plan rosak

1.3K 71 2
                                    

Aku ke sekolah seperti biasa. Macam tiada apa yang berlaku. Tapi kenapa semua orang pandang aku macam nak makan.. Ada yang pandang lepastu bisik²..

'dahlah budak baru.. Lepastu nak cakap yang prince kita rogol dia..'
'aah.. Entah² dia yang tuduh prince kita! Bukan boleh percaya pon dia tu!'
'aku rasakan maruah dia takdak kot.. Muka tak tahu malu!'

Banyaklah carutan yang terima lagi.  Tapi aku sabar jek.. Sekarang ini aku nak cari kawan aku.. Nak tengok muka dia yang suci sangat tu!

Memang aku ada kawan lelaki.. Dia lah yang selalu ada masa aku sedih or happy.. Apa?? Kenapa readers tak tahu?? Tanya author..

"aku malas nak taip... Dh bye.."

Dah sampai kelas!

"zaem!!" ye gais.. Aku kawan dengan zaem... Sampel darah orang yang tru nak pecah masuk rumah aishah..

"Ya Allah.. Apa awak ni jerit²? Awak kan perempuan daniesya..  Suara tukan aurat.. Tak cukup tunjuk peha dekat  zafuan nak tunjuk suara depan saya?? Tak payah lah.. Harap jek muka cantik.. Tpi perangai.. Hu!"

Sial.

Tu jek aku nak cakap sekarang!

"apa masalah kau?? Kau kenapa hah?!! Kau tu kawan aku!! Sepatutnya kau percaya aku! Bukan dieorang!!" aku separuh menjerit..

"KAU DIAM BOLEH TAK?!! KAU DENGAR EH SINI PEREMPUAN! AKU TAK DAK KAWAN MURAH MACAM KAU NI!!"

Bap.. Aku terduduk..

"aku ingatkan kau akan support aku masa aku jatuh.. Rupanya aku salah.. Kau lah kawan yang paling tak guna aku pernah jumpa.. Harap jek pembaca Al-Quran, pemenang tilawah Al-Quran.. Tapi fikiran kau sama macam orang yang tidak ada didikan agama!"

Aku lantas bangun dari kerusi yang aku duduki.. Kau ingat aku nak kawan dengan budak yang nak pecah masuk rumah kawan aku!

Aku segera ke bilik pengetua.

Tok tok tok

Aku masuk setelah mendapat kebenaran dari encik yazid.

"daniesya.. Saya harap awak tabah dengan cacian yang datang dari mulut pelajar saya.. Saya harap awak kesini bukan untuk tarik diri dari kes ini.." ujar encik yazid sayu.

"tidak.. Saya kesini untuk menyampaikan berita bahawa kami sedang mengenal pasti beberapa suspek yang mungkin terlibat di dalam ke atillia.. Salah seorang dari team kami, koperal aishah, rumahnya dipecah masuk dan apa yang hilang adalah fail suspek yang kami syak terlibat dalam kes ni..

Dan saya yakin.. Orang yang memecah masuk ke dalam rumah koperal aishah adalah anak buah kepada pembunuh atillia.."

Kelihatan mimik muka encik yazid berubah "habistu?! Macam mana dengan kes pembunuhan anak saya?!!"

Aku melepaskan keluhan "encik bernasib baik.. Kerana yang dicuri hanyalah salinannya sahaja.. Tetapi.. Saya minta encik yazid datang ke balai.. Bukan apa.. Ketua kami ingin menyakan sesuatu tentang encik dan arwah atillia.. Saya harap encik beri kerjasama.."

Encik yazid hanya mengangguk kecil. Aku bingkas bangun dari tempat dudukku dan balik ke kelas.

Tiba dikelas aku hanya memberi jelingan kepada manusia² yang dok sibuk cerita pasal aku. Hangpa semua pasaipa?!! Aku cepuk mulut sorang² baru tau! Ha!! Mangho ni!!'

Fuhhhh tamat pon...  Penat jugalah belajar balik ni...

Aku menapak ke motosikal aku. Tiba² aku terasa bahu aku disentuh oleh seseorang. Aku apa lagi.. Lipat lah tangan die kebelakang badan!

"auwww auwww! Hoiii!! Ni aku ni!! Adam!!"
Kata si penjahat.. "tak yah tipu lah!!!"

"woii daniesya!! Tu tuan adam lah!!! Ya Allah kau ni!!" sergah hakimie dari belakang aku..

Aku perlahan² melepaskan tangan aku. And yes!! Tuan adam here yuolls!!

"ttuan.. Mmafkann saaya" wei.. Nak melawan dia pon aku takut tau! Ni pula nak cederakan dia.. Ushhh teror naww aku!

"adehhh boleh tahan juga awak ni.. Dah².. Cepat balik.. Kumpul kat balai.."

Aku terdiam..

"wahhh!! Senang² jek tuan arahkan kami ek?!! Dah lah tadi tuan bagi kerja sekolah banyak! Pastu nak buat tugasan lebih?! A big no!" kan aku dah protes!

Tuan adam dan hakimie hanya memberi jelingan tajam kepadaku. Aku tersenyum kambing.. Heheheheh. Lupa pula mak aku dekat tangan penjahat tu..

"no excuses.. Lambat datang.. Lambat lah metting tu habis.. Dah saya balik dulu.. Jom!" kata tuan adam sambil menepuk bahu hakimie.. Kunyit? Tidakkkk

Hakimie undercover sebagai anak kepada tuan adam dan juga budak baru dalam sekolah ni.. Kan aku dah cakap.. Muka set² remaja sekarang muka budak kecil..

Vrommmmmmmmm

Motor ducati aku membelah jalan menuju ke rumah.

Sesampai di rumah mata aku tertacap pada sebuah kotak berikat reben berwarna pink. Warna kotak tu warna hitam.. Uuuu blackpink..

Aku membuka dan mencapai sepucuk surat yang berada di dalam kotak tersebut.

'settle this problem as soon as possible.. If not.. Your sister and your beauty mom are died.. For your information.. Budak aku memerhatikan kau.. Behave! See ya?!'

Babi..

______

Sorry late update🙇

miss undercoverWhere stories live. Discover now