part3

10.7K 221 0
                                    

setelah sampai di Dewan Besar.Kami menuju ke Pintu Besar.Boss memilih Tempat yang sesuai untuk kami duduk.
"Anisa kamu sembang dulu dengan Ash.Saya jumpa kawan kejap".
Anisa menhadiah senyuman manis.Ash nak cakap dengan aku.Memang tak ahh.Tengok lah nanti mesti dia lepak dengan kawan dia yang dekat bar tu.Omel Anisa
Beberapa minit kemudian kelibat boss hilang.Agak riuh dewan.Ramai tetamu yang hadir.
"Weyhh aku pergi sana tau.Bye"
terus Ash beredar.Kan dah kata.Tak boleh percaya dia ni.Anisa meneliti langkah langkah Ash.Dia melihat Ash menuju ke Bar.Anisa melihat Beberapa perempuan yang berpakaian tidak senonoh.Ada yang pakai blouse Merah sendat.Ada yang Singlet hitam dan skirt ketat kasut tinggi rambut macam hantu kak limah.Haishh semua pakaian tak cukup kain.Apa mahal sangat ke baju baju kat dunia ni bandle kan ada.Omel anisa.Senyum sinis apabila melihat Ash yang sedang memeluk tubuh perempuan tu.Ya allah..takan tak tau kot ni public.Main peluk peluk pulak.
"Hai Anisa sorang ke?Mana papa ,ash?"
Suara garau seorang lelaki menghentikan lamuan Anisa.Terus mengalihkan pandangan kearah Suara itu.
"arid...bila awak datang".senyuman manis kepada Ashrid adik kepada Ash.
"Baru je.Soalan saya awak tak jawab lagi".
Asrid menarik kerusi kanan Anisa dan duduk bersebelah dengan Anisa.Dia terpegun apabila melihat Anisa yang begitu cantik malam ni.Bibir Kemerahan buah delima.Putih gebu.Mata hazel.Kening yang tesusun cantik Dan berhijab.Tapi malang tua dua tahun untuk Ashrid.Ashrid mengaku dia suka akan Anisa.
"ouh..Boss jumpa kawan dia yang Ash macam biasa la" Anisa menunding kan jari telunjuk kearah Ash.Ashrid mengeleng geleng kepala melihat Abang dia.
"Bilalah nak berubah dia ni.Kena cari Isteri macam Anisa Gerenti dia berubah".
Jelas Asrid.Halamak..Apa aku cakap.No aku tak akan bagi orang Ambil Anisa selain aku.
"Saya takan dan tak mungkin meskipun mustahil Akan kahwin dengan abang awak tu.Dah lah buaya darat sedunia".
Kalau aku dapat suami macam Ash boleh mampus aku.Kalau Arid aku ok.Hensome.baik hati.Bukan buaya darat.waaa antara calon suami aku ni..ahaha.Omel anisa.
"Awak dah makan?".
Anisa mengelengkan kepala tanda 'belum'.
"Jap saya ambil"
tidak sampai seminit kelibat Ashrid hilang. Anisa meneliti sekeliling. Ramai Tetamu yang datang.Tapi yang berhijap hanya dalam 30% berhijab yang selainya free hair.Ada yang memakai dress yang terdedah luas dibahagian dada.Ada juga yang memakai skirt sendat,Singlet. Apa mahal sangat ke baju kat Dunia ni.Takan sebab GST naik 6% pon dah tak mampu.Apa la.
Anisa melihat Ash yang masih berpelukan dengan perempuan Sexy.
Dorang fikir dorang dalam bilik ke main peluk peluk.Ni public la cik abang oii.Yang perempuan tu dok main raba raba peha haq jante.Awat la orang zaman sekarang ni.Tak tau hukum ka..Kedah cek dah mai...
Anisa mengalihkan pandangan kehadapan dengan cepat.Pandangan tajam Anisa membuat Ash tersedar dari berbuatanya.
"Jap ehh papa I panggil"
Terus meninggalkan tempat tersebut.Ash menuju ke tempat Asal-nya.Dia mengganti tempat yang diduduk Ashrid bersebelahan kanan dengan Anisa.
"Oii ni tempat Arid lah bla bla"
marah Anisa.
"Do..I..Care.."
perli Ash.
"Kau datang je otak aku jadi serebut"
Marah Anisa lagi
"ouh..Tak tanya.."
Ash membuat muka selamba kearah Anisa.Anisa mengetap bibir.Geram aku dengan buaya darat ni.
Ashrid datang dengan dua pinggan yang sama lauk ayam dan ketam.Dia menghulurkan kepada Anisa.Anisa mencapai huluran Ashrid.
"Japp saya nak ambil air".
Jelas Asrid.Anisa memberi senyuman manis "terima kasih". Ashrid senyum .
Ash menjeling tajam melihat kami .
Sementara menunggu air sampai.Anisa menjamu dulu makanan yang diberi Ashrid.Tiba tiba Ada tangan yang singgah dipinggan Anisa dan mencuit sedikit lauk Anisa.Secepat mungkin Anisa memukul belakang tangan putih itu.
"Kalau lapar pergilah Ambil.Ni nak rempat aku punya pasal". tengking Anisa.Hilang mood makan kalau macam ni.Desis Anisa.
"Eleh orang nak sikit pon tak bileh kedekut...."
Ash mengejek Anisa lalu menuju ke juadah.

Usai kami makan Katanya boss nak bincang pasal kerja dengan Client lain.Ash pergi ke bar.Arid pula sudah pulang katanya ada hal.Elok tak payah pergi tadi sebab B.O.S.A.N. Anisa melihat jam yang tanganya.What the fish.Dah pukul 12:30 nak balik...desis Anisa.Anisa berjalan longlai pergi kearah boss-nya yang masih rancak berbual.
"Boss bila boleh balik..dah pukul 12:30 dah ni".
Teragak ragak Anisa menyoal.Dato' Syarif menlihat jam tangan-nya seketika.
"Awak duduk dulu dalam kereta nanti saya datang".Boss menyerahkan kunci kereta BMW.Anisa menyambut lalu terus beredar.Dia melangkah lemah pergike parkir kereta yang agak jauh.Ya allah jauhnya Ash letak kereta. twit twit.*bunyi kereta*. Terus anisa membuka pintu belakang.Enjen kereta dibuka.Hrmm aku ni buat macam kereta sendiri pula.hihihi.Anisa menguap beberapa kali.Sedar tak sedar dia sudah terlelap.

Benci tapi cintaWhere stories live. Discover now