Fate + 12

423 78 29
                                    

"Nah" Wonhye menghulurkan pasu bunga Namjoon kearahnya ketika Namjoon sudah mahu berangkat pulang ke rumahnya.

Namjoon memandang. "Gomawo." Katanya sebelum memasuki kereta dan akhirnya dia bertentangan mata sebentar dengan Wonhye.

"Ehem! Wonhye! Omma panggil!" Jerit Yoongi yang melihat keadaan mereka berdua sebelum Wonhye tersedar dari lamunannya dan berlari memasuki rumah. "Bye Namjoon!" Setelah Namjoon pergi, Wonhye memegang mukanya. "Apa tadi..."












Di sekolah




"Selamat pagi Wonhye!" Sapa Younri pada kawan baiknya itu dan menarik kerusi di sebelahnya sebelum duduk di situ. Wonhye tersenyum sebelum membalas dan akhirnya menyambung semula menyiapkan lukisannya. Younri menjenguk dari sebelah. "Wah! Aku tak siap lagi!" cepat-cepat dia keluarkan bukunya untuk menyiapkan kerjanya.

"Kau selalu macam tu. Semua tak siap"

"Macamlah kau tu siap dah lukis. Huu... Datang sekolah baru buat" terjah Younri. Tak lupa juga memek muka mengejek di tayangkan kepada Wonhye.












Di bahagian lain pula, 3 orang lelaki sedang bersembang bersama mereka tanpa mempedulikan orang sekeliling.

"Weh, jom lepak arcade lepas sekolah kejap lagi" ajak Taehyung sambil mengoncang-goncang lengan Hoseok dengan extrem. Naik pening Hoseok di buatnya. "Woi, pening woi!"

"Sorry, aku lepas sekolah nak pergi suatu tempat. Ada hal penting" tolak Namjoon pada mereka berdua dan menyebabkan Taehyung dan Hoseok terkedu. "Takpa! Aku ajak budak lainlah! Yoongi ke..." ujar Taehyung dan tersenyum pada Namjoon. Namjoon seakan-akan rasa bersalah.

"Sorry"

"Alah aku okay ja"















Seperti yang di perkatakan oleh Namjoon, lepas sekolah dia akan ke tempat lain. Dia berjalan dan berhenti di depan sebuah kedai yang cantik berciri-cirikan vintage. "Nilah kedai yang Wonjae hyung syorkan." Namjoon melangkah masuk.

Kring~

Loceng yang tergantung di tempat pemegang pintu berbunyi apabila Namjoon menolak pintu tersebut. "Annyeonghaseyo!" sapa beberapa orang pekerja di dalam itu termasuk seorang budak lelaki?

"Selamat datang. Apa yang boleh saya bantu?" Soal pekedai perempuan itu. Namjoon berjalan ke kaunter dan duduk di kerusi di sebelah budak lelaki itu. Dia menjeling tangan budak lelaki tersebut.

"Ermm... Boleh ajar saya macam mana nak buat Flower Crown?"

"Ya, sudah tentu" kata pekedai perempuan itu dengan senang hati. Dia pergi mengambil barang-barang yang di perlukan dan masa itulah, Namjoon bersembang dengan budak lelaki di sebelahnya. "Adik ni umur berapa? Nama?" soalnya.

"Hmm? Oh! Saya Jeon Jungkook, umur 9 tahun!" ujarnya dan cuba menyiapkan Flower Crownnya.

 "Mak adik tak risau ke adik kat sini?" soalnya lagi sekali dan mendapat gelengan daripada Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Mak adik tak risau ke adik kat sini?" soalnya lagi sekali dan mendapat gelengan daripada Jungkook. "Ni kedai Florist keluarga Kook la..."

Setelah itu, pekedai perempuan itu datang kearahya. "Ni bahan-bahan yang awak perlukan. Flower Crown tak memerlukan bunga yang betul. Bunga plastik yang kecil dan sederhana. Daun pun perlu sedikit. Dawai besi yang dibalut, playar dan bahan² yang awak nampak ni." Katanya dan Namjoon angguk.

"Boleh kita mula sekarang?"

"Ya, boleh"

TBC~




Author sambung update balik malam ya, jaljayo~ 💞✨

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Author sambung update balik malam ya, jaljayo~ 💞✨

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now