Epilog 1

3.8K 483 25
                                    

Hampir 2 tahun berlalu

"Jangan lupa lusa tau! Nanti aku mesej kau pukul berapa dan dekat mana kita bertemu ok?" Jerit kawanku sambil melambaikan tangannya.

"Ye ye! Jumpa lusa Sera!" Lantern Festival akan diadakan lusa berdekatan kawasan ini. Jadi, Sera cadang untuk kami berdua pergi bersama sama.

Seperti biasa, aku menggunakan jalan pintas ini untuk balik ke rumah. Tahun ini, merupakan tahun terakhir aku sebagai senior di sekolah. Tadi, aku dan Sera mengulang kaji pelajaran di perpustakaan awam. Hujung tahun ni, akan ada perperiksaan untuk semua pelajar terakhir bersekolah.

Langkahku berhenti diselekoh ini. Segala memori bersama Jaemin terlintas didalam kepala. Cafe ini, langsung tidak berubah. Kenangan bersama Jaemin pun tak pernah pudar. Aku pun selalu datang ke cafe ini kalau aku merindui dia.

"Macam manalah keadaan Jaemin sekarang." Aku berbisik kepada diri sendiri.

Terdapat banyak manusia berlegar legar di kawasan ini. Ada yang membuat persediaan untuk festival tersebut. Banyak pelancong luar negara yang datang, menantikan festival yang semestinya meriah itu.

"2 days more, genap 2 tahun awak pergi Jaemin." Telefon aku tiba tiba berdering. Nama Sera tertera.

"Lusa jangan lupa bawa buku nota Sains kau. Aku nak pinjam. Nanti aku pulangkan ok?"

"Yelah. Kau ni nak pergi tengok festival ke nak salin nota aku?"

"Aku dah cakap kan aku pinjam je dulu. Lepas beberapa hari aku pulangkan lah balik. Kau ni pekak ke ape. Bolehtak...."

Sera yang berbual dengan aku di atas talian aku hiraukan. Terusku tutup call tersebut. Apa yang menarik perhatian aku ialah seorang lelaki yang berada dalam kesesakan orang ramai.

 Apa yang menarik perhatian aku ialah seorang lelaki yang berada dalam kesesakan orang ramai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jae..Jaemin?" Aku berlari, cuba mengejar lelaki tersebut. Tapi, sekelip mata saja, dia hilang. Ditengelami lautan manusia.

"Aku silap pandang? Teruk sangat ke rindu aku kat Jaemin sampaikan orang lain pun aku tengok macam dia? " Keluhan berat dilepaskan.

"Don't worry my love,awak tak silap pandang." kata seorang lelaki, membuka topeng mulutnya lalu tersenyum dalam kesesakan orang ramai.

" kata seorang lelaki, membuka topeng mulutnya lalu tersenyum dalam kesesakan orang ramai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Early in the morning that day.
At International Airport.

"Finally, i'm back

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Finally, i'm back. Wait for me my love"

[Completed] Corner °Na JaeminWhere stories live. Discover now