10

5.4K 427 68
                                    

"Eh! Kau nak pergi mana tu?" Soal Yeun.

"Aku nak tanya Suho lah. Kenapa dia bagi dadah ni kat Jimin! Kata doctor? Takkanlah dia tak check dulu nama ubat. Aku takut pesakit lain pun kena." Kata Aidah dan tiba-tiba Jimin menghalang Aidah keluar dari pintu itu.

"Oppa?" Soal Kau.

"Aidah! Bawa bersabar. Semua patient dah tidur tu." Kata Yeun.

"Ah. Peduli lah! Sekarang juga aku nak Suho beri penjelasan!" Marah Aidah.

"KAT DALAM RUMAH TU!.. ." Jimin tiba-tiba cerita tentang kisah yg Aidah nak dengar itu. Ia membuatkan Aidah terkejut dan kemudian focus dan dia mula tenang.

"Kat... dalam rumah tu.... kami semua dibelasah. Taehyung dicampak di hempas ke dinding. Kakinya patah." Ujar Jimin.

"Oh..my gawwd!!! Kesiannya! Macam mana dia nak menari!" Yeun memcelah.

"Andwae Aidah! Kalau dia tahu yg awak tau kerja dia.. nanti awak akan terseksa!" Terang Jimin. 

"Jom kita duduk dengar the whole story." Ajak Yeun dan Aidah pun ikut Yeun duduk di atas sleeping bag nya. Manakala Jimin dudul atas katilnya.

Dia pun memulakan kisahnya.

Flashback»»»

"Hoseok! JAGA-JAGA!!" Jerit Jin apabila seorang lelaki penagih itu membaling kerusi buruk dari belakang Hoseok dan apabila Hoseok pusing aja, kerusi itu sudah pun terhempas di kepalanya.

Dia terus rebah tak sedarkan diri. Lalu Jin menendang penagih itu dan penagih itu jatuh lalu dia bangun menendang kaki Jin pula.

"Aarghh!" Jerit Jin. Manakala Namjoon membantu Jungkook menumbuk penangih itu. Namun penagih itu mencapai kayu dan memukul kepala Namjoon.

Lebih teruk lagi apabila Suga sedang menarik dan cuba mengejutkan Hoseok tiba-tiba penagih lain mengambil pisau dan menikam Suga di bahagian kakinya. "Aaarh!" Suga tak percaya yg kakinya di tikam dan Taehyung yg sedang menahan sakit kaki patah itu cuba mengeluarkan pisau tersebut dari pehanya.

"Mianhei .....hyung!" Ujar Taehyung dengan air matanya jatuh melihat Yoongi menahan sakit tikaman itu.

Jimin ditumbuk dengan kaki penangih itu dengan berkali-kali dia rebah pening dan matanya kabur.

Jungkook ternampak botol kaca kat hujung dinding dan bercadang untuk ambil. Namun seorang penagih menarik Jungkook kebelakang dan dihentamnya ke dinding, lalu penagih itu menarik rambut Jungkook dan menghentakkan kepalanya ke dinding. Darah mula mengalir pada dahi Jungkook mukanya lemah.

Jimin membuka matanya semula dan mendapati Jungkook sedang dikerjakan penangih itu. Dia cuba bangun dan Jungkook nampak tapi Jungkook memberi isyarat tangan pada Jungkook supaya mengambil botol kaca itu.

Jimin faham dan bangun dia mencapai botol kaca itu dan memukul kepala penagih itu dan penangih itu rebah. Tapi masih sedar. Jimin mendampingi Jungkook ke arah Taehyung yg bersama dengan Yoongi itu dan meletakkan Jungkook sebelah Taehyung, Jungkook tak larat dan kepalanya direhatkan dibahu Taehyung.

Jimin kembali membantu Jin, Penagih itu menarik Jin ke arah tingkap kaca itu dan dia tolak Jin sehingga tingkap itu pecah kerana kepalanya menembusi tingkap kaca itu.

"HYUNG!" jerit Jimin dan air matanya mengalir lalu dia ambilnya serpihan kaca tadi dan menikam bahu penagih itu. Penagih itu meronta kesakitan manakala penagih yg lain mula menarik Jimin dan menyuntiknya dengan injection apa ke benda tah. Matanya terus tutup tak ingat apa-apa.

Apa yg di ingat ialah selepas dia buka mata saja, diorang semua dah ada kat tempat yg lebih gelap, lebih kotor dan lebih teruk. Jimin memandang sekeliling tempat itu ianya seakan akan sebuah kilang besar yg ditinggalkan.

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now