thirty four

2.8K 505 328
                                    


**********

jinniekim
▸ hai kyung my name is jin
im worldwide handsome tiBEH.

kyungbae
▸ nae??

jinniekim
▸ tak kenal ke?

kyungbae
▸ tak...

jinniekim
▸ tak kan tak pernah
kenal nama bangtan

kyungbae
▸ aaaa hyung dalam
geng tu jugak ke?

jinniekim
▸ yAH IMA HYUNG
ORANG PALING PENTING
TAU DALAM GROUP TU

kyungbae
▸ mian mian 🥺

jinniekim
▸ ehem ehem. gwaenchana
oh ya, sekarang ni kau akan
dilantik menjadi spy bangtan

kyungbae
▸ spy?? untuk apa??

jinniekim
▸ hehehehhhehehe

************

selepas mendapat maklumat daripada jin hyung, jungkook terus bersiap siap untuk mengekori areum yang akan ke hangang park. itu pon dah terang lagi bersuluh atas bantuan kyung. tapi malangnya budak tu tak tahu apa tujuan areum pergi ke sana.

manakala areum dengan tenang melabuhkan punggungnya pada bangku. membiarkan deruan angin menyapa wajahnya. dari jauh jungkook dah perasan kewujudan gadis tu. maklum lah dia nak kesan crush dia dua saat je.

budak lelaki tu sempat menerkup kedua belah pipi seraya tersenyum mewah, "cantiknya."

setelah sedar ke alam nyata, jungkook terus membuka langkah maju ke hadapan. tapi dia patah balik dan jalan lagi patah balik lagi dan jalan lagi tanpa ada keyakinan diri. kukunya diketip pada hujung bibir dek kerana ragu ragu.

"tak nampak macam stalker sangat ke? em. kena belakon ni."

jungkook pun melayangkan badan dia ke tanah, "aDUH!"

dengan harapan areum akan berpaling dan tolong dia. TAPI HAHAHAHAMBAR. buat malu je bila ada budak kecik tengah makan lolipop tengok dia atas bawah. jungkook terus bangun dan betulkan pita suara.

rupanya dia baru sedar yang areum pakai earphone. eh kentut betul dia dah beria cium rumput baru dia tahu yang telinga budak perempuan tu tak dengar apa apa selain lagu.

tak ada erti mengalah dalam kamus hidup jeon jungkook. dia nak eja KALAH pun tak boleh, tu sebab bodoh ke? eh tidak, itu sebab dia tak pernah kenal apa itu makna kekalahan! jungkook pergi ke arah beberapa orang yang sedang busking kemudian meminta izin untuk ganti menyanyi. tak sangka dia buat semua ni cuma untuk tarik perhatian budak perempuan tu.

"ehm test test." mikrofon disentuh, nafas ditarik dalam, kepala diangguk ke arah pemain gitar. matanya dipejam tenang, menghayati suasana.

"we were so beautiful, we were so tragic.. no other magic.. could ever compare~.. lost myself, seventeen.. then you came, found me.. no other magic could ever compare.."

suara indah jungkook bergabung dengan wajahnya yang mewah hampir menarik perhatian manusia manusia untuk melihatnya dengan perasaan teruja sesambil menaikkan kamera ke arahnya. di sepanjang nyanyian, areum turut tertarik untuk menilik bayang budak lelaki yang selalu mengganggu hidup dia di mana jua.

Milk Tea + jjkWhere stories live. Discover now