Bab 14

5.6K 168 4
                                    

Sejak kejadian tempoh hari Farish kerap mendiam diri.Apabila ditanya dia akan berdalih mengatakan kerja di pejabat semakin banyak.

"Abang.. mari lah makan.Sayang dah masak ni"

" makan lah dulu.Abang tak lapar"

Farzana turun berasa hairan dengan riaksi Farish sejak kebelakangan ini.Datin Maria yang berada sama di meja makan itu memerhatikan sahaja perangai anak nya itu.

"Aikk Rish, sejak dua menjak ni Rish macam pelik aje.Kenapa?"

tidak sempat hendak dijawab oleh Farish,Farzana terlebih dahulu memberi jawapan.

"Katanya kerja di pejabat menimbun tu mi.Mungkin abang pening kot.Tak apa lah mi"

Farish mengusap usap perut nya yang kelihatan besar sedikit.Maklumlah dah masuk 2 bulan.Nampak lah sedikit timbul perutnya.

"Haihh kalau ya pun kerja menimbun makan lah dulu.Isteri sendiri masak penat penat dia boleh pulak tak makan."

Farish kelihatan begitu sugul mukanya.Farzana takut hendak menegurnya takut di herdik pula seperti semalam.APabila ditanya mengapa balik lewat.

"Abang.. kenapa x bagi tahu abang balik lambat? sayang tunggu lama tau"

"Banyak keje laa dah la xyah kacau"

"Abang ni kenapa hah?"

"Kau tanya kenapa?! Aku penat lah! Faham tak!? Penat! Dah lah sana aku nak mandi"

Kasar sungguh kata kata Farish.Sebelum ini tidak pernah dia bertindak sedemi kian.Kejadian itu membuatkan Farzana mengalirkan air mata nya.Sebak di hati di lakukan sebergitu rupa.

.....................................................

◆◆◆◆Tiga Bulan Kemudian◆◆◆◆

Kini kandungan Farzana sudah masuk 5 bulan.Dia harus menjaga segala emosi nya.Tidak boleh mengikut perasaan.Dan waktu itu juga Farish kerap pulang kerumah lewat malam.Tetapi dia hanya berfikir positif terhadap suaminya itu.

Tiba tiba telefon nya berdering.Kelihatan nama Farish terpampang.Lalu dia mengangkat nya.Tetapi panggilan yang dia dapat bukanlah Farish.Sebaliknya suara wanita yang tidak dikenali di sebalik talian.

"Hello..."

"Ouhh Hello.. "

"Siapa ni?"

"I? hahaha i future wife Farish"

Berdentum jantung mengepam seluruh darah kesalur darah nya ketika dikhabarkan hal itu.Bagaikan hatinya di robek hingga keluar segala isi.Tidak berperi sebaknya.Tetapi dia cuba menahannya.

"call ni ada apa ye?"

"I knew you are wife belong to Farish rite? Hahaha i rasa kesian actually sebab you ni macam di pergunakan oleh Farish."

"You nak apa sebenarnya!?"

Getaran suara di hujung talian menitiskan air matanya ketika itu.Patut lah sejak kebelakangan ini Farish kerap balik lewat.Adakah dia bersedia di madukan oleh orang yang dia sayangi selama ini? Semua wanita pasti.Dimadukan adalah amat memeritkan.Kasih Sayang tidak layak di kongsi.Farzana tidak tertahan lagi.Lantas dia membawa diri ke rumah umminya tanpa pengetahuan Datin Maria dan Dato Borhan.

......................................................

"Laaa Jana datang tak khabar dulu ke? hmm kalau ummi tahu Jana nak datang ummi masak tadi"

Hajah Rafidah yang mendapati anak nya pulang tanpa pengetahuannya agak teekejut juga.

"Mana Farish?"

Kau yang terindahWhere stories live. Discover now