FIVE

1.8K 204 35
                                    

Assalamualaikum💜

Mint dengar ada orang menangis sepanjang baca chapter yang mint triple update haritu.

Tabah ya, nama pun sad romance kan hehe

Enjoy🌿










"Keadaan pesakit sekarang hanya 50-50,"

Ahjumma Ryu terasa lututnya seakan longgar. Nak rebah bila mendengar keadaan sadis Chaewon. Gadis itu sedang koma dengan kepala berbalut bersama wayar yang berselirat menghiasi tubuhnya.

"Bagaimana pula dengan anaknya?"

"Anak pesakit selamat, tapi dia hampir mati ketika kami cuba keluarkan tadi disebabkan pendarahan itu. Mujur masih tak terlambat,"

Ahjumma Ryu termenung pula. Anak perempuan Chaerin yang baru saja lahir beberapa jam lalu sudahpun diletakkan di wad bayi. Di depan matanya sekarang hanyalah seorang gadis yang terlantar menunggu takdir memberitahu sama ada dia akan selamat atau akan 'pergi' tanpa sebarang kata selamat tinggal.

"Doktor, boleh tak kalau saya nak doktor serahkan anak tu kepada sesiapa yang memerlukan?" Ahjumma Ryu bersuara semula.

"Kenapa pula?"

"S-saya tak sanggup nak jaga anak tu tanpa ibunya. Budak ni entah tak tahu lagi bila akan sedar. Saya pula masih bekerja dan saya orang miskin. Saya tak boleh sara diri saya kalau saya tak bekerja. Nak tanggung kos rawatan dia lagi..."

"Baiklah, kami akan uruskan hal itu. Tapi bagaimana dengan pesakit bila dia sudah sedarkan diri nanti?"

"Itu saya yang akan uruskan. Doktor kata dia akan menghidapi amnesia kan? Saya tak nak membebankan dia menjaga anaknya jika dia masih belum kuat mentalnya menerima semua ni. Serahkan saja kepada sesiapa yang nakkan anak yang tak ada ibu. Tapi..."

Ayat Ahjumma Ryu terjeda seketika sebelum dia menyambung.

"Tolong namakan anak itu Han Chaerin,"









*****







"Terima kasih," wanita cantik di hadapan Ahjumma Ryu menayangkn senyuman manis ketika bayi bernama Han Chaerin sudah berada dalam pangkuannya.

"Sama-sama. Tolong jaga anak ni dengan baik ya?" Pesan Ahjumma Ryu.

"Eung," wanita itu mengangguk.

Ada seorang lagi wanita yang merupakan adik kepada wanita itu, memandang serius saja kepada kakaknya. Lagak seperti tak sukakan kakaknya mengambil tindakan mendapatkan anak angkat yang baru lahir.

"Kami pergi dulu," wanita itu mempamitkan diri kepada Ahjumma Ryu sebelum berjalan pulang diikuti oleh adiknya.

"UWEKKK!!!!"

Tiba-tiba bunyi tangisan bayi itu bergema sehingga membingitkan suasana hospital yang sunyi itu. Semua orang yang lalu-lalang di situ memandang je arah dua orang wanita tersebut.

[DIBUKUKAN]The Baby •JJK•Where stories live. Discover now