Part 21

94 8 1
                                    

"Ehh, kita orang kena balik. Nanti omma cari. Sorry k oppa?" Sora dan Chaelin memberi alasan. Padahal mereka ada benda lain yang nak di buat.

"Ok, see you guys at school." Hyunjoon senyum sampai menampakan dimples. Chaelin semakin melting melihat dimple Hyunjoon.

"Bye-bye jagiya!!" Taehyung senyum dan buat flying kiss kat Sora. "Ewwww~ Geli!!!" Sora buat aksi geli.

"Anyeong!!" Sora dan Chaelin beredar dan terus ke kereta masing-masing.

Hidup sahaja engine kereta, Sora dan Chaelin memecut laju ke Mall.

Sampai di mall, Sora dan Chaelin mencari kedai baju. Mereka berhenti di sebuah kedai yang bernama 'Rage'.

Sora dan Chaelin masuk ke kedai itu dan mencuba beberapa baju. Tapi satu baju yang telah menarik perhatian mereka berdua.

Baju yang berwarna hijau-hijau biru itu dibelek-belek harganya 20000 won. "I want to buy this." Chaelin mengambil baju itu dengan laju.

"Yahh!! I want it too!!!" Sora mencebik. "Ada satu lagi warna. Lilac colour. Kalau nak saya boleh ambilkan." Kata seorang pekerja di situ.

"One please!" Sora senyum. Pekerja itu menyerahkan baju itu kepada Sora. "Warghh.. Cantik lagi colour ni!" Sora menjelirkan lidah kepada Chaelin.

Selesai sahaja membeli Dress itu, Chaelin dan Sora ke kedai seterusnya. Di kedai yang satu lagi, Chaelin membeli Cardigan yang berbulu.

Manakala Sora membeli Cardigan leather dan kasut hi-top canvas.

"Kalau appa aku tahu, ish, habis duit bulanan aku kena sekat. Pastu omma akan cakap 'dari beli dari kedai lain, bagus beli kat butik omma.'" Sora mengajuk ommanya.

"My omma too" Chaelin memandang semua bil-bil barang yang dia beli hampir 200000 won. "Ish, seram pulak aku nak tengok benda ni." Chaelin meronyokkan kertas itu dan membalingnya ke tong sampah.

"Now, where are we going?" Tanya Sora. "Umm, dinner? Or balik?" Sora bertanya.

"Dinnerlah. Pastu Bubble Tea." Chaelin meletakkan semua barang-baran yang dibelinya ke seat belakang. Begitu juga dengan Sora.

Mereka terus ke kedai makan yang berhampiran dan kemudiannya ke Bubble tea.

<Bubble Tea>

"TAO!!!!" Jerit Sora senampaknya Tao di matanya. "Yah! Rindu k'orang lah." Chaelin senyum.

"Sora, tak rindu oppa ke?" Tanya Baekhyun. "Bua tapa, hari-hari jumpa. Kecuali kalau oppa sangat-sangat-sangattttttt busy." Memang sengaja di panjangkan 'sangat' itu.

"Ceh." Baekhyun mencebik. "Btw, ni dongsaeng aku yang cute." Baekhyun memperkenalkan kepada ahli yang masih belum mengenali Sora dan Chaelin.

"Seoyeon?" Tanya Chanyeol. "Dia, kena balik awal sebab takut kena marah omma dia." Chaelin mencari alasan.

"Oh okay." Chanyeol menjawab. "K'orang buat apa kat sini?" Suho Tanya.

"Nak merompak. Wae?" Sora buat troll. "Dah terang-terang ni kedai bubble tae. Mestilah nak minum. Tanya lagi. Abuden!" Jawab Sora.

"Btw, oppa balik rumah ke?" Tanya Sora. Baekhyun mengangguk. "Kalau oppa balik, tumpang Sora lah. Alang-alang dah jumpa kat sini." Sora senyum.

"Bila Sora nak balik?" Tanya Baekhyun. Sora memandang jam. "Sekarang?" Sora sengaja membuat ianya berbunyi seperti soalan.

"Nae. Kajja." Baekhyun berdiri. "See you guys tomorrow." Baekhyun berjalan beriringan denga Sora. Chaelin pun turut pulang kerana sudah lambat.

Sora membenarkan Baekhyun memandu keretanya. Pada mulanya, Baekhyun agak terkejut melihat barang yang dibeli oleh Sora.

<Next Morning>

Sora dan Chaelin dating bersama-sama. Sora terpaksa menumpang Chaelin kerana appanya kata kereta Sora perlu di service.

"Kau rasa dia dating tak?" Sora memandang Chaelin sambil menunggu Seoyeon di café.

"Molla. Datang kot. Dia kan pentingkan pelajaran dia. Lagipun hari ni ada favorite subject dia." Chaelin menghirup bubble teanya.

"Cakap pasal sapa ni?" Hyunjoon merampas Bubble tea Chaelin lalu menghirup air itu. "Yah! Micheoss!!" Chaelin ingin mengambil balik Bubble Teanya dari Hyunjoon.

Tapi malangnya, Chaelin terlalu pendek. "Arrr, oppa~" Chaelin merengek. "Apa Chae nak bagi oppa kalau oppa bagi balik?" Hyunjoon senyum.

"Tak pa lah. Chae boleh beli lagi." Chaelin dapat menembusi fikiran Hyunjoon.

"Btw, mana Shiwoo?" Tanya Sora pelik. Selalunya ada sahaja berkepit dengan  dua orang monyet ni.

"Kenapa cari dia kalau saya ada?" Taehyung mencebik. "Sampai hati saying buat saya macam ni." Taehyung but gaya merajuk.

"Tak cute pun." Sora tidak memperdulikan Taehyung.

"Damn! Who's car are that?" Hyunjoon menunjukkan kearah sebuah Porsche 918 masuk ke pengkarangan sekolah.

Kereta itu betul-betul berhenti di depan Sora, Chaelin, Taehyung dan Hyunjoon.

"Kau orang bu...." Shiwoo yang baru datang juga turut terpegun dengan kereta tu. "Porsche 918!!!!!" Shiwoo, Taehyung dan Hyunjoon hamper teriak.

Mereka berjalan mendekati kereta itu.

 "Don't you dare!!" Tegas seseorang keluar dari kereta itu.  

BFF (K-POP Fanfic)Where stories live. Discover now