2

127K 374 2
                                    

Kisah ini berlaku sekitar tahun 2009. Aku di tingkatan 3 ketika itu. Abang sepupuku pula di Tingkatan 5. Aku memang manja dengan dia. Mungkin kerana aku anak tunggal dan dia anak bongsu. I never have a brother and he never has a little sister, so here I am. As his sister. Well at first la kot. Kitaorg memang rapat sejak kecik lagi. Let's just call him Z.
____________________________________

2009.
"Papa, adik nak tidur rumah tok boleh malam ni" tanyaku kepada papa.
"Cuba tanya mama. Papa okay je" balas papa.
"Okay paaa" lalu berlalu pergi aku bertanya mama.
"Mama, adik nak tidur rumah tok boleh. Lagipun hari ni kan hari Sabtu. Boleh la ma. Pleaseee" rayuku kepada mama.
"Okay la, boleh. Jaga diri okay. Dengar cakap tok, dengar ckp aunty and jangan gaduh2 dengan abang Z" kata mama.
"Baik bossss" balasku semangat.
Aku memang rapat dgn abg Z. Kadang2, perangai aku ni macam budak2 sikit even dh 15 tahun. Anak tunggal la katakan. But I don't care, aku mmg manja pun. Aku mengaku itu.

"Abanggg, mama bagi adik tidur sini malam ni" kataku kepada abang Z dengan gembira.
Yelah, segala jenis game dah terbayang dkt kepala aku. Nk main game, nk tgk movie sampai lewat malam dan macam2 lagi la. Haa, boleh BBQ sama malam ni. Seronoknyaaaa. Abang Z hanya tersenyum melihat aku. Eleh suka la tu, tapi tak nak ngaku. Hehehe.
____________________________________

Abang Z pov.
Tidur sini pulak budak ni malam ni. Kena layan dia la malam ni, terbantut plan aku. Dh la malam minggu. Nasib baik la sayang. Haihhhh.

Sepupuku Yg Pertama #shortstoryWhere stories live. Discover now