HELP! (PART 1)

4.2K 183 7
                                    

"kring!!!" jam locengku berbunyi. Aq mengambil jam itu lalu ku matikan pengeranya. Aq bangun lalu menguwap aq mahu menyambung semula tidur ku tetapi aq perlu segera ke pergi ke sekolah. Aq mencapai tuala ku lalu terus masuk ke dlm bilik mandi. Setelah itu Aq memakai baju seragam sekolah ku kemudian turun ke dapur untuk sarapan.

Jin:"hah baru nk turun?"

Aq hanya tersenyum lalu aq makan makanan yg terhidang di atas meja

Jin:"ok khaja kita dah lambat nk pergi sekolah omma dan appa dah pergi kerja saeng pulak dah pergi tadika"

kata hyung ku yg mengambil beg sekolahnya. Aq pun segera memakai kasut kemudian menaiki kereta yg di pandu oleh orang gaji rumah kami iaitu bernama Sukjin.

SEKOLAH
Setelah tiba disekolah aq dan hyung ku masuk ke dlm kelas masing² btw aq belum kenalkan diri aq kn? hahaha nama aq Kim Taehyung dan hyung ku pula bernama Kim Seokjin. Di sekolah kami memang tidak mempunyai rakan kerana mereka segan ingin menjadi chigu kami. Alasan yg mereka berikan ialah omma dan appa kami amat kaya tidak layak menjadi chigu mereka tetapi rendah diri. Hmm dah dieorang taknak jadi chigu kami nak buat apa paksa. Aq belajar seperti biasa 2 jam berlalu masa rehat sudah tiba. Aq keluar dari kelas dan menunggu hyung ku.

Jin:"Taehyung !"
Taehyung:"nae hyung palliwa Taehyung dah lapar ni"
Jin:"nae jom"

Aq dan hyung ku pun pergi ke kantin untuk mengisi perut

Jin:"yah Taehyung makan janganlah gelojoh makanan tu takkan ada sesiapa ambik selain Taehyung"
Taehyung:"hehehe...Taehyung lapar la"
Jin:"ouh ye hyung lupa pula. tadi omma ada cakap cuti sekolah nnti kita akan bercuti kat pulau jeju. kita tidur kat rumah besar"
Taehyung:"oh jijja?wah mesti best. apa nama tempat rumah tu?"
Jin:"Paradise House? tak silap hyung la"
Taehyung:"huh?mcm pernah je nama rumah tu"
Jin:"hmm entahla. dah cepatla nnti nk masuk kelas"
Taehyung:"ok"

Aq mkn dgn lebih gelojoh. hyung ku hanya menggelengkn kepala melihat aq makan bergitu.
-skip-

RUMAH
Aq masuk ke dlm rumah dan satu bantal terkena dimuka ku dan Jin hyung. aq dan Jin hyung memang sudah tau siapa yg melakukan perkara itu.

Jin:"haih Yuna janganlah baling bantal tu !" *geram*
Yuna:"hehehe"

Itulah adik kecil ku yg bernama Kim Yuna yg berumur 6 tahun. Yuna amat nakal dan selalu mengenakan aq dan Jin hyung. Jin hyung mendukung Yuna.

Yuna:"oppa jom la pergi taman Yuna bosan duduk kat rumah"
Jin:"emmmmm"
Taehyung:"ha'ah la hyung kita beriadah sikit apa salahnya sementara tunggu omma dan appa balik"
Jin:"hmm ye la. saeng² hyung ni memang selalu buat hyung rasa bersalah. pergi bersiap nnti kita pergi taman"
Taehyung&Yuna:"yeah !!"

Aq dan Yuna berlari masuk ke dalam bilik masing² untuk menukar pakaian. Setelah itu aq Yuna dan Jin hyung pergi ke taman dgn menaiki kereta yg di pandu oleh Sukjin
-tbc
-typo hiraukn xD
-sorry tk best ~~

Btw spe yg pernah baca ff ni nk bagi tau ni ff sye yg sye post kat wechat. Just nk bagitau takot ada yg kata sye copy cerita org plk nnti --"
My id:hanasahana
Semua ff sye ada kat situ sye just sent kt wattpad ni je. Harap maklum

[C] Help || Bangtan BoysWhere stories live. Discover now