~Ginny~
En liten figur med rödbrunt hår stod och pratade med Lea i kanten av skogen.
Jag och Hermione gick dit.
"Lea är käär! Lea är käär!"ropade den lilla figuren.
"Va? Lea, vem är det här?"undrade jag.
"Hallå! Jag står ju här!"sa den lilla figuren och viftade med armarna.
Hon vände sig om och det visade sig att det var Iza.
"Oj, tjena!"
"TJENA!!!"skrek Iza tillbaka.
"Du, jag hörde vad du sjöng förut, såå...vem är det?"sa jag nyfiket.
"Ehm...eh...jag måste gå nu!"sa Lea stressat och inom en sekund hade hon sprungit in i skogen.~Lea~
Jag måste skynda mig snabbt nu. Ånej, jag glömde en sak! Jag har glömt att Liana kan höra mina tankar!
"Sluta tänk på det, sluta!"viskade jag medan vinden slet i mitt hår.
Jag hörde en annan persons snabba, lätta steg efter mig. Japp, precis! Liana var tätt bakom mig.
"Och vart ska lilla prinsessan gå nu då? Träffa sin prins kanske?"sa hon retsamt.
"Åh klaffen Lia, du gör mig bara irriterad."(Och ja, Lia är Lianas smeknamn, även vad jag hade döpt henne till innan jag bytte namn på henne!).
"Nej men är prinsessan irriterad? Ojdå!"sa Liana och sprang ännu snabbare.
Ja, vampyrer kan springa jättefort, så nu är vi redan på andra sidan skogen. Vinden slet i Lias blonda hår också.
"Lia, på riktigt! Du börjar gå mig på nerverna!"
"Nej men är lilla prinsessan sur nu också, jag tror nog att du måste hålla din ilska för dig själv. Den kommer att göra så att du får problem i framtiden"
"Lägg av med att kalla mig prinsessan, annars får du problem i framtiden!"sa jag argt.
"Hotar du mig? Mig?!"
"Ja, hör du dåligt eller?"
"Vampyrer kan inte ha dålig hörsel, har du redan glömt det?"sa Liana, hon tror som vanligt att hon är smart.
Sen sprang hon tillbaka.Jaja, jag fortsatte att springa. 7 sekunder senare så stod jag i slutet av skogen. Mina kläder var slitna och jag hade sprickor i min vanligtvis stenhårda hud.
Men där stod han, precis som han hade lovat.~Ginny~
Jag och Hermione stod kvar vid kanten av den förbjudna skogen.
Iza stod nån meter ifrån oss.
Plötsligt stod hon bredvid oss.
Alltså den där familjen börjar skrämma mig på riktigt nu.
Hon tog tag i min och Hermiones händer och sprang iväg. 2 sekunder senare stod vi vid quidditchplanen.
Jag var väldigt snurrig nu. Sprang hon just på 2 sekunder, från den förbjudna skogen, och sen hit?
Aja, jag sprang fram till Harry.
Han stod och tog ut personer som skulle vara lagets nya slagmän.
"Har ni sett Lea?"sa han undrandes medan han kollade på nya slagmän.
"Ja, men hon sprang iväg."
"Undra varför?"sa Hermione.
"Ja exakt!"sa Ron som kom gåendes mot oss.
"Jag vet"sa Iza helt oväntat.
"Jag vet också!"sa Lea.
Lea?___________________________
Tjenare!!!Hur mår ni?
Jag själv mår rätt så bra.Boooom!!
Nästa "Vem är du mest lik?" grej är här!!Denna gången är den med Hermione, Ginny, Liana och Lea. Det kommer en annan i nästa kapitel.
Vi börjar med eleverna.
1. Någon har skadat Ron och Harry, vad gör du?
❤️. "Säg att det inte är sant! Säg att det inte är sant! Snälla!!!"
💗. "Inte Harry och Ron! Snälla!"
💙. "ÅNEJ!!!"
💜. "Äh, vem bryr sig? Vänta sa du precis att min drömprins Harry har gjort illa sig?!!"
2. Någon har skadat din bästa vän, vad gör du?
❤️. "Alltså vill du att jag ska slå dig eller?!"
💗. "HÄMTA EN LÄRARE!!!!!"
💙. "ALLTSÅ JAG SKA HÄMTA EN STEKPANNA OCH SLÅ DIG I HUVUDET!!!"
💜. "Ehm, vet nån vart min trollstav är?"
3. Du ska skadar ditt ena ben och är försenad en timme av en dubbeltimme hos McGonnagal, vad gör du?
❤️. "Jag ber en person att hjälpa mig upp och hjälpa mig till madam Pomfrey, resten får hon lösa med McGonnagal.
💗. "Ånej!! Om jag kommer försent betyder det att det rapporteras till rektorn (McGonnagal) och sedan vidare till biträdande rektorn, och sedan rapporteras det till alla på skolan, att jag kommit försent en timme från en dubbeltimme med förvandlingskonst!"
💙. "FAAAAAAAAN!!! Varför ska alltid jag råka ut för såna här saker?! Aja, såna här saker lagas av sig själv. Problemet är bara McGonnagals lektion..."
💜. "Jag är ingen fröken perfekt, så det är ingen mening att ens gå dit."
4. Om du skulle tröttna på skolan, vad skulle du göra?
❤️. "Det kommer aldrig att hända"
💗. "Du, du kan fetglömma att det kommer att hända!"
💙. "Jag skulle antagligen fortsätta med mina studier, eftersom att skolan är viktig."
💜. "Är inte det uppenbart, jag slutar bara."
Så!!!
Klart med eleverna. Och nu, det vi alla har väntat på: RESULTATEEEEEEEN!❤️. Står för Ginny. Hon gillar när allt är i ordning men även så är hon väldigt omtänksam.
💗. Står för Hermione. Hon är en tjej som bryr sig om skolan väldigt mycket, men hon bryr sig om andra.
💙. Står för Lea, en smart tjej som är väldigt omtänksam och bryr sig om sina studier.
💜. Står för Liana, en tjej som bryr sig alldeles för mycket om sig själv, men ibland så kan hon vara snäll, ibland.
Kommentera vem du var mest lik, jag var nog mest lik Lea.
Iallafall med den där stekpannan.Aja, hejdå!
Kramisar från Majjsen💕
GOTT NYTT ÅR!!!!
YOU ARE READING
True Love ~Swedish~
Fanfiction"Harry, du vet väl att jag älskar dig?" "Ja Ginny, det vet jag. Jag älskar dig också. Mer än vad du tror" Harry Potter ska börja sitt sjunde år på Hogwarts med Hermione, Ron och Ginny. Men redan på Hogwarts-Expressen går allt fel då en flicka med v...