"Kami sebenarnya king dari kerajaan yang berlainan. Saya nak tanya satu soalan". Kata aku lalu mengeluarkan satu gambar.
"Puan kenal gadis ni?". Soal aku sambil menunjukkan gambar yoonjin kepadanya.
"Yoonjin, macam mana kamu semua kenal dia ni? Dia salah seorang daripada kami". Kata perempuan tua itu.
"Dia isteri saya, dia meninggal selepas melahirkan anak kami yang kelima". Balas jacob.
"Sebenarnya ada sesuatu perkara yang kamu perlu tahu mengenai yoonjin". Kata perempuan itu lagi.
"Apa dia?". Sahut aku. Kami semua mengikutinya ke sebuah rumah. Perempuan itu mengetuk pintu rumah tersebut.
"Hi, nothuldra, kenapa datang?". Soal seorang perempuan yang mukanya seakan-akan yoonjin.
"I think you need to meet someone". Balas perempuan itu lalu meninggalkan kami semua dan kami dibawa masuk ke rumah itu.
"Hi, nama saya Mrs. Han yeorum, siapa kamu semua?". Soalnya.
"Kami semua king dari kerajaan yang berbeza, katanya puan ni ada kaitan dengan yoonjin iaitu isteri kepada kawan kami king jacob dan ini anak-anaknya". Kata sangyeon hyung.
Air mata perempuan itu tiba-tiba mengalir apabila bercakap mengenai yoonjin. Mesti dia ni ada kaitan rapat dengannya.
"Saya sebenarnya ibu yoonjin, dah lama dia melarikan diri dari rumah sebab dia nak sangat tinggal dengan manusia". Balas yeorum.
"Jadi...apa yang eomma cerita tu betul ke?". Kata Julia dengan terkejut. Anak-anak aku sangka apa yang yoonji ceritakan itu hanyalah kisah mitos.
"Betul, eomma kamu ni liar sangat orangnya semua benda dia nak tahu sampai dia pernah bercinta dengan prince ni tapi dah putus". Balas yeorum lagi.
"Dia bercinta dengan siapa?". Balas haerin.
"Sekejap saya tunjuk gambar". Kata yeorum lalu mengambil satu kotak lama lalu menunjukkan satu gambar yang amat kami kenali.
"T-tak mungkin". Kata aku dengan penuh tidak percaya. Dulu yoonjin bercinta dengan chan.
"Kamu semua kenal ke dia?". Soalnya. Kami semua menganggukkan kepala.
"Dia seorang king yang kejam sudah menjajah kingdom saya, katanya ada berkaitan dengan yoonjin". Balas aku yang menitiskan air mata secara tiba-tiba.
"Sabar ye cobie, aku pun tak sangka jadi macam ni". Kata kevin lalu mengusap-usap belakang aku.
"Saya rasa dia nak balas dendam, sebab chan pernah janji untuk melamar yoonjin, tetapi bila dia tahu chan seorang yang kejam dia tidak mahu lelaki lain". Kata yeorum lagi.
"Sebab tu dia pilih kamu, sebab kamu seorang yang baik". Katanya lalu memegang bahu aku.
"Lagi satu, yoonjin seorang fairy". Kata yeorum. Kami semua membulatkan mata.
"What?!!"
"Are you kidding me?!!!"
"I thought she was human"
"Yes, dia mempunyai kuasa fire manipulation tapi dia jarang sangat guna". Katanya lagi.
"Jadi, kita dah tahu siapa yoonjin we need to know what is straykids weakness". Kata new. Kalau nak kalahkan musuh kita kena tahu kelemahan musuh.
"Jom kita ke kingdom aku solaria kingdom". Ajak eric. Kami ingin keluar tapi aku nampak anak-anak aku merenung potret yoonjin di dinding, terutamanya Jocelyn.
"Appa, cantiknya eomma". Kata Jocelyn lalu mengelap air matanya.
"Eomma memang cantik, jom kita pergi rumah uncle eric, kita kena selamatkan kingdom kita". Ajak aku lalu memimpin tangan Jocelyn.
"Dont worry my love, i will do it for you".
+++
Chap 9 stay tune !
YOU ARE READING
[✔️] Reveal: Catching Fire || Jacob Bae
Fanfiction[THE BOYZ SERIES] "Tonight we're catching fire"- Jacob START: 28/12/2023 END: 10/1/2024 STATUS: COMPLETED ✅