Bab 14

1.5K 71 12
                                    

Kejadian beberapa hari lalu itu benar-benar mengejutkan ramai pihak apatah lagi keluarga Ikhwan dan Aleesya. Sekejam itu tunang mereka mempermainkan mereka.

Ikhwan benar-benar kecewa, masakan tidak?  Dia sudah terlanjur menyayangngi Syamiera. Sangat menyayangnginya. Sudah tentulah doa kecewa diperlakukan sedemikian rupa. Dia membawa diri ke Sydney untuk mengambil peluang melebarkan sayap perkapalannya di samping menenangkan fikirannya. Sejak itu dia telah menutup pintu hatinya kepada mana-mana perempuan. Baginya perempuan ini tidak boleh dipercayai suka mengkhianiati, menimbulkan masalah dan menyusahkan serta menyakitkan hati.

Aleesya? Kekecewaannya itu dibawa terbang ke Russia. Kepercayaan yang diberikannya kepada Alif amatlah tinggi namun di sia-siakan Alif begitu sahaja. Dia bercadang untuk menyambung pelajarannya ke peringkat lebih tinggi dan mengamanahkan Dr. Syuhrah menguruskan Hospital Kiara Emas buat sementara waktu.

****

"Miera tak peduli Papa. Ikhwan tu milik Miera! Papa dengar tak milik Miera! Hahahahahhaha" kata Syamiera kepada Papanya dengan ketawa jahatnya.

"Papa nak kamu lupakan Ikhwan. Cukup Syamiera conteng arang di muka Papa dan" Tegas Tan Sri Alauudinshah. Papa Syamiera.

"No papa he's mine. Hahahahaha" ketawa Syamiera mengilai.

"Cukup Syamiera! I said no means no!" Kata Tan Sri Alauudinshah.

"You are the one who force me to do this." Marah Syamiera.

"But not with this kind of plan. You have crossed the line." Marah Tan Sri Alauudinshah.

"I hate you Papa!" Marah Syamiera lalu masuk ke dalam bilik. Syamiera di bilik memegang pisau lalu menoreh-noreh pisau tersebut di gambar Ikhwan. Sungguh terlalu banyak gambar Ikhwan yang di simpannya sejak mereka sekolah menengah lagi.

"Maafkan Abang sayang. Abang gagal didik putri kita dengan sebaiknya." Getus Tan Sri Alauudinshah apabila melihat gambar isterinya Puan Sri Safirah. Safirah telah meninggalkan dirinya sewaktu melahirkan Syamiera Afina.

"Aku akan pastikan kau jadi milik aku Ikhwan. No matter what." Kata Syamiera.

****

Alif? Alif dipecat daripada Hospital Kiara Emas dan telah dipecat dan kini hidup merempat tanpa pekerjaan dan hanya menganggur dan mengemis di tepi jalan. Dia dibuang keluarga kerana sudah menconteng arang di muka kedua ibu bapanya. Ibu bapa mana yang tidak kecewa apabila anak sendiri memalukan mereka sedemikian rupa. Alif hilang arah tuju hidup.

Hey my fellow and lovely readers. This is my gift for you. Actually I was doing a manuscript for this novel. I wish I can accomplish it before Raya. Yalah 90,000 patah perkataan bukan sedikit. Banyak yang perlu saya pelajari lagi. 13 Tahun bersekolah bukan bereerti sekarang saya 18 tahun sudah penuh ilmu di dada. Saya masih belajar. Tapi malam ini saya tergerak untuk update kerana tersentuh dengan komen kalian yang sudi menunggu. Doakan kejayaan saya untuk novel ini ya? Doakan juga keputusan SPM 2016 yg akn keluar 16 Mac inj cemerlang. Terima kasih. Ada masa saya update lagi. Thnk you so much.

[ON HIATUS] Jodoh Cinta MonyetWhere stories live. Discover now