البارت الرابع والثلاثون

254 16 15
                                    


لينتهوا أخيرا من تناول الطعام ليقول اياد :انا بقي هستأذن عشان هروح الاول أغير هدومي عشان لبسها من امبارح وهحصلكم علي الشغلانا ومازن ....

ليقول العم عتمان بجمود في وجهه :تمام يا شباب استنوا بس شويه لحد ما شنط هند ولمار يجهزو عشان يجوا معاكم البيت ......

ليحل الصدمه علي جميع الجالسين من هول ما سمعوه .........

ليقول اياد بغضب وهو يحاول تمالك نفسه :انت بتقول ايه ياعم عتمان ايه الكلام دا مش فاهم ....

عتمان: مش فاهم ايه يا اياد أعتقد أن كلامي مفهوم ومش محتاج أقرره هند ولمار بيروحوا معاكم البيت بيت اجوازهم..........

اياد بغضب:عم عتمان انت بتهزر معايا صح مش انت قولت ان كل دا تمثيل وان كل دا هينتهي يوم ولا أتنين وهنطلق وكل واحد يروح لحاله هااا ايه التغير دلوقتي وايه الكلام البتقوله دا   ........

عتمان :التغير أن انت من غير شوشره كدا كل واحد فيكم هياخد مراته ويروحوا فاهم....

اياد بغضب : وانا مش موافق تطلقها حالا ....لمار انتي .....

لمار بغضب وصراخ :باااااااااس خلااااص في ايييييه هو انا مش إنسانه بحس ساكته من الصبح ومستحمله مهزله محدش يقدر يستحملها وساكته وواقفه بس خلااااص طفح الكيل طلام انا مدايقه الكل  كدا وكل واحد قاعد يحدفني لتاني انا هخدها من قصرهااا وهمشي من هنااا خاااالص وريحكم مني خلااااص انا مش مستنيه العطف منك يا استاذ اياد فااااهم مش مستنياه منك افضل اترمي في الشارع ولا استني منك اي عطف عليا انا مش محتاجك مش محتاجه واحد قوه ذيك وانا يا عم عتمان لو تعباك انا كمان همشي من هنا ومش قاعده هنا تاني انا راحه بيتي بيت أهلي قاعد فيه ويحصل اليحصل خلاااااااص ..............

لتجرى بعدهااا لمار من أمامهم وهي تبدأ بالبكاء متجهه إلي غرفتها حتي تحضر ملابسها ....

لتصلك مسرعتا في اتجاه السلالم لتصعدها بأسرع ما لديها حتي إختار عن الأنظار .....

اما في الأسفل فقد كان الجو يعمه الهدوء حتي قطع هذا الهدوء صوت هند قائله :انا مش هقدر أسيب أختي لوحدها وانا مأيداها في الحصل دا لأن الحصل منك يا إياد دا مش مقبول وتصرفاتك في منتهي الهمجيه وبذات مع لمار برغم من أنك عارف انها لسه صغيره إلا انتي بتردى ليها كراهيه مش ليها مبرر غير انها عباره عن تصرفات طفوليه منك وانت رافض أن اختي تبقي معاك وانا أقيدك في الكلام دا انا مرضاش لأختي انها تبقي مع واحد ذيك تمام لان انا أختي أحسن منك وتستاهل شخص أحسن منك بكتير وأنا مقبلاهاش وأحد ذيك يعاملها كدا احنا بنات ناس يا أستاذ إياد مش جاين من الشارع ومش مستنين عطفك علينا أنت فااااااهم انت أنسان مريض عارفه أن الحصل دا انت مكنتش موافق عليه بس من البدايه كنت تقدر ترفض ومكنش حد هيقدر يغصب عليك بس أنت عملت كدا بإرادتك ف ملهاش أي ستين لزمه القرف الأنت عملته دا ...

حبك أسعدنيWhere stories live. Discover now