"Terima kasih cik Humaira kerana menyertai rancangan awal pagi kita hari ini. Kami berharap semoga segala ilmu yang dikongsi cik Humaira dapat dimanfaat penonton semua. Akhir kata, Assalamualaikum" ucap pengacara rancangan pagi itu ke kamera.
Humaira turut senyum ke arah kamera sebelum mendengar "Cut" dari pengarah di belakang beberapa kamera besar itu. Humaira dan pengacara sama sama menarik nafas lega.
"Terima kasih lagi sekali Humaira." Ucap pengacara itu. Humaira senyum. "Eh takpe. Hehe. Terima kasih sebab jemput saya." Pengacara tadi membalas senyum. "Jom? Rasanya catering dah siapkan breakfast dekat belakang"
"Hmm... Jom... Tapi saya tak boleh lama. Ada appointment lepas ni" balas Humaira sebelum turut bangun bersama pengacara. Seorang staff datang membantu Humaira menanggalkan microfone yang diclip ke tudung dan wayar yang tersorok. Pengacara itu mengangguk faham.
************
Alya kini sekali lagi berada di dalam rumah Ustazah Amira. Hari ini dia memakai tshirt turtleneck lengan panjang yang agak ketat memeluk tubuh dituck in ke dalam kain summer yang longgar paras betis. Tak lama kemudian Ustazah Amira keluar membawa kali ini air milo suam bersama satu set roti bakar berinti kaya lalu diletakkan ke atas meja kecil di hadapan mereka sebelum duduk di sebelah Alya.
"Betul Puan Alya nak buat ni?" soal Ustazah Amira. Alya mengangguk yakin. "Saya nak dapatkan balik kawan saya, ustazah" Ustazah Amira mengangguk. Menarik nafas. "Saya sebenarnya join Veiled Angels tu sebab... Urm... Ye saya tahu saya sundal... He... Tapi takdelah sampai nak bersubahat kalau mereka culik culik orang macam ni."
Alya mengangguk. "Jadi... Kenapa ustazah panggil saya datang rumah ustazah ni?" soal Alya.
Ustazah Amira senyum. "Alya... Walaupun saya berjaya tukar doktor pakar esok, dan doktor tu tak tahu awak ganti tempat saya, rasanya saya kena bagitahu awak beberapa benda supaya awak tak terkejut esok."
"Seperti...?"
Ustazah Amira merapatkan tubuhnya sehingga masing masing dapat menghidu bau perfume masing masing. "Puan Alya dah kahwin kan? Saya nak tanya... Puan Alya pernah... Main dengan lelaki lain?" Alya menggeleng. "Tapi... Rasanya dalam bilik tidur... Saya okay je... Tak kayu..."
Ustazah Amira mengangguk. "Baguslah kalau macam tu... Tapi... Perasaan disentuh lelaki lain ni... Lain tau Alya... First time tu, rasa macam... Elektrik... Terkejut... Panas..." Wajah Alya merah mendengarnya. Teringatkan blowjob yang diberikannya kepada Inspektor Azman dan Ranjeet.
"Kalau blowjob, ustazah?"
"Hmm... Nakal rupanya Puan Alya kita ni. Hehe... Lelaki yang Puan Alya blowjob tu... Sentuh Puan Alya tak? Macam... Ramas... Pegang... Raba... Kiss..." soal Ustazah Amira sambil membelai peha Alya. Alya menggeleng. Membuatkan Ustazah Amira senyum nakal.
"Kalau macam tu... Maksudnya Puan Alya tak biasa lagi... Dan... Saya rasa... Kena buat Puan Alya at least biasa sedikit..." kata Ustazah Amira nakal. Kening Alya terangkat sedikit. "Maksud... Ustazah?"
"Abang Din... Boleh keluar dah..." panggil Ustazah Amira. Seorang lelaki dalam 30 lebih an, keluar dari bilik tidur Ustazah Amira. Wajah lelaki itu berjanggut nipis, bertubuh agak tegap, memakai tshirt bercollar Polo bersama seluar jeans. "Wow... Puan Alya..." tegur lelaki yang bernama Din itu melihatkan wartawan 777 di hadapannya.
"Siapa ni ustazah?" soal Alya keliru.
"Ni Din... Ayah kepada salah seorang murid saya ... Sebenarnya... Pendek cerita, ustazah dulu selalu main dengan Din ni, sampai kami kena tangkap basah dekat hotel budjet. Nasib baik pegawai yang tangkap tu sebenarnya orang yang rekrut Veiled Angels ni. Dia offer saya job tu. Dan si Din ni pun terlepas jugak..." terang Ustazah Amira.
YOU ARE READING
Siasatan Alya
RomanceBaca dengan tenang. Jangan kelam kabut. Cerita yang ditulis adalah rekaan semata. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau mati. Jangan tiru aksi yang ditulis. Jaga tingkah laku dan diri. Jangan harrass perempuan atau lelaki tanpa izin rela mereka...