Fate + 09

408 87 16
                                    

Keesokkan harinya, Namjoon dan keluarga Shin bergerak kearah halaman belakang untuk memetik sayur. Rutin harian yang keluarga ini buat dan Namjoon pun join.



"Namjoon! Yoongi! Pergi petik Green Dandelion!" arah Mr. Shin dan Yoongi menabik spring kearah pakciknya itu.

"Yes, Sir!" dah macam slogan B.A.P dah. Lalu lengan Namjoon ditarik sehingga ke kawasan yang ditanam pokok Dandelion banyak disitu. Wonhye yang sedang memetik Strawberry itu hanya memandang kearah mereka.

"Wah, Dandelion" teruja Namjoon apabila melihat Dandelion yang tersangat banyak itu ditanam di kawasan laman itu. Yoongi senyum sebelum bertinggung dan memetik daun-daun Dandelion itu.

"Ya, dah cepat tolong aku." Paksa Yoongi dan akhirnya Namjoon akur lalu menolongnya. "Yah, kau siap tak lagi kerja KH?" "Hah? Kerja KH?" Hairan Yoongi. Rasanya dia dan budak lelaki kelasnya tiada kerja sekolah KH selepas mengugut guru KH mereka dengan cara hendak menghantar gambar dia melepak dengan girlfriend no. 2nya pada tunang guru itu jika di berikan kerja sekolah.

Salah seorang kawan mereka ada no. Phone tunang guru itu. Kejam tak mereka?

Namjoon termangu seketika sebelum tersedar sesuatu. "Ah, lupa kau bukan budak kelas aku" dan dia terus menyambung mengutip semua daun Dandelion itu lalu dimasukkan kedalam bakul.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.







"Nah"

Namjoon menoleh ke tepi sebelum pipinya terkena sesuatu yang basah. "Eh?" Matanya melihat muka Wonhye yang sedang tersenyum kearahnya sambil menghulurkan sesuatu. "Cuba rasa" Wonhye menghulurkan sebiji buah Strawberry yang baru dipetiknya itu kearah Namjoon. Namjoon melihat wajah gadis itu sekali lagi sebelum memandang buah strawberry itu semula.

Namjoon membuka mulutnya lalu gigit. Dia mula merasa buah tersebut. "Segarkan?" "Segar"

"Minum petang nanti aku buat Strawberry Jeon~" ujar Wonhye dan memasuki rumah dengan sebakul buah Strawberry yang di petiknya tadi. Namjoon serta Yoongi juga bangun bersama Green Dandelion mereka dan memasuki rumah.













"Wonjae! Wonhye! Yoongi! Mari tolong Ommanie masak!" Mrs. Shin menjerit memanggil anak-anaknya untuk bantunya di dapur. Sebagai anak yang baik, mereka pun menolong Mrs. Shin memasak. Yoongi yang sedang memotong bawang memandang kearah Namjoon yang sedang duduk di kerusi meja makan itu.

"Kau nak tolong ke?"


"Aku memang nak tapi aku di larang masuk dapur oleh keluarga aku..." Ujarnya. Yoongi berfikir senjenak. "Kenapa pula?" "Sebab aku pernah tolong dan akhirnya berakhir dengan pinggang pecah dan barang berterabur." Namjoon mengeluh dan Yoongi menggeleng sambil membuat bunyi.

"Kau ni tak berhati-hati betullah. Clumsy you know?" Namjoon ternganga. Amboi kau, speaking dengan aku. Tapi aku tengok dah improve. Well done Yoongi.


"Kalau kau nak aku boleh tolong" Wonhye yang baru selesai menyiang ikan bergerak kearah Yoongi dan Namjoon. Dia bercekak pinggang dan tersenyum.


























"Aniya! Bahagian rata letak kat bawah!"

















"WOI! MACAM MANA KAU PEGANG PISAU TU?!"

















"Aduh! Namjoon kau siku perut aku dah kenapa?"















"Sorry Wonhye!"











"Pisau tu jangan rapat sangat dengan jari kau. Terputus nanti aku yang susah huh!"






"Kau yang susah ke makpak aku yang susah?"







"Uwaaahh, payahnya!"








"Senang jelah!"





Mrs. Shin yang mendengar hanya menggeleng mendengar telatah mereka.

TBC~~



unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now