t i g a b e l a s

723 111 48
                                    

"Dayang istana Kim!" Puteri Junghee terus menerpa ke arah Jungkook yang sedang mendukung dayang istana Kim itu.

Jungkook membaringkan dayang istana Kim itu di atas tilam yang telah siap dibentangkan oleh Puteri Junghee.

Jungkook duduk bersandar pada dinding berdekatan dengan pintu bilik rjmah tumpangan yang dihuni oleh Puteri Junghee itu lalu dia teringat akan rantai yang dijumpai olehnya tadi.

Lengan bajunya diselak lalu menampakkan tanda lahirnya pada lengan kanan bahagian bicep miliknya itu. Persis rantai yang dia jumpai itu.

Dia masih tidak tahu apakah maksud tanda lahirnya yang betul-betul agak pelik bagi seorang manusia untuk mempunyai tanda lahir sebegini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia masih tidak tahu apakah maksud tanda lahirnya yang betul-betul agak pelik bagi seorang manusia untuk mempunyai tanda lahir sebegini.

Luar biasa kata orang.

"Jungkook. Sini. Datang dekat beta." Jungkook terus menurunkan kembali lengan bajunya itu lalu dia memandang ke arah Puteri Junghee.

"Kenapa?" Soalnya sepatah.

"Datang jelah jika beta sudah titahkan sebegitu." Jungkok mengeluh lalu dia bergerak dengan menggunakan lututnya untuk mendejati Puteri Junghee lalu terus dia duduk bersila di hadapan Puteri Junghee.

Muka Jungkook tiba-tiba disentuh oleh Puteri Junghee. Ditilik dengan teliti setiap sudut wajah milik Jungkook itu.

"Banyaknya luka. Adakah dikau bertempur dengan penjaga pagar di istana?" Soal Puteri Junghee kepada Jungkook.

Ni mesti luka belasah dua mamat gemuk belakang istana tu.

"Dah itu je cara nak keluar dari istana dengan dayang istana Kim tu, nak buat macam mana?" Jawab Jungkook lalu dengan pantas, pahanya dicubit sedas oleh Puteri Junghee.

"Argh, argh. Apa ni, Junghee?! Sakit tau tak?" Rungut Jungkook lalu ditepis tangan Puteri Junghee dan digosok-gosok bahagian yang dicubit oleh Puteri Junghee itu.

"Janganlah bagi beta risaukan dikau dengan pergi bertempur begini lagi. Beta tidak sanggup lihat dikau sakit begini disebabkan beta." Ujar Puteri Junghee dan dapat Jungkook lihat pandangan mata Puteri Junghee betul-betul kelihatan penuh rasa sedih.

"Jangan macam ni, Junghee. Kau tak salah. Lagipun, aku nak cari juga sebab kenapa aku tersekat di dunia kau. Kenapa semua ini terjadi kepada kita. Jadi, jika ada apa-apa yang berlaku pada aku, semua itu bukan salah kau. Faham?" Balas Jungkook lalu tangan Puteri Junghee digapai dan diusap lembut oleh Jungkook.

Puteri Junghee hanya tersenyum nipis memandang Jungkook di hadapannya itu.

"Sudah, sudah. Tak payah sedih-sedih. Biar aku cerita benda lawak dekat kau." Ujar Jungkook lalu Puteri Junghee mengangkat keningnya memandang Jungkook.

"Kau nak tahu tak, lelaki yang mengaku ayah aku tu, dia cakap aku anak lelaki pertama dan terahir keluarga Jeon. Kau tak rasa kelakar ke? Macam mana aku boleh lahir pada tahun 1997 kalau bukan anak lelaki seterusnya yang mewarisi nama keluarga Jeon? Ye dak? Lawak apa entah?"

|√| Blind Fate - JJKWhere stories live. Discover now