HELP! (PART 11)

1.2K 109 2
                                    

Taehyung:"bo?! Taehyung kenal?"

Sukjin:"nae. Namja tu sebenar anak angkat ajushi. Ajushi rindukn die. Ajushi nk jumpa die tapi die telah hilg"*menangis*

Taehyung:"ajushi jgn la nangis. Nnti Taehyung cuba cari die ye. Tapi mne ajushi tau yg Taehyung kenal die?"

Sukjin:"buat mse ni Taehyung tk ingt die. Tk pe nnti Taehyung akan ingt die"

Taehyung:"ok. Ajushi Taehyung nk balik dulu nnti kami akan melawat ajushi lagi"

Sukjin:"nae. Tolong cari ank angkat ajushi tu"

Taehyung:"nde. Taehyung pegi dulu. Anyeong"

Aq keluar dari bilik itu dgn tanda tanya. Mne aq nk cari anak angkat Sukjin ajushi? Aq kenal dgn ank angkat ajushi tu?

Taehyung:"arrgghh!"

Aq mengosotkn rambut ku. Ketika itu Jin hyung menghmpiri ku.

Jin:"yah gwenchana?"

Taehyung:"gwenchana. Jom balik"

Jin:"nae. Yuna masih kat dlm bilik omma tu. Die masih tk nk keluar"

Taehyung:"tk pa kita tunggu je la"

Aq dan Jin hyung duduk di atas kerusi yg disediakan utk menunggu Yuna keluar dari bilik itu.

AIRPORT

Yuri nuna dan Namjoon hyung mencari adik Yuri nuna. Tiba² Yuri merasakn ada seseorg menyentuh bahunya.

??:"nuna!"

Yuri:"eh? hah kat sini rupanya penat nuna cari"

??:"hehehe"

Yuri:"Namjoon nuna dah jumpa saeng nuna"

Namjoon:"oh. Annyeonghaseyo"//tunduk//

??:"anyeong. Jiyoung imnidaa"

Namjoon:"oh. Namjoon imnidaa"
Yuri:"jom balik"

Jiyoung:"alaa nuna Jiyoung lapar. Kita mkn dulu. Pleaseee"

Yuri:"ermm ok. Namjoon kita mkn dulu ya"

Namjoon:"tapi mcm mne dgn Jin Taehyung dah Yuna?"

Yuri:"tk pa la. Maybe dieorg dah balik"

Namjoon:"ok"

Jiyoung:"yeay! jom kita pegi mkn kat tmpt fav Jiyoung"

mereka brgerak ke restiran. Di restoran hanya Jiyoung sahaja yg mkn makanala Namjoon hyung dan Yuri nuna hanya melihatnya makan kerana mereka masih kenyang.

HOSPITAL

Yuna keluar dari bilik omma. Aq dan Jin hyung terus bangun dari kerusi.

Jin:"Yuna kita balik skrg ye?"

Yuna://angguk kepala//

kami pon keluar dari hospital itu. Jin hyung menahan teksi. Teksi berhenti di hdpn kami. Jin hyung menyeluk poket seluarnya.

Taehyung:"hyung waegurrea?"

Jin:"ermm hyung lupa bawa dompet la"

Yuna:"oppa Yuna dah ngantuk"

Ajushi:"kamu tk da duit? mianhae ajushi tk dpt nk antar"

Jin:"ajushi antar kami dulu. Nnti sye akan bayar"

Ajushi:"sye tk yakin dgn kamu. Mianhae ajushi tk dpt tolong"

Ajushi teksi itu meinnglkn kami. Aq melihat Jin hyung. Jin hyung bermuka sedih manakala Yuna mengosok² matanya kerana mengantuk.

Taehyung:"hyung kita balik jalan kaki jela"

Jin:"hmm nae"

Jin hyung mendukung Yuna lalu kami pon mengorak langkah utk pulg ke rumah. Dlm prjalanan pulang tiba² sahaja hujan. Kami tiada tmpt utk berteduh. Yuna pula sudah mula menggigil. Aq menyelimutkn tubuh Yuna dgn baju sejuk ku. 15 minit kemudian kami sampai di hdpn rumah. Yuri nuna keluar dari rumah dgn muka yg trkejut.

Yuri:"knpe tk naik teksi?"

Jin:"sye lupa bawa dompet"

Yuri:"yah knpe kamu tk call nuna?nuna boleh amik kamu"

Taehyung:"mianhae nuna kami tk bawa fon"

Yuri:"hmm gwenchana. Dah masuk mandi lpstu tidur"

Jin,Taehyung&Yuna:"nae..."

Kami masuk ke dlm bilik masing lalu mandi. Slps itu kami terus tidur kerana letih.

-tbc
-typo hiraukan
-vote?
-komen?

[C] Help || Bangtan BoysWhere stories live. Discover now