S2 | Chapter 13

2.1K 419 226
                                    

**********

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

**********

Suasana tenang di ruang makan bersama keluarga Park. Katanya ada hal yang ingin dibincangkan setelah sekian lama. Maklum lah usia pun makin bertambah, hati memberontak nak menambah orang dalam rumah. Jimin pula masih sibuk dengan kerjayanya. Apa pun lelaki tu dah dapat rasa yang mereka akan persoalkan sesuatu yang dia tak suka jadi lelaki tu akan cari cara untuk mengelak. Iaitu makan laju laju.

"Jimin, eomma dengar kamu dah ada yeochin. Anak Jun bagitahu. Masa dinner kamu bawak yeochin kamu betul ke? Budak perempuan tu?" tanya si wanita separa abad itu. Jimin mula memejam matanya rapat, kesal.

"Eoh."

"Appa nak kamu lancarkan perkahwinan dengan budak perempuan tu. Dari dulu kamu rapat dengan dia. Appa suruh jadi waris syarikat kamu sampai sanggup jadi doktor sebab budak perempuan tu. Sekarang kamu kena balas budi baik kami berdua." yang si ayah mencelah.

Jimin tercengang, "B..Bwo?"

"Betul tu. Kamu sayang sangat dengan budak perempuan tu kan, nama dia Yunjae? Dari sekolah eomma perasan kamu mula memberontak sebab suka sangat dengan budak tu. Kalau tak kamu ni jenis menurut je. Apa pun, sekarang dah tiba masa untuk kahwin."

"Tiba tiba?" Jimin masih termangu mangu.

"Apa yang tiba tiba. Kamu tu makin tua, kami ni lagi lah. Appa nak kamu lancarkan perkahwinan terus."

"Jamsiman eommonim abeonim, tapi Min tak ada cakap apa apa lagi dengan dia. Kahwin bukan senang. Nak hidup lama. Ani, eoh ughh!" lelaki tu pun dah terbelit belit dengan apa yang dia nak cakap.

"Apa kamu ni? Kahwin senang je. Kami bukannya klise sangat suruh kamu kahwin dengan perempuan yang kami pilih. Kami suruh kamu kahwin dengan perempuan yang kamu suka. Itu pun salah?"

Kepalanya digaru kegatalan, "Gurae.. memanglah Min suka Yunjae.. tapi," ayatnya tergantung. Mereka tak akan faham yang jawapannya Yunjae tak akan pilih dia sebagai peneman hidup.

"Kamu berdua bercinta jangan lama sangat. Kalau boleh kahwin terus. Appa nak dengar jawapan hujung minggu ni. Arraseo?"

Keluhan dihela. Jimin mati akal. Lambat lambat pandangan dijatuhkan ke tanah.

"Algaesseo.."

************

Hubungan Yunjae dan Taehyung semakin keruh, ini semua berpunca dengan idea jahat Joo yang sentiasa menang tanpa cela. Benda ni membuatkan lelaki dingin tu asyik berfikir sendirian, apa yang tak kena, apa yang salah dan apa yang dia patut buat. Entah kenapa dia dapat rasa ada yang tak kena dengan pembantunya itu, Joo memberi reaksi yang pelik sejak Yunjae muncul. Mungkin sebab dia rasa tercabar dan ada pesaing. Taehyung mengorak langkah ringan menuju ke arah meja yang berada di hadapan pejabatnya. Iaitu tempat Joo bekerja seharian.

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now