BLURB / WSTĘP

13 0 0
                                    


TYTUŁ: Tomb Raider: Konfesja, 2016

FANFICTION: Tomb Raider V: Kroniki, TR VI: Anioł Ciemności
GATUNEK: urban crime, sensacja, przygoda
GŁÓWNI BOHATEROWIE: Kurtis Trent, Lara Croft, Joachim Karel
OC: inspektor Robert Levis pracujący dla SOCA
NARRACJA: 3-os POV (przynajmniej się staram, okej?)
BETAREADER: brak

BLURB:

— A dlaczego ty, wielka Laro Croft, nie możesz czasem komuś zawierzyć? Lux Veritatis trzymało się razem, działało w słusznej sprawie. Chcesz narazić miliardy istnień, bo ściga cię policja? Żeby to pierwszy raz... — zakpił Kurtis, ale zaraz spoważniał. Podszedł nieco, zbliżył twarz do jej policzka i wyszeptał: — Nie wiesz, czym grozi powołanie do życia Nefilim. I nie jesteś kimś, kto w ogóle ma prawo głosu w tej sprawie.To coś, co przerasta nas wszystkich.



TAK W SKRÓCIE:

Nie ma co się oszukiwać – trzeba zagrać, by ogarnąć temat.
Historię zaczynam prequelem w trzech częściach: dotyczą one przeszłości rodziny Kurtisa Trenta, a dokładnie jego dziadka i ojca, którzy przewodzili Lux Veritatis. Jest to jedynie uzupełnienie, powstało długo po „Konfesji", dlatego można je pominąć i potraktować jako ciekawostkę. Niemniej zachęcam, gdyż już tam pojawiają się Eckhardt i Karel.

Następnie akcja przenosi się do roku 2004, kiedy to Lara opuszcza Strahov. Po epilogu następuje kontynuacja w kilku częściach. 

Kolejność czytania: prequel –> Konfesja –> sequel 

Co jeszcze?

Opowiadanie jest napisane w stylu AoD, więc nikogo nie powinno dziwić, że Kurtis ma supermoce, Karel – wiele twarzy, a Lara objawy Mary Sue mrocznej. Chciałam zachować klimat gry i na tym mi głównie zależało. Reszty nie ma co się czepiać, na bora. To dziecko ma dwanaście lat na karku i piąty raz nie będę go przepisywać. ;)


KRÓTKA HISTORIA TEKSTU:

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


KRÓTKA HISTORIA TEKSTU:

Pierwotnie tekst nazywał się „Kurtis Life" i powstał na przełomie '06-'07 roku, gdy miałam 14 lat. Nie czytałam po angielsku na tyle, by chłonąć zagraniczne farfocle, a polskich w ogóle nie było, toteż postanowiłam wyjść z inicjatywą – KL było wówczas jednym z pierwszych w sieci opowiadań TR po polsku. Stary tytuł wiązał się z planem, którego nie zrealizowałam – KL miało mieć tylko jednego głównego bohatera. Szybko jednak okazało się, że Lara jest mu po prostu potrzebna. 
Dla fanów KL – perełki, które robiły to opko w 2006 roku [czyli chociażby scena w celi czy pokój hotelowy], zostały, bo mam serducho pełne sentymentów. Niestety cały materiał z Onetu nie jest już dostępny; w styczniu 2018 Onet zamknął platformę Blog.pl. Obecną wersję publikuję również na Blogspocie. 


RESEARCH PRZEDE WSZYSTKIM

Wykorzystane w opowiadaniu motywy mają swoje odniesienia w rzeczywistości – dotyczy to również miejsc, zabytków, służb rządowych i tak dalej... Rasa Nefilim występuje w Biblii i Torze. To giganci, upadli i umarli wojownicy – hybryda ludzkich córek i synów Jahwe. Fabuła KL jest sugestią dla fanów części TR VI: The Angel of Darkness, którą twórcy okroili, oraz części TR VII: Lost Dominion, która nigdy nie powstała. Nie oznacza to jednak, że oparłam się na gotowym źródle. Wszystko jest luźną interpretacją wyciągniętą z detali, do których dotarłam. To właśnie w Kapadocji, w Turcji, miała dziać się akcja TR 7, jednak prace nad grą zostały wstrzymane, a AoD jest produkcją niezakończoną. W plikach tekstowych po instalacji szóstki można odnaleźć pozostałości po planach, np. dialogi czy ukryte lokacje. Nie mogę się nie przyznać, że były mi inspiracją. 


Tomb Riader: KonfesjaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz