Bab 2

10.7K 225 52
                                    

"Remember, Damia. Jangan cari pasal dengan Triumph Air. Kita betul-betul bergantung pada kompeni tu. Kalau Tan Sri tarik balik sponsor tiga ratus juta ringgit tu, boleh jatuh muflis kita. Ingat tu." Damia masih sempat mengingat nasihat daripada Cik Lucy, merangkap bosnya.

Pertama kali datang ke syarikat gah penerbangan domestik dan antarabangsa milik Triumph Air, memang dia rasa kagum. Cantik. Mewah tahap tak ingat. Ternganga juga mulutnya apabila menjejakkan kaki ke lantai berkilat Triumph Air. Rasa macam bukan duduk di Malaysia aje. Ofis tempat dia kerja pun, tak adalah segempak macam ini.

Perabot mewah diatur cantik. Bilik pejabat pekerja yang selesa. Pendek kata, semua barang di dalam syarikat ini barang mewah. Sampaikan nak lalu pun rasa segan. Semuanya menggambarkan betapa syarikat Triumph Air memang bukan calang-calang syarikat. Sudah pasti pemilik syarikat itu disegani ramai. Kalau dah jalankan perniagaan antarabangsa, semestinya kaya. Bertuahnya Raffi Holdings kerana syarikat gah ini sudi bekerjasama dengan mereka.

Lamunan Damia terganggu apabila suara lunak gadis berskirt hitam merangkap setiausaha Tan Sri Tengku Ahmad Shah, menyapanya.

"Maaf, lama menunggu. Cik Damia boleh masuk sekarang." Setiausaha Tan Sri Tengku Ahmad Shah tersenyum manis.

"Thanks," ucap Damia. Senyuman diberi. Berada di tempat orang kena selalu maniskan muka. Itu pesan uminya.

"Mari saya tunjukkan jalannya," pelawa gadis itu lagi. Damia angguk. Berbudi bahasa sungguh setiausaha Tan Sri ni. Mesti Tan Sri pun baik orangnya. Damia cuba membayangkan Tan Sri yang bakal bertemunya sebentar lagi.

"Terima kasih sekali lagi."

Damia mengatur langkah ke bilik pemilik syarikat itu. Memang kedatangannya hari itu adalah sebagai wakil Raffi Holdings untuk mengucapkan terima kasih kepada Triumph Air. Dia yang menawarkan diri untuk mengucapkan terima kasih kepada pihak Triumph Air. Dia patut berasa beruntung sebab Encik Raffi dan Cik Lucy percaya terhadap dirinya. Kalau bukan sebab mereka, memang kempunanlah dia untuk jejakkan kaki ke syarikat gah ini. Kerana Triumph Air la mereka dapat meneruskan projek besar di Dubai.

"Assalamualaikum," ucap Damia. Pintu kayu itu ditolak perlahan.

"Shut up!" Damia terkedu mendengar suara keras itu. Hai... Orang bagi salam tapi dia shut upkan aku? Damia angkat kepala.

"You tak faham bahasa Melayu ke? I cakap, kita dah tak ada apa-apa hubungan lagi. Faham tak?"

Fuhhh... Nasib baik dia tengah call orang. Aku ingat dia marah aku. Damia mengurut dada. Lega...

Damia hanya melihat lelaki yang sedang membelakanginya sambil bercakap di telefon bimbit. Dia ni sedar ke tak yang aku masuk ke bilik dia? Nak keluar atau tegak kat sini? Damia serba salah namun Damia tetap juga tegak di situ.

"Jangan ganggu I lagi!" marah lelaki itu sebelum mematikan talian. Telefon bimbit canggihnya itu dibaling ke atas meja. Nasib baik tak berkecai. Kemudian dia berpaling menghadap Damia. Buat seketika mata mereka bertentang sebelum Damia melarikan pandangan matanya. Senyuman manis dihulurkan.

"Sorry, lama tunggu..." ucap lelaki itu. Senyuman versi pencair hati diberikan kepada Damia.

"Tak... tak apa." Damia menjawab.

Kemudian mereka terdiam seketika. Kemudian Damia menilik lelaki yang berada di depannya. Wah, rambut macam kari tumpah sekilo. Kat telinga ada subang. Kat leher ada rantai perak. Erk, dahlah bersubang! Pakai subang macam lembu Tok Wan aje aku tengok. Tak senonoh betul! Muda dan... handsome. Handsome tak handsome, memang aku blacklist la jadi laki aku. Eh, kejap! Ni Tan Sri ke? Mudanya... Biar betul?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 19, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Eksperimen CintaWhere stories live. Discover now