part45

1.6K 42 4
                                    

Ika mengemas barang-barang miliknya.Tidak banyak hanya beberapa helai pakaian dan beberapa barangan peribadi.Barangan selebihnya akan dibeli di New Zealand.Tiket sudah ditempah.Disebabkan menempah tiket lambat ,Ika terpaksa mengambil first class,namun dia sudah tidak kisah.Asalkan nyawa Hakim tidak terancam dia sanggup melakukan apa sahaja.Dia tekad.Ika tahu Nasyitah akan membuat apa sahaja demi apa yang diinginkan tercapai.

Ika mengambil sehelai keras.Ya!Ika memang kaya dengan kertas!Ika menulis sepucuk surat untuk suami tercinta.Sayu sungguh hatinya untuk meninggalkan Hakim.Namun apakan daya

"Ke hadapan Ji Ha Kim,
Wina minta maaf sebab wina keluar tanpa izin abang.halalkan makan minum wina.Jangan cari wina lagi.Ini adalah untuk kebaikan kita berdua.Wina sayangkan abanh.Namun ada sesuatu yang menhalang cinta kita.Jangan cari Wina lagi.Ini untuk keselamatan kita berdua..

-Love Wina-

Ika memandang penthouse milik Hakim untuk kali terakhir.Pasti dia tidak akan menjejakkan kakinya ke rumah ini lagi.

'Selamat tinggal abang..'

***

Ika mengambil tempat disebelah tingkap.Pandangannya dilempar ke tingkap.Walaupun masih belum berlepas Ika hanya ingin melihat Malaysia buat kali terakhir.Ika akan ke rumah Hanim.Hanya kak longnya yang dia bergantung sekarang.Ika mengambil earphone dan fisumbat ke telinganya.

lagu sorry by justin bieber dimainkan.seotang lelaki dufuk disebelahnya.

"Hi"Tegur lelaki.itu ramah.Mengkut pengiraan Ika lelaki itu berumur dalam lingkungan akhir 20-an.

Teguran lelaki itu hanya dibalas dengan senyuman oleh Ika.Ika masih mengingati statusnya sebagai isteri orang.Walaupun Ika sedang mendengar lagu namun masih terdengar suara lelaki itu.

"Saya Zahir"kata lelaki itu lagi
"Ika"jawab Ika sepatah
"melancong ke?"Tanya nya lagi.

"Banyak tanyalah mamat ni.Aku dah la tengah pikir pasal Hakim.Tengah sedih.Dia pulak duk banyak tanya.

"Melawat kakak saya"JawabIka acuh tak acuh.

Ika mengeluarkan telefon bimbitnya dan menatap gambar Haiqal yang pernah diambilnya.

"Suka kucing?"Tanya Zahir lagi
"hmm"
"Comel kucing tu"Puji Zahir
"Apa namanya?"tanya Zahir lagi
"Haiqal..tapi dah mati"Perlahan sahaja Ika menjawab
"ouh..haiqal..dah mati?kenapa?"

Ika hanya mebiarkan soalan itu berlalu.Takkan dia nak jawab kucing dia kena bunuh?Tak pasal-pasal dianggap gila.Zahir di sebelahnya sudah tidak bertanya apa-apa lagi.Lega hantinya.Ika harap penerbangan ini cepat mendarat.Fobia nya mula menghantui.Ika lebih memilih.untuk tidur.

---to be continued---

Seperti yang dijanjikan.hehe.Guys sapa tengok mama award tadi?Arghh!melting dengan suho <3 haha i will update next part tomorrow stay tune :)

True LoveWhere stories live. Discover now