Jihyo keluar dari rumah sambil membawa beberapa buah buku catatan..Nak buat kerja pun tak senang sebab Jangmi,rakan sebiliknya berKaraoke..Suyon pula keluar dating..
Dia melangkah ke koridor..Terdapat beberapa buah dorm yang masih terang.Mungkin ahlinya masih belum tidur.Dia sampai di hadapan pintu bilik tarian..Terang..Maybe ada orang di dalam..
Dia membuka pintu lalu masuk.Dia ternampak Kai sedang practice..Dia perlahan-lahan menuju ke pintu untuk keluar..Sejujurnya dia tak nak bertembung dengan Kai..Tetapi tiba2...
"Jihyo-ah.."Kai memanggilnya dengan suara yang lembut.Jihyo kaku.Dia perlahan-lahan menoleh ke belakang.Kelihatan Kai menuju ke arahnya lalu Kai berdiri di hadapannya..
"Wae?"Jihyo bertanya dengan perasaan yang janggal.Kai mendekati Jihyo.."Saya gembira dapat jumpa awak semula pagi tadi..""Kalau camtu,kenapa awak x tunjukkan perasaan tu?"Kai serba salah..
"Jihyo-ah,saya minta maaf pasal kejadian 2 tahun lepas..Saya terpaksa tinggalkan awak sebab pengurus tak bagi kami bercinta semasa trainee.."Jihyo merenungnya.."Kenapa?Sebab saya nie membebankan? Kenapa awak tak terangkan pada saya?Awak terus tinggalkan saya..Buat saya rasa sengsara sepanjang hari..Hah?Cuba awak jawab!!!"
Mata Jihyo mula berkaca..Hatinya sebak sebaik sahaja berkata begitu.."Saya nak awak bersama saya semula..Saya menyesal..Saya pentingkan diri..Saya lukai hati awak..Saya tak jaga perasaan awak..Saya x nak sia-siakan hubungan kita.."
"Tapi awak memang dah sia-siakan cinta saya pada awak..Kita tak boleh bersama!Macam mane dengan peminat2 awak..Mesti mereka x boleh terima hubungan kita nanti.."Suara Jihyo sedikit meninggi..
"Saya boleh terangkan pada mereka..Mesti diorang boleh terima.."Kai memeluk Jihyo..Dia memegang kepala Jihyo..Lalu mencium rambutnya.."Saya cintakan awak..Saya sayangkan awak sangat2.Tolong maafkan saya..Tolong bagi saya peluang untuk membina semula hubungan kita.."
Kai mula mengalirkan air mata..Jihyo dapat merasa setitik dari air matanya jatuh ke muka..Dia meleraikan pelukan Kai..Kai menutup mukanya dengan kedua-dua belah tapak tangan..Badanya terhenjut-henjut kerana menahan tangis..
Hati Jihyo berasa sakit melihat keadaan Kai sebegitu..Dia menarik tangan Kai lalu mengelap air mata Kai.."Uljima.Saya sedih tengok awak macam ini..Saya,Saya maafkan awak..Saya cinta dan sayangkan awak..Mustahil saya dapat lupakan awak.."
Kai memandang Jihyo.."Jinja?"Jihyo mengangguk..Kai memeluk Jihyo lalu memusing-musingkan badannya...
"Saranghae Jihyo-ah~"
"Nado~"
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Wooo~~~~~Akhirnya dapat jugak aku sambung FFnie..Malam nie Insha allah aku sambung FF yang lain..Hope korang Enjoy eh!!!*fly
YOU ARE READING
Another Chance-JonginJihyo Imagine-
FanfictionPerpisahan yang lalu sangat menyakitkan..Tanpa penjelasan,Tanpa peluang..Hanya seungkap ayat yang mampu diucapkan.. "Maafkan saya..Kita terpaksa lupakan hubungan kita.Ini semua untuk kerjaya saya..Saya harap awak dapat lupakan say...