Cinta Sampai Syurga Part 7

563 23 0
                                    

  Aiman senyum je. "lagi?" "er..abang jangan lupa baca doa tidur sebelum tidur.." Aiman ketawa. "next?" "..kalau terjaga pukul dua tiga pagi, solat tahajut.." Aiman hanya mengangguk. "lagi?" "..selalu beristigfar" "okay. Lagi?" "..ingat Allah dalam setiap perbuatan." "alright, next?" "sentiasa berselawat." "okay." "abang ni last." "apa dia tu?" soal Aiman lembut. "doakan rumah tangga kita sampai syurga." Aiman senyap sekejap. "sure." Dari jauh Aiman telah nampak senyuman isterinya di hadapan pintu. Selesai membayar tambang teksi Aiman mengheret bagasi berodanya. Syahirah telah pun keluar menyambutnya siap bertudung. Mereka bersalaman. "Assalammualaikum,awak." Sapa Aiman. "waalaikumsalam,abang." Nada ceria. Syahirah bersalaman dengan Aiman. Terpegun juga dia melihat Aiman yang hanya bert-shirt kolar dan berseluar slack serta berkopiah (mungkin Aiman tak perasan). 

 

  Wajah Aiman seolah ada sinar keimanan. Sangat tenang! Aiman perasan isterinya memerhatikannya. "er,,awak pandang apa?" Syahirah tersentak. "eh, tak.. abang nampak lain." "apa yang lain?" Aiman memandang dirinya dan baru perasan akan kopiah di kepalanya. "oh.." jawab Aiman dan menarik kopiahnya. "jom masuk." Mereka beriringan ke ruang tamu. Aiman telah pun duduk di sofa sementara Syahirah pergi membuat air di dapur. Mata Aiman menebar ke seluruh ruang tamu. Kemas dan bersih. 

Walaupun rumah itu kecil tetapi sangat selesa. Entah. Dulu tinggal dekat villa abah tak pernah rasa selesa dan tenang. "abang nah.." lembut Syahirah menghulurkan gelas itu pada suaminya. Aiman menyambut. "thanks." "abang, nak tahu tak?"dia duduk bawah melutut depan Aiman yang duduk di sofa itu. "hmm?" Aiman merenung Syahirah. Dia sudah faham dengan sikap Syahirah yang peramah dan banyak cakap ini. Kadang-kadang macam budak-budak. "ada sinetron baru tau." Berkerut dahi Aiman. "oh, apa benda tu?" "apalah abang ni. itu cerita drama bersiri Indonesia. Tajuknya cinta fitri." "oh.." gelas di letak di atas meja. "kenapa dengan cerita tu?" "best." Syahirah senyum hingga nampak lesung pipitnya. Comel! Walaupun penat Aiman masih lagi melayan. " apa yang best?" "lagu." Ek.. "oh.. jalan cerita tak best.?" sungguh, ini baru pertama kali dalam hidup Aiman berbual mengenai drama Indonesia. "best jugak tapi sedih." "kenapa?" "entah. Abang nak dengar lagu tema cerita tu.?" "lagu apa?" "tajuknya Cinta Kita nyanyian Teuku Wisnu dan Shireen Sungkar" Syahirah mengambil mp3nya di almari yang terletak di ruang tamu itu juga. 

  Aiman hanya memerhati. " .. haa, nah.." dia menghulurkan earphone pada Aiman. "hm, awak ambil satu.." kata Aiman dan menghulurkan sebelah lagi pada isterinya. "..er..kita dengar sesama.." teragap-gagap Aiman. "ok." Ceria Syahirah menyambut earphone itu. Aiman menarik tangan Syahirah agar duduk di sebelahnya. Mudah untuk dengar mp3 itu. Inilah aku apa adanya Yang ingin membuatmu bahagia Maafkan bila ku tak sempurna Sesempurna cintaku padamu "saya baru download tadi.." Syahirah senyum. Aiman turut senyum...


Cinta Sampai SyurgaWhere stories live. Discover now