mesti GD suruh doktor buat macam nie kan ? *fake laugh*
DOktor : jeongmal mianhamnida . Peluru itu betul² mengenai jantungnya . Dan saya tak dapat menyelamatkannya . Jwisonghamnida .
Jieun : aniyo . Busemariya doktor ? EO ? Mincingo ? EO ? GD takkan mati ! Arraseo !!
Doktor : mianhae . Saya minta diri dulu .

DOktor pergi dari situ . Jieun jatuh terduduk . Sungguh tidak disangka . Selepas berita gembira yang diterimanya , langsung terus berita buruk . Watder ?!

Dalam diam , Seungri yang bersandar di dinding pun jatuh terduduk . DYe menundukkan kepalanya . Dan airmatanya mengalir laju .

Bigbang juga kelu . Sahabat yang selama nie menjadi tulang belakang mereka dah pergi buat selamanya . Kenangan mereka berlegar² di fikiran .

-------

Pemergian GD telah mengemparkan seluruh dunia . Ahli keluarga , kawan² dan fans nya . Semuanya turut berdukacita .

Jieun sekeluarga berada di tempat penyimpanan abu mayat . AHli BIGBANG dan BTS juga ada di sini . Eunri dan V pun ada di situ .

Harinie hari pengebumian GD atau nama penuhnya Kwon Jiyong .. keluarga GD pada asalnya tidak boleh menerima kenyataan , tetapi akhirnya mereka merelakan .

Semua yang berada di situ semuanya berlinangan airmata . Tidak kira siapa , semuanya menangis .

Fans GD yang selama nie menjadi peminat serta VIP , juga sedih dengan berita itu . Tidak kira di Korea mahupun antarbangsa . Semuanya turut bersedih .

Jieun : *dlm aty* GD~ah . Mianhae . Jeongmal mianhae . Sebab aku , kau yang terpaksa terima semua nie . Kenapa kau halang aku ? Wae ? Kenapa kau tak biar aku mati ? GD , aku minta maaf . Selama kau dengan aku , aku tak pernah bahagiakan kau . AKu banyak sakitkan kau . AKu banyak lukakan kau . Mianhae . AKu harap , kau baik² dekat sana . Aku takkan pernah lupakan kau . Aku janji . kau lah BFF FOREVER aku . Annyeong ~ GD~ah .

Jieun mrletakkan bunga putih di hadapan gambar GD . Airmatanya juga tak berhenti² mengalir .

Seseorang menepuk bahu Jieun lembut . Orang itu ialah Taeyang .

TAeyang : Jie~ah . *bagi surat* nah . Jiyong bagi aku 2 tahun lalu . Saat dye decide nak move on walaupun hati dye sakit .
Jieun : *ambil* Taeyang~ah . Mianhae . Sebab aku , GD pergi . Salah aku .
Taeyang : aniya . Bukan salah kau . Semua takdir . Mungkin pemergian dye akan bawa sinar kebahagian pada kau .

Jieun kelu . Selepas Taeyang beredar , Jieun membuka envelope putih itu perlahan . Didalamnya ada sepucuk surat berwarna putih .

Annyeong Jie~ah .

Mianhae . Jeongmal mianhae . Aku banyak buat salah . Aku pisahkan kau dengan Jimin . Aku sakitkan kau . Dengan paksa kau untuk terima aku dalam hidup kau , sedangkan aku tahu kau hanya untuk Jimin .

Dah tiba saatnya , untuk aku lepaskan kau semula pada Jimin . Maafkan aku . AKu janji bila saja kita berjumpa , aku akan protect kau dari musuh kau . Aku yakin , mesti ada seseorang yang rancang semua nie . Yang buatkan baby kita mati .

Aku janji aku akan letak nyawa aku untuk protect kau . Maafkan aku . Hanya itu yng aku mampu untuk membalas segala silap aku selama nie . Aku harap , Jimin akan jaga dan sayangkan kau macam dulu semula .

Jieun~ah . Masa hari kau kemalangan tu , aku ada belikan kau hadiah untuk harijadi kau . Tapi , aku tak sangka lain pulak jadi . Erm , kau anggap lah hadiah tuh yang terakhir dari aku . Kalau kau tak suka , kau jangan buang . Kau beri pada Seungri . Mianhae .

Kalau aku pergi sekalipum , kau tetap kawan aku Jie . BFF FOREVER . aku tetap akan melihat kau dari jauh . Maafkan aku . Annyeong ~

Tangisan Jieun makin menjadi² .. rasa bersalah yang teramat . Jieun mengeluarkan sesuatu di dalam envelope putih itu .

Cincin . Cincin simple yang bersadur emas perak . Cukup simple . Dengan hanya sebutir permata turqoise diatasnya .. kalau diperhatikan betul² , di bahagian dalam cincin itu , terukir I Love You . Jieun mengalirkan airmatanya . Pilunya hati .

Jieun pergi ke tasik . Dye duduk di bangku menghadap tasik di hadapannya . Sedih teramat sangat .. kenapa mesti GD yang pergi ? Kenapa GD menyelamatkannya ? Wae ?

?? : annyeong .
Jieun : eo ? Daniel~ah ?
Daniel : nae .

Jieun terus berdiri memeluk Daniel . Dye terus menangis di dada bidang Daniel .

Daniel : Jie . Take it out . Cry . And cry .

Jieun hanya mengikut . Dye menangis sepuas²nya .

Selepas puas menangis , Jieun duduk seperti biasa .

Daniel : okay . Tell me everything . Jangan pendam .
Jieun : aku rasa sedih . Teramat sedih . Aku rasa semua nie salah aku .. kenapa oramg lain yang terima semua nie ? Sedangkan nie salah aku ? Kawan aku dari dulu , dah pergi jauh dari aku . Dye banyak ajar aku .
Daniel : I know it hurt very bad . But who is you love ? Jimin or GD ?
Jieun : molla .
Daniel : you still love Jimin , right ? So go to him . Before you lost him twice .
Jieun : but .
Daniel : Jie , jangan nafikan hati kau . Jangan biarkan ia makin sakit ? AKu tahu , mendiang GD pun mesti nak tengok kau bahagia .
Jieun : tapi aku tak kuat .
Daniel : you can do it Jie . Fighting !

Daniel menghantar Jieun ke hospital . Jieun masuk ke dalam bilik yang menempatkan Jimin . Kelihatan Jimin sedang baring , termenung .

Jieun : Jimin .
Jimin : eo ? Jieun ? Bukan ke sekarang ?
Jieun : nae . AKU dah pergi sana . AKu datang aku nak minta maaf . AKu sedar selama nie aku banyak kecewakan kau ..aku tak mampu jadi isteri yang baik . And aku tak dapat jadi omma yang bagus untuk Jaeyong . Mianhae Jimin . Aku sedar , selama 6 tahun nie , aku tak dapat lupakan kau . Aku masih sayangkan kau . Aku ego untuk akui semua tuh . Aku takut yang aku akan sakit untuk kali ke-3 . Mianhae .
Jimin : sini .

Jimin duduk . Dye menarik Jieun ke dalam dakapannya . Kesakitan itu dilupakan sebentar . DYe lega yang Jieun kini dalam pelukannya .

Jimin : Jieun , oppa nak minta maaf . Oppa banyak salah . Oppa pun tak dapat jadi appa yang baik untuk Jaeyong . Mianhae . Kita buka buku baru ?
Jieun : nae .
Jimin : saranghaeyo uri Song Jieun .
Jieun : nado saranghae uri nampheon . Park Jimin .

-tbc-

Well ~ nielah penamatnya . Mungkin akan ada yang bertanya kenapa buat GD mati ? Author buat macam tu sebab , bagi author better buat yg ke-3 tu mati sbb taknak dye menanggung keperitan bila dikecewakan . Itu pilihan yang terbaik bagi author .

Jangan lepaskan EPILOG ya .

#kipidap
#dongibap
#duderbes
#IILWTQFIGHTING

I'm In Love With That Queenka ?! [[S.2]]Where stories live. Discover now