Hoofdstuk 1

3.5K 49 4
                                    

Ik loop de Macdonalds uit en draai de deur achter me op slot. De laatste werkgevers gaan naar huis en ik app Sophie (mijn huisgenoot en beste vriendin) dat ik eraan kom. Ik zie dat ze online komt en appt dat ze wat lekkers zal maken.
Ik rij na m'n nachtdienst om ongeveer half vier s'nachts naar huis. Ik had wat muziek aan gedaan en had het wat harder gezet zodat ik wakker zou blijven op de weg. Ik zit lekker mee zingen, totdat ik auto recht op me af zie komen. Ik probeer hem nog te ontwijken maar het was al te laat. De hele vooruit ligt eruit en er zit een flinke deuk in de voorkant van de auto. Ik hoef de auto niet uit om dat te kunnen weten. Een jongen van de bijrijder stoel komt naar me toe en trekt mijn autodeur open. Ik stap uit en ruik dat hij helemaal naar alcohol ruikt. Geen wonder dat ik ben aangereden. Ik kijk naar de schade en scheld nog wat, maar goed, dat helpt de schade niet. De auto is er zo slecht aan toe dat ik er niet meer in kan rijden. "Sorry, het was inderdaad geen goed idee om Rob te laten rijden." Zegt de jongen en kijkt naar de grond. "Gaat alles goed met je?" En hij draait zich om naar mij. "Ja..ja prima" is het enige wat uit mijn mond kan komen, ik ben nog steeds een beetje in shock. "We kunnen je wel een lift geven" zegt hij. Ik kijk hem raar aan. "Hier" zegt hij en geeft mij z'n telefoon. "Wij vergoeden de auto en de kosten van taxi." Ik pak zijn telefoon en ik vul m'n nummer in. Hij zegt nogmaals sorry en ze rijden dan weg. "Dat hun auto nog wel gewoon kan rijden" brom ik. Ik loop naar m'n auto en pak mijn telefoon. Ik bel de sleepwagen. Pak nog ff wat spullen uit de auto en na dat mijn auto is weg gesleept neem ik een taxi.

Ik kom thuis en zak gelijk weg op de bank. Sophie is op de bank in slaap gevallen, het was dan ook ondertussen al kwart voor vijf geweest. Ik pak mijn telefoon en zie niks bijzonders. Ik zie dat Sophie al bittergranatuur klaar had gemaakt. Die zijn nu toch al weer koud. Ik heb best veel hoofdpijn dus doe de bittergranatuur weer in de koelkast en pak een paracetamol. Daarna neem ik een douche en ga naar bed. Ik kijk nog even op mijn telefoon. Ik zie dat ik een appje heb van een onbekend nummer, maar ik ben te moe en leg m'n telefoon aan de oplader en val in slaap.

(on)gelukWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu