Chapter 2

749 54 9
                                    

*keesokkan harinya*
Jarum jam sudah mnunjukkan pkul 10 pagi .. Mreka semua juga sudahpun bersiap sedia dgn bagasi dan beg masing2 .. 5 mnit kemudian mncul dua buah teksi yg akan mnghantar mereka ke Muzium Patung trsebut ...
Setelah hmpir satu jam berada di dlm teksi , akhirnya mereka tiba di hadapan muzium trsebut .. kedatangan mreka disambut oleh seorang lelaki brnama Park Jung Min atau lebih selesa dgn pnggilan En.Park ..

" Selamat dtg ke muzium patung ini .. " Sapa En.Park

" Trima kasih .. Emmm .. saya nak tnya .. Kat sni hnya kita brtujuh jek ke ? " soal Henry

" Yup .. Sbb x ramai yg tahu akan kehadiran muzium ini .. Namun saya amat berbesar hati dgn kehadiran awak berenam .. " Balas En.Park dgn snyuman sinis ..

" Mari .. saya tnjukkan bilik awak semua .. " En.Park brsuara lagy .. Lalu , mreka semua msuk ke dalam muzium brkenaan yg kelihatan agak usang dari luar .. Sebaik sahaja mreka semua mnjejakkan kaki ke dalam rumah , Amber mnjerit penuh teruja ..

" Woahhhhh !!!!!!!!! Cantiknya !!!!! " jerit Amber apabila melihat hiasan di dalam rumah trsebut .. Rumah trsebut dihiaskan dgn gaya inggeris pada zaman 80 an .. Mmber yg lain turut teruja melihat isi rumah trsebut ..

" Baik lahh .. Di atas ada 5 buah bilik .. So , ada yg kene brkongsi bilik .. Makanan pula akan dihantar oleh pembantu saya pada jam 6 petang nnti .. Smpai di dini sahaja perkhidmatan saya ... Saya harap anda semua brgembira .. " En.Park brsuara lalu pergi mninggalkan mreka semua

" SAPE CEPAT DAPAT PILIH BILIK DULU !!!! " Jerit Hyosung lalu brlari ke tingkat atas muzium trsebut

" Yahhhhhhh !!! Tak adil !!!!!! " Jerit Amber pula lalu brlari mngejar Hyosung .. Ren dan Henry pula brlari di belakang Amber .. Wookie dan Hyuna hnya ketawa kecil melihat prngai mreka ..

" Candy .. Wae loli tgk candy muram jek ? " tnya Wookie pada Hyuna

" Eh ? yeke ? X lahhh .. cuma candy rasa penat skit .. maybe lama sgt dduk dalam teksi kot ... " balas Hyuna

" Penat ? Mehh loli angkat .. " kata Wookie lalu mndukung Hyuna

" Yahhhhhh ~ Hajima ... malu lerrr org tgk .. "

" Biarlahhhh ... hahaha .. Biar sume org tau yg candy nieyh loli punya sorang .. "

" Eeeeeee gedik .. haha .. " Balas Hyuna smbil memeluk leher Ryeowook agar dye tidak jatuh

*Malam itu*

Mreka mngambil kputusan ntuk brkongsi bilik kerana semua bilik agak besar .. Hyuna , Amber dan Hyosung tnggal sebilik manakala Ren , Henry dan Wookie tnggal sebilik ... Setelah makan malam , Hyuna , Amber , Ren dan Wookie mngmbil kputusan ntuk duduk2 di ruang tamu smbil brborak .. Hyosung dan Henry pula brjalan2 di sekitar muzium smbil mngmbil gmbar ..

" Cantik2 lahh patung at sni .. " kata Hyosung

" Tapi x boleh lawan kecantikkan my princess nieyh .. " balas Henry pula

" Princess mmg cntik pon .. Prince jek x prnah puji .. "

" Eh ? Memandai jek fitnah .. Bis tu slama nieyh spe yg puji princess ? "

" Hahaha .. Gurau jek lahh prince .. " Balas Hyosung lalu mngmbil gmbar selfie brsama slah sbuah patung yg brada di muzium itu ...

" Emmm princess .. Prince nak gy toilet jap lahhhh .. Princess tnggu sni tau .. kjap jek ... " Henry mmnta kbenaran ntuk ke tndas

" Ok .. tapi cepat tau .. Lama2 nnti princess rndu .. "

" Hahaha .. araseo nae princess .. " Balas Henry lalu pergi dari situ ... Hyosung hnya brdiri smbil mngambil bbrapa gmbar selfie bagi memuat naik ke dalam laman SNS nya ... Tiba2 Hyosung terlihat seorang budak perempuan brdiri di hujung sebuah bilik ..

House of dolls [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now