perjumpaan2

53 7 2
                                    

Yus dan azreen berlalu pergi meninggalkan kelas setelah waktu rehat mereka dijalankan...

'Hahahah'gelak sehingga terbatuk beberapa kali kerana lawak itu amat mengelikan hati azreen..

'Kan aku dah kata!!..mamat poyo nih patutnye jadi pelawak...'

Perbualan terhentikan seketika ketika mereka melihat ain dan aisyah yang sedang menuju ke arah mereka..

'Assalamualaikum..tak sangka dapat jumpa lagi ye..!!! Kegembira ain dapat bertemu kembali setelah melihat wajah yus dan azreen yang seri dangan senyuman mereka...

'Erm oklah yus...jumpa lagi!! Azreen ade hal sikit nih' mukanye berubah menjadi muram apabila melihat gelagat ain dan pergi meninggalkan mereka degan keadaan tergopoh gapah..

Ain, aisyah dan yus tergugat dan tidak berkata apa2 apabila melihat gelagat azreen seperti itu..

'Ermm alang2 kita dah bertemu nih...jom lah kita lunch sekali..' yus mengajak mereka tanpa rasa segan ..

'Ok' ialah kata terakhir yang diucap oleh ain dan aisyah disitu..

........................................................................

(Di meja makan)

Perbualan mereka bertiga amat menyeronokkan dan meriahkan lagi suasana disitu walaupun baru berkenalan...jika dilihat dari pandangan org lain tentang mereka bertiga3 ..barangkali ramai yang mengatakan diorang seperti sahabat yang sekian lama baru berjumpa...perbualan menjadi agak kelihatan sedih apabila aisyah bertanya beberapa soalan kepada yushanim..

'Wah amat seronok sekali kita beborak ya..!!!! sehingga lupa tujuan seberna kami berjumpa dengan yus si manis nih..'

'Ouh hahha...tanyalah apa sahaja...semua soalan pasti saya akan menjawabnya dengan jujur!!!' Dengan yakinnye yus melontarkan kata2 itu tanpa memikirkan apa kesannye..

'Kenapa gelagat azreen masih sama apabila setiap kali bertemu dengan saya atau ain ...ataukah dia masih marah pada kami pasal kemalangan yang terjadi pada itu hari?'muka aiyah kelihatan agak muram sedikit dan perasaan serba salah masih terperangkap dalam dirirnye itu..

'Ermm sebernanye....

........................................................................
Story tentang azreen...

(3 tahun sebelumnye)

Azreen amat2 gembira melihat suasana berada di hutan dan dapat merasai kesegaran udara yang dikeluarkan oleh kehijauan pokok2 di situ...tidak dapat disangkakan..tiba2 azreen terlihat satu bahagian tempat mempunyai banyak bunga mawar yang berwarna warni dengan bantuan pancaran matahari yang tepat disinarkan pada bunga tersebut tetapi satu sahaja bunga yang amat bermakna disitu iaitu bunga mawar merah kerana mempunyai rama2 yang sangat cantik di atasnye...

'Wow cantik nye..'ucap azreen
Azreen segera menuju ke bunga itu lalu merendah kan badan nye dan memegang bunga tersebut..

Azreen terkedu apabila bunga itu disentuh oleh dua org dengan serentak...jika dia seorang perempuan tidak mempunyai masalah baginye ...tetapi org itu ialah seorang lelaki dan semasa dia memegang bunga itu...lelaki itu tersentuh tangannye..

Mereka berdua berasa amat pelik...
Dan pada masa yang sama.. mereka mendongakkan kepala dengan perlahan2 ....kedudukan muka mereka amat dekat dan mata mereka saling berpandangan..

Selepas beberapa saat mereka tidak berpaling dengan pandangan mereka...azreen pun jatuh kebelakang kerana amat terkejut dengan posisi mereka bergitu..lelaki itu hanya dapat ketawa melihat reaksi azreen..

Lelaki itu bangun dan hulur tangan nye kepada azreen...

....bersambung...

SakitWhere stories live. Discover now