BAB 6

218 12 0
                                    

Mereka sudah tiba di hadapan rumah omma Baekhyun.Baekhyun hanya tersenyum lalu mengetuk pintu rumah.Puan Byun yang membuka pintu terus menyambut kedatangan anaknya bersama sahabatnya.

Puan Byun terkejut apabila ternampak Minha sedang menunduk hormat.Puan Byun mengangkat Minha dengan laju dan tersenyum gembira.

"Eomma,mana appa?"soal Baekhyun selepas dia sedar appanya tiada di rumah.

"Dia pergi pekan kejap..."jawab Puan Byun sambil memberus rambut Minha.

"Baek,ni anak siapa?"soal Puan Byun lalu menunding jarinya pada Minha.

"Anak saya,Puan Byun..."jawab Jihyo dengan bangga.

"Comelnya anak awak..."puji Puan Byun lalu meletak Minha ke bawah.

"Lainlah anak aunty tu...Langsung tak cari bakal isteri.."Puan Byun menjeling ke arah Baekhyun.

"Dia kaya,aunty..."ujar Chanyeol seperti memerli.

"Jangan perli dia,Channie.."tegur Suho lalu menepuk bahu Chanyeol.

"Boleh perkenalkan kawan2 kamu kat omma?"soal Puan Byun membuatkan semua perasan.

"Annyeonghaseyo...Jeoneun Song Jihyo imnida... Ketua bagi unit latar belakang di Photograph Entertainment... Saya omma Minha..." Jihyo memperkenalkan dirinya lalu menunduk hormat.

"Annyeonghaseyo...Jeoneun Kim Jongin imnida... Aunty panggil saya Kai sahaja...Photographer adalah kerja saya..."Kai pula memperkenalkan dirinya.

"Annyeonghaseyo...Jeoneun Do Kyungsoo imnida...Saya juga adalah photographer..." Kyungsoo memperkenalkan dirinya sambil meriba Minha.

"Annyeonghaseyo...Jeoneun Park Minha imnida...Anak Song Jihyo..."Minha menunduk kepalanya sedikit lalu baring di atas dada Kyungsoo.

"Annyeonghaseyo...Jeoneun Park Chanyeol imnida...Saya adalah ketua bagi unit keselamatan di Photographer Entertainment..." Chanyeol bangun lalu menunduk hormat.Dia duduk semula dan bermain dengan Minha.

"Annyeonghaseyo...Kim Junmyeon imnida...Saya adalah ketua bagi kawasan di Photographer Entertainment..."Suho melemparkan senyuman yang manis kepada Puan Byun.

"Annyeonghaseyo...Jeoneun Oh Sehun imnida... Saya adalah ketua untuk unit Kecemasan di Photograph Entertainment..."Sehun yang terakhir memperkenalkan dirinya.

"Woahh...Semua orang2 penting ni..."puji Puan Byun membuatkan mereka tersipu-sipu malu kecuali Minha.

"Nenek,nak makan!!!"kata Minha kepada Puan Byun.Jihyo membuat muka terkejut dan mula berasa malu manakala Puan Byun hanya ketawa dan mencuit hidung Minha.

Minha langsung tidak berjumpa dengan nenek dan datuknya.Minha cuba terima hakikatnya tetapi selepas ternampak Puan Byun,dia mula rasa dia seperti seorang cucu.Minha memeluk Puan Byun seperti dia adalah cucu Puan Byun yang betul.

"Woah!!!Minha suka Omma Baek oppa eh?"soal Baekhyun dengan ceria.

"Nae!!!Nae!!!Nae!!!"Minha melonjak kegembiraan.

"Comelnya,Minha~"Chanyeol yang tidak tahan dengan kecomelan Minha terus mencium pipi kiri Minha.

"Aigoo...Puan Byun,biar saya tolong..."Kyungsoo bangun dan menolong Puan Byun mengeluarkan bahan-bahan untuk memasak.

"Err...Kamu semua tolong tengok-tengokkan Minha...Saya nak ambil barang kat dalam van..."arah Jihyo lalu berdiri.

"Biar saya tolong sekali..."Suho bangun dan mengikut Jihyo mengambil barang.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jihyo dan Suho mengeluarkan beg-beg ahli exo-k,Minha dan Jihyo.Ianya tidak berat bagi mereka kerana mereka hanya tinggal di Namyangju untuk 3 hari 4 malam.Barang cuma sedikit.

Jihyo melihat pada langit.Ianya sudah gelap.Tidak percaya langsung mereka tiba lambat.Sekarang sudah pukul 8 malam.Suho mengeluarkan beg Kai iaitu beg yang terakhir.

Mereka hanya datang dengan satu van sahaja.Nasib baik muat.Van yang lagi satu ditinggal dengan mayat Driver Yoo yang masih berada di dalamnya.

Badan Jihyo mula menggigil kerana ketakutan. Dia mencapai beg Minha yang berada di bahagian seat belakang.Terkejut dia apabila ternampak ada rantai yang mempunyai bentuk kunci di tengah.

Rantai itu diperhati oleh Jihyo.Bentuk rantai itu amat cantik membuatkan mata Jihyo bersinar-sinar.Jihyo melihat Suho yang sedang memerhatinya.

"Waeyo?"soal Jihyo tanpa memandang muka Suho.

"Cantik rantai tu..."puji Suho selepas ternampak rantai kunci itu.

"Siapa punya?"tanya Suho membuatkan Jihyo terdiam seketika.Dia tidak menghadiahkan Minha seutas rantai.Siapa yang bagi?

×Bersambung×

Mystery DarknessWhere stories live. Discover now