Part 2

584 37 0
                                    

Wonwoo Pov

Jam menunjukkan pukul 6.20 minit pagi..aku dengan malasnya bangun ke bilik air..lepas mandi aku turun ke bawah dan bersarapan dengan sepupu aku Mingyu.Dia ni muda setahun je dari aku..tepat pukul 7 pagi kitaorang bertolak ke sekolah.Kitaorang naik motor masing2..

"Hyung,hari ni Min ada kelas tambahan jadi Min balik lambat sikit..tolong bagitau ajumma ye"kata Mingyu kepada ku dan berlalu ke kelas nya C3-3.

Haish..lupa la tu nak bagitau masa kat rumah..omel ku dalam hati.Baru sebulan sekolah bermula aku rasa macam dah setahun.. walaupun aku ni pemalas dan suka ponteng kelas tapi aku merupakan pelajar terpandai dalam tingkatan 4.

Suasana dalam kelas A1-4 sangat bising.Aku pun duduk di tempat aku..baru sahaja aku nak melentokkan kepala ke atas meja ..tiba2 meja aku ditumbuk kuat.."haishh menganggu betul la" balas ku sambil memandang wajah Hoshi.Dia hanya tersengih seperti kerang expired dengan muka tak bersalah.

"Woi,asal masuk kelas je mesti tido"bebel Hoshi.Aku hanya pekakkan telinga saja.Kalau dia membebel sampai esok tak habis.."dengar la Won..aku ada gosip terbaru ni "kata Hoshi lagi"ye..aku dengarla..kau ni tak habis2 gosip"kataku..belum sempat Hoshi membalas Woozi menyampuk"macam la kau tak kenal mamat ni..bergosip je keje dia" "diamla kau pendek"marah Hoshi manakala Woozi sudah merah muka macam udang bakar kerana menahan marah"kalau nak gaduh gi bla dari tempat aku"kata2 ku membuat mereka terdiam..tau takut aku mengamuk.

"Kau tau tak ada murid baru nak masuk kelas ni ..tak silap aku pelajar baru tu pertukaran dari China"balas Hoshi setelah lama berdiam diri."so,kau nak aku buat apa?"kataku malas.Woozi dah kembali ke tempat duduk dia."kau ni cubala bagi perhatian sikit..malas la nak cakap dengan kau ni"balas Hoshi lalu beredar ke tempat duduknya..cikgu matapelajaran Sejarah tingkatan 4,Sir Seokjin masuk dan mula mengajar.

Jun Pov

Aku yang baru masuk sekolah Highschool Prince terserempak dengan seorang mamat ni dan mula bertanya "hello bro,boleh aku tahu di mana pejabat sekolah"kata ku sambil melirik pada tanda nama di baju lelaki itu.Oh..nama dia S.coups rupanya."kau budak baru eh?meh sini aku tunjukkan pejabat"tanpa sebarang suara aku mengikuti langkah S.coups."thanks...bro" kata ku sambil mengangkat kening.."sama-sama..oh ye aku S.coups ketua pengawas dan pelajar tingkatan 5"kata S.coups dengan tenang..ohh kiranya dia ni senior aku la..luah Jun dalam hati."sekali lagi terima kasih S.coups hyung".Aku terus masuk ke pejabat pengetua untuk mengetahui di mana kelas ku.

Pengetua membawa aku masuk ke kelas A1-4.Sampai di kelas semua memandang ku pelik..aku ni hodoh ke,ke aku ni handsome sangat sampai semua terpesona..haha takkan dorang gay kut.Sir Seokjin menyuruh aku memperkenalkan diri"Hello semua ,nama aku Wen Jun Hui..panggil je Jun.Aku pelajar pertukaran dari China"semua bersorak riuh..pelik dorang ni..luahku dalam hati."wow ,fathih giler kau berbahatha Korea"kata sehun."sekurang-kurangnya dia tak pelat s macam kau"kata Sungyu..semua dalam kelas mentertawakan Sehun."Saya pernah menginap di Korea dulu sebelum berpindah ke China " kataku lagi.."Wei nampaknya kita ada seorang lagi rakan muka macam selebriti selain Woozi yang macam Suga BTS"kata Hoshi "selebriti?"tanya ku pelik."muka kau sebijik macam Heechul Super Junior"kata Hoshi lagi..ooo..aku hanya mampu mengangguk.."ok sudah tamat sesi pengenalan dan kamu boleh duduk di sebelah Wonwoo"arah Sir Seokjin.

"Hai ,aku jun ..selamat berkenalan..hope kau sudi jadi kawan aku"kataku kepada Wonwoo."hai,aku Wonwoo..selamat berkenalan..aku sudi je jadi kawan kau" balas Wonwoo

Seventeen FriendshipTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang