empat puluh lima

1.6K 230 25
                                    

"Harini project science ni hanya aku dan kau je yang dapat datang. Yang lain semua tak dapat datang"

Aku hanya mengangguk faham mendengar apa yang Jimin katakan kepada aku. Aku sebenarnya tak kisah pun kalau sikit ke ramai orang.

Sebab aku boleh handle project ni seorang diri je sebenarnya. Lagipun aku tak suka sangat ramai ramai orang. Kau tahu kan aku suka menyendiri.

"Need anything ?" Jimin menyoal.

"So far , no"

Aku dan dia mula melakukan kerja kami. Jimin mengambil bahagian untuk mencari maklumat daripada laptopnya manakala aku pula mengambil bahagian untuk menulis report.

Aku mengambil smartphone aku dan mula membuka telefon aku sekejap. Entah kenapa aku rasa macam nak chat dengan lelaki tu sekarang ni.

kwon sia : hey

Ting !

Aku terkejut mendengar bunyi notification yang keluar daripada iphone milik Jimin. Aku dan dia saling berpandangan sebelum dia mula mengambil iphonenya.

Aku hanya biarkan sahaja dia dan tumpuan aku terus beralih ke smartphone aku. Bagus. Lelaki tu dah online.

playboy : apa

kwon sia : tengah buat apa ?

playboy : omg

playboy : first time sia tanya macam tu

kwon sia : heol

playboy : btw sia

kwon sia : hm ?

playboy : aku ada benda nak kena uruskan

playboy : gotta go

playboy : bye

Kening aku terangkat tatkala membaca mesej yang aku terima daripada lelaki itu. Selama ni dia yang beria chat aku lama lama tapi sekarang sekejap pulak.

"Sia , aku nak pergi tandas sekejap tau" aku hanya mengangguk sahaja.

Jimin terus bangun dan pergi meninggalkan aku untuk ke tandas. Aku hanya membiarkan sahaja dia pergi begitu sahaja.

Tiba tiba pandangan aku jatuh pada iphone dia yang dia letakkan di atas meja itu. Entah kenapa aku rasa semacam je dengan dia sejak bunyi noti dia tadi.

Cuba kau fikir balik eh.

Aiskrim yang lelaki tu cakap dia nak belanja aku tu tup tup Jimin yang bagi. Dan cara Jimin cakap dengan aku tak ubah macam cara lelaki tu cakap dengan aku. Noti dia pulak berbunyi bila aku chat lelaki tu.

Jimin sebenarnya lelaki tu ke ?!

Aku terkejut sendiri. Pantas aku pandang sekeliling bagi memerhatikan sama ada Jimin sudah selesai ke tandas atau belum.

Iphonenya terus aku ambil dan bukak. Alamak ada password lah pulak. Macam mana aku nak bukak iphone dia and tengok chat dia kalau ada password.

Kwon Sia , fikir !

"Apa yang kau buat dengan phone aku tu ?"

[ 𝑫𝑰𝑩𝑼𝑲𝑼𝑲𝑨𝑵 ] 𝑭𝒍𝒊𝒓𝒕𝒆𝒓 • pjmWhere stories live. Discover now