Select All
  • Encik Suami Mat Salih Celup (Adaptasi ke Slot Dahlia TV3 mulai 25/06/2017)
    266K 8.4K 20

    Pertunangan yang diputuskan beberapa minggu sebelum tarikh ijab kabulnya, mengheret perkahwinan yang tidak diduga berlangsung antara Iman Amani dan Ian Hadif. "So I am your replacement husband?"- Ian Hadif "If you want to say so." - Iman Amani Bukan setakat encik suami mat salih celup itu tidak mahu dan mungkin tidak...

    Completed  
  • Nah, Untuk Awak! (AIDILFITRI 2012)
    60.1K 1.7K 6

    Simple cliche story khas untuk Aidilfitri 2012 ! Menceritakan kisah pasangan Qira dan Aril sewaktu mereka menyambut raya pertama sebagai suami isteri, tetapi . . .

    Completed  
  • Rindu
    301K 8.3K 42

    Completed  
  • Putera Lipas
    92.9K 7.7K 23

    Selalunya Putera Katak tapi ni Putera Lipas?!

    Completed  
  • Encik Gula
    450K 16.7K 36

    Pertemuan demi pertemuan tanpa sengaja telah menemukan MUHAMMAD AMMAR RIZQY dan QASEH QASHDINA. Bagi RIZQY, pasti ada maksud di sebalik setiap pertemuan. Mustahil dia dipertemukan dengan QASEH tanpa sebarang hikmah. Di sisi lain, QASEH tak habis-habis menyalahkan RIZQY setiap kali dia ditimpa masalah. “Kenapa, ya? Set...

    Completed  
  • Kau yang terindah
    192K 4.9K 23

    Farzana seorang gadis sunti yang kehilangan kasih sayang seorang ayah sejak berusia enam tahun,dari situ dia belajar erti ketabahan Sejak kejadian dibelakang kolejnya,Farish semakin rapat dengan Farzana.Walaupun lebih kurang lima bulan mereka berkenalan tanpa ada perasaan kasih yang berputik,Farzana berasa serba salah...

    Completed   Mature
  • Playboy Di Hati Ku. ✔
    223K 4.2K 48

    Pelbagai dugaan yang melanda dirinya menyebabkan dia sentiasa berfikiran matang namun negatif. Dia sentiasa berusaha menggembirakan orang disekelilingnya tanpa mempedulikan perasaannya. Meskipun dia agak kasar dan sering disalah anggap oleh rakan - rakannya yang lain, dia tetap seorang yang mempunyai perasaan sedih na...

    Completed  
  • Aku Suka Kau, Kott?
    133K 4.3K 21

    "Kenapalah kau tak pernah nampak aku depan mata kau?" RA "Aku peninglah dengan budak dua ekor ni! Sorang macam tu, sorang macam ni. Biasanya kembar ni synchronize, dorang ni dah macam langit dengan bumi dah!" ZR

    Completed  
  • CINTA SI PSIKIK
    3K 146 5

    Hello gais ~ Cinta Si Psikik ni cerita pendek je untuk korang baca . Nak buat macam mana , aku memang suka buat cerita pendek je . So kalau ada masa, baca la, vote la, comment la .. haha Amaran: Pembaca perlu ada tahap imaginasi yang tinggi kalau nak feel baca cerita ni. hehe..

    Completed  
  • Suamiku Guru Tuisyen?
    531K 14K 24

    " Yup, demi cintaku kepada abang Muhammad Amir Lufias akan ku sanggup memasuki kelas tuisyennya. Hahahaha " Penuh dramatik Isya menjawab soalan Lily. " What?! Kena kahwin?! " Terkejut beruk AL dibuatnya. Adakah cinta Tun Qhalesya Binti Muhammad Irfan ini akan terbalas? Adakah dia akan mendapat cinta AL atau yang diken...

    Completed  
  • Bahasa Rojak Kris
    5.7K 672 3

    " Rojak - sejenis makanan yang bercampur-campur dan amat sedap ditelan. Bahasa rojak - pahit untuk ditelan tapi ini bahasa yang digunakan kris untuk meneruskan hidup dan amat menyakitkan telinga untuk didengar. Mamat kanada ini tak mampu hidup bersosial jika adik beradiknya tidak menjadi penterjemah bahasa melayu seum...

    Completed  
  • Cinta Drastik
    260K 7.7K 32

    FARAH WARDA dan ADRYAN KASHFI, dua orang insan yang saling jatuh cinta pada pandangan pertama. Tetapi disebabkan Adryan yang terlalu mudah untuk jatuh cinta, dia ter'suka' rakan baik Farah sendiri. Tetapi Farah tidak terlalu menonjolkan perasaan cemburunya ketika Adryan mengambil berat tentang rakan baiknya iaitu Ieka...

    Completed  
  • Cerita Aku: Kahwin Muda
    553K 19.8K 22

    Kalau kau cari cerita roman-picisan, kau silap. Kerana aku bercerita ikut kisah aku. Novel cinta itu semua bayangan, semuanya cerita awan-awangan. Tapi cerita aku realiti, berpijak di bumi zahir yang kau boleh rasa pahit manisnya. Berkahwin pada usia 17 tahun, bukan satu benda yang mudah babe. A lot of things I need...

    Completed  
  • Hubby I Love You! [Complete]
    591K 14.4K 37

    Kahwin paksa memang agak cliche dalam banyak-banyak novel. Airi dan Isyah terpaksa kahwin disebabkan wasiat atuk Airi. Airi: "Saya rasa cik perlu pergi check- up kat clinic lah" Isyah: "Apsal pulak?!" Airi: "Sebab saya rasa cik ni mungkin ada darah tinggi kot yelah manalah tau." "Ish geram betullah aku dengan mamat ni...

    Completed  
  • Suami Yang Kubenci ©
    2.3M 67.6K 43

    "Kenapa tak boleh? kenapa bila saya nak awak lakukan sesuatu untuk saya,awak tak pernah boleh..tapi bila awak nak saya lakukan ikut kehendak awak..pernah saya tak buat? hingga tahap sesuatu yang saya benci pun saya terima Uwais,awak memang tak adil!!" -HANNAH MARYAM- "Tak adil? awak kata saya tak adil? selama ni,apa y...

    Completed  
  • Suamiku pembuli !!
    830K 23.8K 39

    Kisah percintaan Aiqish bersama musuh aka Suami yang tersayang. Ikuti kisah perjalanan cinta mereka. Karya pertama Shanis7.

    Completed  
  • I'm Sorry But I Love You
    548K 15.7K 39

    Amilyn Maisara hanyalah gadis biasa yang ingin bercinta. Entah macam mana dia boleh tersangkut dengan abang angkatnya sendiri, Saiful Erwan. Saiful Erwan mempunyai aura yang tersendiri sehingga dapat mencuri hati adik angkatnya. "Dah dah. Jangan cakap lagi. Adik merajuk lagi baru tahu." - Amilyn Maisara. "Jangan meraj...

    Completed