CHAPTER 40

2.6K 233 3
                                    

"Harini apa kata kita pergi Lotte World. Nak?" Cadang Hyuna.

Kini, EXO, Hyojin, Jungkook dan Hyuna telah menjadi satu kumpulan. Sesiapa yang melihat mereka, mesti jealous. Sentiasa bergelak ketawa bersama sama. Bagai sahabat yang dah kenal lama.

"Em boleh! Dah lama tak pergi sana" jawab hyojin teruja. Kemudian, jungkook dan hyojin ber higfive sesama sendiri. Sehun menjeling hyojin dengan maksud 'jaga - sikit - kelakuan. Awak - tu - isteri - saya'. Hyojin tergelak kecil melihat pandangan sehun. Jungkook juga ikut ketawa.

'Aku ajak korang semua pun ada sebab.' Kata hati hyuna. Dia tersenyum sinis.

"So deal? Petang ni pukul 3 kita semua kumpul dekat taman. Siapa lambat aku tinggal ~ " kata suho selaku ketua kumpulan.

"Baik lah ketua suho!!" Jawab mereka serentak. Kemudian, mereka gelak ketawa. Entah apa yang kelakarnya pun taktahu lah ~

××××××××××××××××××××××××××××

"So.. hyuna. Nanti awak naik kereta dengan saya eh?" Ajak jungkook.

"T-tapi"

"Hyojin dengan sehun naik satu kereta. So, awak dengan saya lah. Arraso? Ke awak nak naik dengan suho, chanyeol dan baekhyun? Tapi maaflah dah penuh ~ " jelas jungkook

"Ha? Arraso. Saya naik dengan awak jelah." Hyuna senyum mengalah. Hancur harapan. Baru ingatkan nak naik kereta dengan sehun. Hyojin hyojin hyojin. Kau tunggu jelah.

×××××××××××××××××××××××××××

Kereta milik jungkook dipandu di belakang kereta sehun yang bumbungnya terbuka jadi, hyuna boleh melihat segala yang berlaku di antara hyojin dan sehun. Hyuna melihat kelibat di dalam kereta di hadapannya. Mereka berdua sedang mesra bergelak ketawa. Hyuna boleh melihatnya dengan jelas.

Hyuna hanya menjeling ketempat lain dan mengeluarkan telefon bimbitnya untuk menghilangkan rasa menjengkelkan. Jungkook yang perasan akan perbuatan hyuna, tersenyum.

'Aku tahu kau suka sehun. But sorry, he's already married' bisik hati jungkook.

Setelah 20 minit di atas jalanraya, akhirnya mereka telah tiba di Lotte World. Hyojin dan sehun masing masing berjauhan untuk mengelakkan rasa syak hyuna terhadap mereka berdua.

"Jom naik rollercoaster nak tak??" Tanya hyojin dengan wajah yang teruja tahap ultraman kahwin dengan monalisa. Nampaknya, mereka semua menunjukkan riak terkejut dengan cadangan hyojin itu kecuali jungkook.

"Ha jommm. Tak sabarnya!!" Jawab jungkook.

Yang lain hanya memerhati gelagat jungkook dan hyojin yang terlebih teruja.

"Korang??" Tanya hyojin kepada mereka mereka berlima.

"Err aku nak gi tandas. Bye!" Jawab chanyeol ingin mengelak dan menarik baekhyun bersama. Dia tahu yang baekhyun pun sebenarnya taknak naik rollercoaster tu.

"Okayy. Suho?" Tanya hyojin lagi.

"Aku? ikut korang lah." jawab suho terpaksa. Nak taknak, kena jugak lah. Tak guna punya chanbaek. Selamba dorang je tinggalkan aku.

"I taknak lah. Tinggi. I tak boleh tinggi tinggi ni. Sehun pun sama. Dia mana boleh tinggi tinggi ni. Kan?" Kata hyuna. Hyojin semakin pelik. Ha sudah. Macam mana pulak si hyuna ni boleh tahu kelemahan suami aku?

Jungkook menjeling hyuna. Tch gedik. Macam sotong. Sehun hanya mengangguk setuju. Memang betul pun. Dia agak lemah dengan keadaan yang tinggi.

Hyojin hanya menepis perasaannya. "Ok then. Kajaaa" jawab hyojin tersenyum manis kemudian menarik dua tangan jejaka yang ingin mengikutnya.

Seorang ditarik dengan muka teruja, seorang lagi ditarik dengan muka yang takut.

"Huhu ommaaaa!" Jerit hati suho.

××××××××××××××××××××××××××××

"Woi chanyeol. Kita nak pergi mana ni??" Tanya baekhyun. Kalau aku tahu, aku ikut je hyojin tadi. Bosan betul dengan mamat tiang bendera ni.

"Jom pergi kat mesin tu weh!" ajak chanyeol. Nak tahu tak mesin apa? Mesin yang ambil gambar tu. Warna pink pulak tu. Ish ish chanyeol.

Sedang mereka menunggu giliran untuk masuk ke dalam bilik (ala bilik yang ada mesin tu), ada sekeping gambar yang keluar dari mesin itu.

××××××××××××××××××××××××××××

"Stop lah. Aku tak suka lah." Marah sehun. Serious aku benci nak tangkap gambar bagai. Kalau dengan hyojin takpe jugak, ni dengan minah hyuna ni.

"Ala sekejap jelah." Klik ! Gambar diambil semasa hyuna mencium pipi milik sehun. Mata sehun tertutup disebabkan terkejut.

"Apa kau buat ni?!" Muka sehun merah menahan marah. Apa dia ingat aku ni patung? Selamba dia je main cium cium! Hyuna hanya tersengih menang dan mengendahkan sehun yang sedang marah. Dah memang ni rancangan dia.

××××××××××××××××××××××××××××

The next chapter, still pasal dorang dekat Lotte World. Nak masukkan sekali dekat chapter ni jadi panjang sangat pulak. So author sambunh dekat chapter seterusnya je :)

Hurts   OshWhere stories live. Discover now