©nurshyn
pretty fate between usHarap maklum, cerita yang di tulis hanyalah rekaan semata dan terdapat banyak kesalahan tatabahasa serta typo. Amaran: Nama tempat hanya rekaan. Berkemungkinan tidak ada konflik berat. Harap awak semua enjoy. Vote and comment, dear.
◼️
PROLOGUE
" I still remember the first day I met you "
***
HADIF WASHIF, seorang lelaki yang berusia 25 tahun. Dia adalah lelaki yang pendiam. Dia tak gemar untuk bersembang dengan orang, hanya rapat dengan orang-orang yang dia kenali.
Erisa Edna. Dia adalah perempuan yang aku cinta. Kami menjalani hubungan sudah hampir dua tahun dan kami membuat keputusan untuk berkahwin. Tetapi sayangnya, kami tak berkekalan lama. Erisa meminta cerai dan mencari pengganti.
Aku merasa sedih namun dalam masa yang sama juga, aku hendak melepaskan dia. Hati aku sakit jika di teruskan untuk mencapai semula tangan si dia yang telah pun bersama dengan yang lain. Hati aku rapuh, sangat rapuh. Mudahnya dia mencari pengganti.
Aku, Hadif Washif. Hanyalah lelaki biasa.
-Hadif Washif-
NAIHA AIEYSA, seorang gadis yang berumur 20 tahun. Dia berperwatakan seorang gadis yang ramah dan ceria.
Aku seorang gadis yang biasa. Tak ada apa yang menarik pada aku. Kalau nak kata aku cantik, aku tidak cantik. Harapkan rupa, aku memang tak ada rupa. Tapi kalau soal penggubalan, aku boleh laksanakan!
Aku bercita-cita nak jadi peniaga yang tersohor. Aku mahu membuat perusahaan aku untuk penggubalan dan hantaran, khas untuk orang kahwin. Hebat kan?
Aku, Naiha Aieysa, hanyalah gadis yang mengejar cita-cita.
-Naiha Aieysa-
***
- Pretty Fate Between Us -
©nurshyn
161021amaran: Banyak typo dan kesalahan tatabahasa. Terlalu klise untuk anda. Namun, jika berminat, bacalah. Jangan lupa vote anda okey! Gambar tu aku main bedal je ambil 😃
all pictures copyright to pinterest and google.
all stories copyright to nurshyn.
YOU ARE READING
PRETTY FATE BETWEEN US ✅️
Romance[ 13 | COMPLETE romance - short ] *unedited* Pretty Fate Between Us, adalah kisah tentang HADIF WASHIF dan NAIHA AIEYSA. Mereka tidak pernah bercinta mahupun berkenalan. Namun sekali pertemuan menjadi titik mula kisah mereka. Mereka berkahwin. Dala...