Special Flashback

3.7K 471 6
                                    

Jaemin pov

"Tak menyesal aku datang sini" Hirupan terakhir dari espresso yang aku pesan tadi membuatkan aku sekali lagi memuji kesedapannya.

Aku lontar pandangan ke luar cafe, hujan turun. Nasib baik aku bawa payung.

Terkejut aku bila ada seorang perempuan lalu di hadapan cermin. Dengan kepala memandang ke bawah, beg sekolah di belakang. Tiba tiba dia angkat kepalanya dan asyik melihat sesuatu di jalan.

"Anak kucing??" Aku perhatikan tindakan perempuan itu. Beg dia letak macam tu je tepi jalan?! Tak sayang beg ke ape?

Aku ambil keputusan keluar dari cafe dan letak payung di tepi begnya. Aku bukan nak show baik ke apa. Dia lagi baik, dengan pakaian sekolah masuk dalam longkang. Susah nak jumpa perempuan macam ni.

Bila perempuan tu kembali ke sini, aku masuk balik ke dalam cafe. Memerhatikan tindakannya. Payung aku dibiarkan. Dia tak tahu ke aku bagi dia payung tu? Ke dia ingat tu payung pelanggan dalam ni? Aduh perempuan ni.

Aku keluar balik, payung ku ambil kemudian niat nak panggil dia. Tapi dia dah jauh. Laju betul dia ni jalan. Dahla tak toleh belakang. Nasib dia pakai jaket. Kalau tak, tak pasal pasal buat 'tayangan' depan orang ramai dengan baju putih sekolah dia tu. Aku bukan pervert ok. Faham fahamla lelaki. Aku tahu apa lelaki lain rasa.

Dan entah kenapa, aku tertarik dengan perempuan tu. Sangat tertarik. Jadi, aku nekad, aku nak kenal perempuan ni dengan lebih mendalam.

[Completed] Corner °Na JaeminWhere stories live. Discover now