21 (Aku pergi!)

320 27 9
                                    

Hampir lima bulan mereka menjalankan kehidupan sebagai seorang suami isteri..  Bergaduh manja dan saling menyakat itu perkara biasa yang mereka lakukan setiap hari. Namun.. Mereka tak selamanya bahagia terus..

Minggu lalu, Sowon tak sengaja hilangkan pendrive kerja yang hanya ada itu sahaja tanpa copy milik Joshua. Namja itu mengamuk sakan sampaikan sowon.. jadi menangis dan jadi bahan pukulan Joshua. Joshua juga malah tak peduli apa pun yang sowon buat masa itu. Menangis air mata darah dan meminta maaf seribu kali pun dia tak lagi peduli. Ada apa namja ini?

Dan sejak itu, hubungan mereka renggang. Sowon malah berubah. Dia jadi takut melakukan kesalahan dengan Joshua. Semuanya perfect dirumah itu. Joshua juga berubah.. asyik dengan kerja sahaja. Soal sowon pun dia tak peduli sama ada yeoja itu sakit atau sihat.. pergi kemana pun dia tak lagi kesah. Malah Sowon keluar dengan Inseong bagai seorang kekasih pun dia tidak marah dan tak ambil port (ambil peduli -bahasa jaman now)

sungguh berbeza. Joshua yang sering melakukan hal bodoh itu tak ada lagi. Rumah ini tiada lagi gelak tawa. Sowon juga tampaknya sudah terbiasa dengan situasi ini. Dia juga sepertinya tak berani untuk mengajak Joshua berborak. Mana tak nya, asal joshua pulang sahaja, muka bengang. Muka dingin. Kerja sahaja yang dipikir! Sampai kadang Sowon hampir trauma dengan Joshua.

Harini.

Kedua mereka cuti kerja.

Sowon sedang menyusun hidangan makanan. Ya, walau Joshua sedang sombong dan tak peduli dengannya.. Tapi namja itu tidak membencinya pun. Tapi, apa ada lagi rasa cinta?
Jika bertanya pada Sowon.. Sowon sangat menyayangi Joshua lebih dari apa pun. Namja itu?? entah.

Joshua : Lepas ni siap. Kita ke rumah omma. ada appa kau sekali

Sowon mengangguk. Itu sahaja perbualan mereka pagi ini. Dia tarik kerusi dan makan bersama dengan namja itu. Dah lama juga dia tak melawat sang appa.

Jika korang tertanya tanya, atau tak tanya.. soal honeymoon.. mereka tidak pergi kerana faktor cuaca. Nak pergi sekarang? Dengan keadaan Joshua yang entah kenapa itu.. memang tidak..

Sowon : Joshua..

Sowon : Awak masih.. sibuk lagi??
Joshua : kalau segala file kerja aku hilang sebab kau.. memang sibuklah. Kalau kau nak tahu, sebab kau juga.. syarikat aku nak bankrupt! Kalau aku bankrupt.. kau nak makan apa?! makan pasir?

Sowon hanya makan tanpa suara dan tidak berani menatap namja itu. Apa Joshua dirasuk roh jahat? apa dia diracun oleh exy lagi? Itu semua mustahil. Joshua juga pernah bertemu Exy baru baru ini tapi namja itu malah menolak yeoja itu sampai hampir dilanggar kereta kerana stress. Apa masalah Joshua author tak faham lah. Tolong sesiapa bedah jap perut dia. Salah makan ni.

.._

Mereka tiba di kawasan rumah parents Joshua.

Sowon langsung keluar dan berlari masuk.

Sowon : appaaa

dia memeluk sang appa girang. Yang lain hanya tersenyum manis. Joshua masuk dengan malas dan memberi bow pada semua disana.

Omma : Macam mana sekarang?? Mana si kecil?
Sowon : Kecil?
Omma : anak maksudnya..
Sowon : ah... tak--takde rezeki lagi eomonim.. Hehe
omma : omma gurau je.
Appa J : ni kamu kenapa Shua? monyok je
Joshua : penat sikit appa..
Appa S : aigoo.. sekali sekala ambillah cuti Joshua. Sowon juga. Jaga kesihatan kamu.
Omma : Majjayo.. Bila lagi kamu nak berdua duaan?

sowon senyum malu dan Joshua hanya hm malas.

mereka berborak dengan ramahnya dan sesekali ketawa suka.

'BRAK!!'

Bunyi pintu yang tiba tiba di buka keras itu menimbulkan keheningan. Mereka yang berada di ruang tengah iaitu ruang tamu terus menoleh. Appa sehingga terbangun sendiri.

Prince(s) ✔Where stories live. Discover now