Part 3

10.1K 241 4
                                    

Aku memincit dahi yang tidak sakit.Penit memikirkan hal-hal yang remeh. Tapi hal-hal yang remeh tulah yang akan jadi masa depannya kelak.KAHWIN. sebut sahaja perkataan itu sudap cukup gelisah buat seorng gadis bernama Kayla Uzmairah. Haish tinggal beberapa hari lagi menjelang perkahwinan aku dengan si dia. Siapa si dia tu ? hermm entahlah susah bagi aku untuk perkatakan tentangnya dek kerana aku sendiri pun belum pernah melihat rupa my future husband.Adakah bakal suamiku memikirkan aku ? atau buat tidak endah je seperti aku ? hermm...

Segala persiapan telah siap dengan rapi oleh daddy dan sanak saudara yang lain. Aku ? hahaha hanya pakai gaun dan duduk di pelamin saja nanti. senang je kan ? uhuhuh

dan aku malas mahu sibukkan diri buat benda alah tu lebih baik dia uruskan kerjanya yang berlambak dekat office lagi bagus.

tiba-tiba.

Balqish menjergah di ruang biliknya.Dengan muka yang tidak puas telah diberi oleh kayla uzmairah kepada balqish.Dia masih marah kepada rakan karibnya itu kerana tidak mahu menolongnya untuk membatalkan perakhwinan ini.

Balqish duduk di atas sofa sambil memyilang kakinya. " lahh awatnya hang masam muka ni ? dah nak jadi bini orang babe. " ujar balqish diiringi ketawa kecil.

" suka hati aku lah. muka aku bukan muka kau pun "

" elehh kau marah aku lagi ?"

" tak.. aku suka gila dekat kau.lain kali buat lah lagi ye.." perli kayla.. boleh pulak dia tanya marah lagi ke tak ?

" marah lah tu. look , aku nak minta maaf pasal hari tu.. bukan aku tak mahu tolong tapi aku ada sebab tertentu.. by the way aku nak kawan aku ni happy with your future husband.." kata Balqish..

Kayla menjeling..

"happy apa bendanya kalau kahwin paksa.. tak pernah aku dengar kahwin paksa akan bahagia sampai anak cucu..  Dalam drama je ending je happy tapi aku ? "

" alah kau ni..Macam aku cakap haritu, dalam drama kadang-kadang jadi kenyataan juga taw. kau apa tahu. " kata Balqish.

" whatever " ujar kayla...kayla mengeluh buat kali ke sepuluh..

" macam ni lah. aku sarankan kau buat solat istiharah. minta pertunjukNya. kalau dia jodoh kau,kau teruskan perkahwinan ni kalau sebaliknya , aku akan tolong kau.amacam setuju tak ? " cadang Balqish.

kayla tersenyum lebar. betul ke apanaku dengar ni ? aqish nak tolong aku ? hahahaha yes, yes..

" thanks babe,kau lah kawan aku dunia dan akhirat aku " peluk kayla.

" ouhh baru sekarang aku kawan dunia akhirat kau.. "kata Balqish

" pastikan selepas kau dapat petunjuk dari Allah ye.jangan tipu aku kalau tak nahas kau "sambung Aqish lagi..

kayla mengangguk kepala.

***

hai guys thanks for reading.. kalau suka vote lah ye..

Kahwin Kontrak ^^Where stories live. Discover now