S2 | Final Chapter

2.6K 443 395
                                    


[ THE FINAL CHAPTER ]

[ THE FINAL CHAPTER ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

***********

Tamat sudah penggambaran terakhir The Starry Sky yang bakal muncul di kaca tv channel SSB. Ini merupakan hari terakhir sebelum mereka semua berpisah. Kenangan singkat yang memberi banyak erti dalam usaha bersama menjayakan projek besar ini. Wajah bangga Jungkook berubah muram sekelip mata apabila dia teringat yang mulai hari esok dia akan dating dengan studio dan bukan lagi gadis garang bernama Yunhee.

Makan malam yang agak sedikit hambar walaupun menenangkan.

"So yeh, seperti yang kita tahu. Pengarah kita sekarang dekat hospital jadi dia tak dapat join makan malam ni. Apa pun saya dapat pesanan dari dia, yang kalian dah beri kerjasama dan berusaha dengan baik sepanjang kita jalankan projek ni. Dia ucapkan terima kasih dan semoga kalian semua sihat selalu." kata Rahee yang merupakan pengganti jawatan lama dipimpin oleh Joo.

"Hm rindu pulak si Tae PD-nim yang tegas tu. Even macam harimau pun baik je." kata salah seorang pekerja dan disokong dengan yang lain.

"Kan. Dah lah tak kasi kita melawat dia."

Rahee tertawa halus, "Biasa lah tu. Siapa tak kenal Kim Taehyung, yedak?"

"Yunhee. Kalau saya rindu awak macam mana?" bisik Jungkook pada telinga Yunhee yang sedang bermain dengan telefon pintarnya. Jauh dari semua orang.

"Bukan kita tak jumpa pun lepas ni."

"Huh?"

"Awak tak tengok jadual ke? Kan kita still ada interview and reality show. Lupa?"

Jungkook menampar dahinya, "Haah lah! Ish tak sangka awak check jadual berapa lagi awak nak bersama dengan saya eh? Malu lah hehe. Tapi biasanya benda tu sekejap je, hm sehari dua dah habis. Kita still kena berpisah lepas tu. Shireo..." bibirnya dimuncung sedih.

"Tak payah mengada."

"Nak jugak."

"Diam."

"Tak nak."

Yunhee menjengil matanya tajam, "Perangai dari dulu tak berubah. Gedik."

"Yah. Awak dah ingat masa masa lalu kita? Maksudnya awak dah terima saya lah kan? Hm hm?" bertambah teruja budak lelaki tu jadinya. Yunhee cuma menghela keluhan dan memggeleng perlahan. Malas nak melayan walaupun sebenarnya dalam hati memang masih sayang, cuma ego menggunung tinggi.

"Shikreo."

"Jawab dulu."

"Jeon Jungkook, kenapa awak masih harapkan saya?"

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now