Fate + 16

401 67 33
                                    

2 minggu telah berlalu dan exam mereka pun telah habis. Freedom lah kome.

"Yeah! Dah habis exam!" ujar salah seorang pelajar dari kelas Wonhye itu. Sewaktu semua guru sibuk dengan kertas exam, kelas telah menjadi party buat mereka semua.

"Wey! Meh la try Angle Hair Alfredo aku masak ni!" ketua tingkatan, Gangwoo, seorang lelaki yang pandai masak kalah perempuan telah membuat pasta untuk mereka.

Diagihkan setiap piring ke semua pelajar dalam kelas itu untuk meletakkan pasta yang di masaknya.

"Wahh! Sedap betul! Kau buat sendiri ke sos dia ni?" Soal Hoseok dan mendapat anggukan daripada Gangwoo. "Sedap ke? Tambah la lagi! Aku masak banyak ni."

"Ohh! Buat jamuan tak ajak aku..." Semua orang menoleh memandang kearah suara tersebut. "Meh sini Yoongi!" Ajak Gangwoo. Yoongi yang asalnya pout sambil memeluk tepi dinding bahagian pintu itu akhirnya tersenyum dan berlari masuk dalam kelas Wonhye.





















"Wei! Cikgu bagi kertas ni suruh tulis nama korang dan sekolah yang korang dapat. Nah" kata Chaewon dan meletakkan kertas itu di meja orang first dekat dengan pintu kelas.


"Semua orang tau dahkan sekolah yang korang dapat?"

"Dah" jawab mereka semua.


Setelah lama menulis akhirnya sampai pada giliran kawan sebelah meja Wonhye, Younri.

"Wah, ramainya yang dapat School of Performing Arts Seoul. Busan Art High School pun ada?" Kata Younri dengan terkejut.

"Seohwa Culinary Academy pun ada" kata pelajar depan Wonhye, Rina.

"Eh, Culinary Academy tu Gangwoolah. Ahaha" Wonhye terketawa kecil. "Weh! SMK Wilayah Itaewon (siapa tahu ni sekolah siapa? 😂😂) pun ada pelajar kita dapat masuk? Daebak!"

"Won, aku dapat Kirin High Schoollah" kata Younri dan menulisnya pada kertas itu lalu di bagikan kepada Wonhye. "Ya? Tahniah!"

Sebelum menulis, Wonhye mencari satu nama yang sangat dia nak tahu. "Ah.."



Kim Nam-joon : Yanggoon Elite High School






"Sekolah aku dengan dia tak sama" ujar hati Wonhye. Perasaan Wonhye menjadi down. Dia menulis pada kertas itu dan di berikan kepada Gangwoo.

Sebelum sempat Gangwoo keluar, Namjoon memanggil namanya. "Gangwoo!"

"Ya, Namjoon"

"Sini kejap kertas tu"


Gangwoo menghulurkan kertas itu pada Namjoon lalu lelaki itu melihat kertas tersebut. Dia mencari satu nama yang amat bermain di mindanya. Dia mencari. "Ah jumpa"




Shin Won-hye : Yanrin Academy of Science.





Esoknya

"Tahniah pada Wonhye, Namjoon, Gangwoo, Feiwong dan beberapa orang lagi yang mendapat sekolah ternama" kata guru kelas mereka.

"Cikgu! Feiwong dapat sekolah apa?" soal pelajar kelas Wonhye.

"Feiwong mendapat SMK Wilayah Itaewon."

Semua orang ternganga bagaikan tidak percaya. Feiwong di tempatnya berbangga. "International School tu. Pengasas dia Datin Jemilah a.k.a Hyu nama koreanya. Dan sekolah itu mempunyai banyak pelajar dari luar negara daebak!" kata salah seorang pelajar kelas itu.

"Weh, haritu aku pernah try buh sekolah tu tapi tak dapat! Dia amat pentingkan pelajaran dan kokurikulum secara sama rata tetapi prestasinya perlu tinggi" Rina mendescribe.


"Namjoon? Wonhye?" soal Hoseok.

"Namjoon Yanggoon Elite High School, Wonhye Yanrin Academy of Science."

"Daebak" kata mereka semua.

"Jangan lupa hari graduasi nanti"

"Nae!"

Dan mereka pun mula sebelumnya.

TBC~~

unmei no akai ito | knjWhere stories live. Discover now