Deze nacht deed ik geen oog dicht.
Ik miste mijn bed, mijn eigen kussen en dat koude briesje door het raam.
Zodra het licht door het gordijn drong, besloot ik maar uit bed te stappen. Ik bleef op het randje van het bed zitten en rekte mijn lichaam uit. Ik kamde mijn haar door met mijn vingers.Ik haalde een shirt uit een van de drie tassen die aan de kant van het bed waar ik slaap. Dit is al de zoveelste week dat ik en sammy bij matthy verbleef. Mam weet ondertussen ook van de situatie en neemt zo ook Sam vaker mee om mij minder last op mijn schouders. Met Sam gaat het eigenlijk wel goed, hij vind het fijn om hier te zijn en is dan ook echt gesetteld hier. Alleen ben ik opzoek naar een appartement of een huisje waar we samen kunnen gaan wonen, om zo ook matthys privacy terug te geven. Ik heb Vince nog paar keer proberen te bellen om een afspraak te maken om de scheiding aan te vragen maar hij wilt niet. Ik ben opzoek gegaan naar een advocaat om me te helpen met de scheiding.
Als ik aangekleed ben loop in de trap af naar de begane grond. Als ik de deur open zie ik matthy aan de keuken zitten met zijn telefoon in zijn hand. Maar daar heeft hij geen aandacht voor, als hij mij hoort binnen lopen. "Goeiemorgen" zeg ik schor en loop zijn kant op. "Hey, hoe gaat het? Je lag vannacht veel te woelen." Kut, vreselijk, niet. Ik wil gewoon weer een keer goed slapenIk schud mijn hoofd en leg die op zijn schouder. Even staan we zo stil, niet wetend wat we moeten zeggen. Matthy slaat zijn arm om mij heen en kijkt mij aan.
"Wat wil je vandaag doen? Sam heb ik naar school gebracht."
Ik denk even na. Ik heb nog 1 week vakantie want ik heb zoveel overuren gemaakt in het café waar ik al mijn hele pubertijd tot nu werk. Het is daar gewoon erg vetrouwd en het voelt als familie. Ik ben ook niet voor niets leidinggevende van de bediening.
"Moet jij niet gewoon werken het is dinsdag" vraag ik aan hem, maar hij schud met zijn hoofd en kijkt me met zijn zachte lieve blauwe ogen aan. "Ik heb een dagje vrij gevraagd omdat je na vannacht even afleiding nodig hebt."
Je bent een schat.Wij mogen van hem hier blijven totdat we weg willen, hij zegt zijn werk af voor mij. Waar aan heb ik hem te danken?
JE LEEST
He is all that
Fanfiction"Serieus nick alweer?" Ik knik "Dit kan echt niet meer, je moet dit niet accepteren" nog steeds starend naar tafel die naast ons staat. "Ik dacht gewoon..." na een kleine stilte kijk ik hem recht in zijn ogen aan en ga veder met mijn opmerking "dat...