13 >> Jae+Ren | Stay With Me | <<

397 33 9
                                    

Calling for dear requester~♡

Requester; XuMinghao0711 |Park Hyura
Genre; sad + romance
Storyline; citarasa author sendiri~
Situation; cafe + residential area.

- - - -

Kau menghela nafas perlahan sebelum kau menjejakkan kaki ke dalam cafe itu.kau menguntum senyum, lalu kau mengayunkan langkah menghampiri seorang lelaki yang sedang mengangkat tangan nya sambil tersengih.

Sengihan itu juga membuatkan hati kau rasa tenang. Walaupun, kau berada dalam kesedihan. dia juga penawar hati buat kau.

Kau melabuhkan punggung di kerusi berhadapan dengannya." mianhae Jaemin-ssi sebab sampai lambat" kau menatap wajah nya dengan muka bersalah.

"gwaenchana, Jaemin tak kesah asalkan dapat jumpa Hyura" dia tersenyum dengan bibir nya yang pucat itu. Aku menghela nafas lega.

"dah lama Hyura tak jumpa dengan Jaemin. Jaemin sekarang buat apa? " tanya kau ramah.Rindu betul kau dengan nya.

"uhukkss..saya baik-baik saje. Saya masih belajar di kolej" katanya dengan suara yang kedengaran tak berapa sihat. Kau mengerutkan dahi.

"awak tak apa-apa? saya risau. Dah banyak kali saya tengok awak batuk" dia menggeleng-geleng sambil bibirnya tidak lekang dengan senyuman.Jaemjn okey. Cuma sakit tekak. Hehe, kita order makan eo? " kau berasa tidak sedap hati. kau merasakan ada benda yang tidak kena tapi kau cuba biarkan sebentar.

"nae.." kau tersenyum tawar.

{skip}

Kau yang dari tadi menjamah makanan seorang diri, berasa segan kerana Jaemin hanya menatap wajah kau tanpa menoleh. Tambahan, dia langsung tak menyentuh makanannya sejak tadi.

"wae irae? kenapa pandang Hyura macam tu? makan lah" kata kau lembut. " Jaemin rasa dah kenyang lepas tengok muka Hyura" nafi Jaemin.

"boleh pulak macam tu. makan lah sikit" kau cuba memujuk nya dengan suara yang lembut.

Jaemin terdiam seketika. Tidak lama selepas itu dia mengangguk. Tetapi...

Tindakan Jaemin memegang sudu tadi terus terhenti. Dia mengetap gigi dan memegang dada nya. kau terkejut dengan tindakan drastik nya.

"Jaemin-ahh wae-waeyo? " kau bertanya dengan suara yang tersekat-sekat di kerongkong. dia tidak menjawab lantas dia menyelok poket seluarnya dalam keadaan kalut. Dahi Jaemin mula berkerut. dia mula teringat yang dia tidak membawa ubatnya ke sini.

F L A S H B A C K

Jaemin memegang satu bekas ubat dengan perasaan yang bercelaru. Adakah patut dia membawa ubat itu ke cafe apabila bersama dengan Hyura nanti atau tidak membawa ubat ini dan membiarkan sakit itu menyerang diri?

"kalau apa-apa terjadi pada saya nanti, tolong maafkan saya Park Hyura" getus hati nya. Dia meletakkan kembali ubatnya itu di atas meja dan berlalu pergi.

E N D F L A S H B A C K

Jaemin memegang dada nya yang semakin sakit. Dia berasa sukar untuk bernafas, tiba-tiba sahaja badannya rebah ke lantai. " Jaemin!! " dengan pantas kau menghampiri badan lesu Jaemin yang nampak tak bermaya itu.

+NCT DREAM IMAGINES | 엔씨티 Dream {CLOSED}Where stories live. Discover now