Bab 18

9.5K 481 4
                                    

Sebelum pulang, Wani dan Syaf pergi ke Damai Central.

Damai Central berada berseberangan Kampung budaya adalah antara lokasi yang wajib ditujui. Pemandangan pantai yang indah itu boleh menghilangkan segala tekanan para pengunjung yang datang. Ramai pengunjung dan paling tidak asing lagi, pasangan kekasih yang datang untuk menghabiskan masa bersama. Wani dan Syaf duduk diatas bangku panjang yang telah disediakan untuk pengunjung melihat suasana damai.

> Wani POV <

"Tenangkan dekat sini?" Soalku. Syaf mengangguk tersenyum sambil menutup matanya. Menikmati udara yang segar. "Ha ah" jawabnya.

"Pasal soalan kau tadi.." kataku. Syaf mula melihatku dengan wajah tenangnya.

"Soalan? Yang mana?" Tanya nya.

"Aku pernah bercinta ke sebelum ni....?" Kataku untuk Syaf cuba mengingati soalan yang dia tanya padaku sewaktu berada di dalam kereta pagi tadi.

Syaf melihat kelangit dengan jari pada dagunya.

"Ohh yang itu.. kenapa?" Ingatnya.

"Kau.. taknak jawapan aku ke?" Soalan ku remeh.

"Ehh mestilah nak.. jawablah.." katanya seraya mengangguk laju. Aku tersenyum senget melihat keletahnya itu sambil menghembus nafas sebelum mula memberi jawapan. Aku melihat ke arah pantai.

"Tak pernah lagi aku bercinta sebelum ni. Bukan jugak aku tak pernah jatuh hati mahupun lesbian. Tapi, aku pernah fall dekat sorang lelaki ni. Namanya Hatim. Lama jugaklah, aku falling dekat dia tuh, dalam lebih kurang, 3 tahun macamtu. Tu pun aku masa sekolah menengah. Dia tu antara budak famous batch aku. Aku sangka hati dia tu, macam gulagula, cantik dilihat, sedap dilidah. Tapi, huh, sebalik nya..." kataku terhenti seketika..

"Kau tak pernah cuba ajak dia keluar?" Tanya Syaf ingin tahu.

"Pernah. Masa tu dia setuju. Aku ajak dia pergi Spring. Di sana, aku confess dekat dia. Tahu apa dia buat?" Kataku. Mataku mula bertakung air. Mengingat kisah yang memalukan aku itu.

"Apa dia buat?" Tanya Syaf. Riak mukanya sayu. Aku hanya mampu tersenyum senget lantas air mataku sedikit demi sedikit jatuh.

"Heh. Dia pergi simbah air dekat aku."

"Air apa?" Tanya Syaf lagi.

"Air apa? Huh, Cola. Masa tu semua orang melihat ke arah kami. Ada yang berbisik, tertawa sedikit, menekup mulut untuk mengelakkan tawa meletus, siap ada yang,.. mengambil gambar aku yang sudah basah lencun."jangan mimpilah, aku dah ada orang lain." Katanya. Aku masih ingat ayat yang memalukan aku depan orang ramai itu." Air mataku jatuh lagi. Aku kuatkan diri lalu mengesatnya dengan belakang tanganku.

"Haha~ bodoh kan? Aku pergi dengan harapan, balik dengan kehampaan, kesedihan, kemaluan dan tangisan. Abang aku menjadi saksi aku menangis. Nasib baik dia tak tahu apa yang sebenarnya berlaku. Kalau tak, memang habis Hatim dikerjanya." Aku hentikan seketika cerita ku dan juraian air mata dikesat. Aku gagah kan diri sekali lagi untuk melihat wajah Syaf. Aku senyum. Entah mengapa, bila aku melihat wajahnya, hatiku terus berasa tenang.

"Wani?" ...

...

Suamiku Instafamous ((DONE))Where stories live. Discover now