e m p a t

879 150 75
                                    

"Tolong beta pulang semula ke istana beta pada tahun 1862." Jawab Puteri Junghee membuatkan Jungkook terkebil-kebil.

Gelakan kecil mula terbit dari belahan bibir lelaki itu membuatkan Puteri Junghee mengerutkan dahinya memandang ke arah Jungkook yang kini sudah duduk tegak di sebelahnya itu.

"Jangan buat lawaklah, Junghee. Macam mana pula aku nak tolong kau pulang semula ke istana kau zaman dahulu tu?" Soal Jungkook pula kepada Puteri Junghee, masih dengan sisa ketawanya.

"Erm. Tolonglah beta mencari cara untuk kembali ke masa lalu. Jika beta mampu merentas masa sehingga ke tahun ini, tidak mustahil bagi beta pergi semula ke tahun lalu juga, bukan?"

Kata-kata Puteri Junghee betul-betul membuatkan Jungkook terdiam.

She does have a point. Kalau dia boleh datang ke tahun 2020, tak mustahil dia dapat kembali ke tahun 1862. Kan?

"Okaylah. Aku cuba. Tapi, aku tak janji tau kalau aku betul-betul boleh tolong kau ke tidak. Jangan terlalu berharap."

-

"Uit. Makan luar jom?" Jungkook bersandar pada bingkai pintu bilik Puteri Junghee.

Kelihatan Puteri Junghee sedang duduk di meja belajar sambil membaca sebuah buku. Dia memandang ke arah Jungkook.

"Apa maksud dikau dengan makan luar?" Soal Puteri Junghee dengan riak wajah kosong.

"Ah, jangan banyak tanya. Ni, baju untuk kau tukar. Dah berhari kau asyik pakai baju sama je." Jungkook berjalan masuk ke dalam bilik Puteri Junghee lalu dia meletakkan beberapa helai baju serta seluar dan kain labuh yang baru dibelinya pagi tadi.

"Ni. Aku asingkan baju yang aku nak kau pakai malam ni. Hehe. Biar matchy-matchy gitu." Ujar Jungkook bersama gelakan kecil lalu dia terus keluar dari bilik tersebut, meninggalkan Puteri Junghee dalam keadaan bingung.

Puteri Junghee mula menutup buku yang dibacanya itu lalu dia bangkit dan mula mengambil blause berwarna nude berserta kain labuh berwarna coklat gelap yang diletakkan berasing dengan baju-baju yang dilipatkan kemas di atas katilnya itu.

Dia mula memasuki bilik mandi untuk membersihkan diri. Walaupun dia agak janggal menggunakan kemudahan yang wujud pada tahun 2020 itu, Jungkook sedikit sebanyak banyak mengajarnya.

Tak lama kemudian, Puteri Junghee mula melangkah keluar dari biliknya usai mempersiapkan diri.

Kelihatan Jungkook sedang melihat pantulan di cermin yang berada di ruang tamu itu, membetulkan baju knitted wear berwarna nude itu yang dituck-in ke dalam seluar berwarna coklat gelap.

Katanya, nak nampak matchy-matchy gitu? Memang matching betul!

"Wah. Aku ingat aku salah pilih tadi. Tapi, kau betul-betul cantik dalam baju yang aku beli ni." Jungkook tersenyum lalu dia menghulurkan tangannya ke arah Puteri Junghee.

"Mari berangkat, tuan puteri?" Puteri Junghee tersenyum lalu dia menyambut huluran tangan Jungkook itu penuh ayu.

Jungkook membawa Puteri Junghee menuju ke garaj kereta-keretanya. Dia memetik jarinya sekali membuatkan lampu di garajnya yang besar itu mula mengeluarkan cahaya berwarna ungu.

"Pilih satu kereta. Harini aku rasa macam nak naik kereta pilihan kau." Jungkook berkata membuatkan Puteri Junghee terkebil-kebil.

Matanya mula dilirkan ke dalam garaj tersebut untuk melihat hampir sepuluh biji kereta tersusun elok di dalam garaj tersebut di dalan dua barisan.

"Beta tertarik dengan yang itu." Puteri Junghee menghalakan jari telunjuknya ke arah sebuah kereta Range Rover berwarna putih bersih.

"Adakah kita jodoh? Sebab itu adalah kereta kegemaran aku." Jungkook berkata bersama gelakan kecil. Dia menarik tangan Puteri Junghee lalu dia mula membuka pintu di bahagian penumpang hadapan.

|√| Blind Fate - JJKWhere stories live. Discover now