Regnet som passande nog började ösa ner när jag lämnade Felix lägenhet droppar nu ner från mitt fuktiga hår och rinner nerför ryggraden på mig. Med arga rörelser dänger jag igen ytterdörren efter mig och sparkar av mig skorna och hänger av mig jackan på sin krok innan jag går rätt igenom vardagsrummet där Ogge och Omar ligger hopslingrade på soffan innan jag slänger igen min sovrumsdörr efter mig och faller ner på sängen med en duns.
Men ifred får jag inte vara i många sekunder för snart öppnas min sovrumsdörr och madrassen tyngs ner när Omar slår sig ner.
"Och vart har du varit hela kvällen unge man?"
Frågar han med en retsam röst och jag suckar högljutt innan jag dänger en kudde i huvudet på honom.
"Käften Omar, bara låt mig vara"
Fräser jag till vilket får honom att humma svagt för sig själv innan han tar ett bestämt tag om min tröja och drar över mig så att jag rullar över på rygg och möter hans bruna ögon.
"Vad har du nu gjort Oscar?"
Frågar han misstänksamt och jag suckar tyst samtidigt som jag placerar ena armen över ögonen för att undvika hans blick.
"Jag har inte gjort något. Jag är bara trött, kan man inte få vara trött utan att du misstänker något?"
Säger jag irriterat och utan att jag ens ser honom så kan jag slå vad om att han skakar på huvudet åt mig och ler lurigt.
"Varför är du trött? Har du knullat Felix?"
Frågar han retsamt och hans plötsliga fråga får mig att sätta mitt egna saliv i halsen och vilt börja hosta vilket får mig att sätta mig upp i sängen och Omar skrattar lågt för sig själv samtidigt som han dunkar mig lätt i ryggen för att få mig att slippa mina tunga hostningar.
"Ta't lugnt. Jag skojade ju bara"
Säger han och jag skrattar humorlöst som svar medan jag känner hur mina kinder hettar till. Om han bara visste hur nära det var att hans skämt faktiskt skulle vara sanning så skulle han inte sitta här och skoja om det.
"Men ärligt Oscar, det har ingenting med Felix att göra va? Du har inte träffat honom igen?"
Frågar han sedan med en seriös ton och jag skakar snabbt på huvudet samtidigt som jag biter mig själv i tungan. Jag hatar att ljuga inför Omar, men jag vet att han skulle mörda mig om han fick veta sanningen så det här är för det bästa.
"Okej bra. Sandra har ringt förresten, du bör nog ringa upp henne innan hon kommer över. Jag orkar inte ha henne i min lägenhet två gånger på samma dag"
Säger han sedan med en suck och när Sandras namn yttras så känner jag ett sting av dåligt samvete i bröstet men jag sväljer snabbt och försöker att skaka av mig de skyldiga tankarna innan jag nickar åt Omar som snart försvinner ut i vardagsrummet där Ogge väntar.
En timme senare när jag precis har avslutat samtalet med Sandra så skuttar en lycklig Omar in i mitt rum och jag iakttar honom med höjda ögonbryn.
"Jag och Ogge ska på dejt"
Säger han lyckligt och jag skakar på huvudet åt hans förälskade beteende men kan trots allt inte låta bli att le mot honom.
"Du får passa lägenheten. Jag litar på dig Oscar, få mig inte att ångra det"
Säger han och försöker att ge mig en hotfull blick medan han kastar dörrnycklarna på sängen och jag höjer handen i en löjlig honnör vilket får honom att flina innan Ogges röst hörs på andra sidan dörren och Omars ögon lyser upp innan han snabbt skuttar ut ur mitt rum och jag kan inte låta bli att skratta vid åsynen av hans lyckliga gestalt.
Så fort dörren slår igen bakom det förälskade paret så fiskar jag upp mobilen ur fickan och knappar in ett sms med darriga fingrar. När det skickas iväg så dunkar hjärtat på som ett lokomotiv i bröstet på mig.
Till: Felix
Vi måste prata. Kom till södra Korpgatan, lägenhet 7D.
/Oscar------
Adressen är påhittad så ja 😂 läs gärna mitt lilla sommarprojekt vilket är en bok vid namn "olagligt". Den finns uppe i min profil.
YOU ARE READING
Studentnatten || Foscar
FanfictionMycket händer efter studenten. Mycket som man inte själv kan styra över. Det enda jag funderar över är vad som hade hänt om saker och ting hade gått annorlunda den där studentnatten. En Foscar story. Av: Enadeiene