satu;

4.6K 168 5
                                    

Sedang seronok aku menulis sesuatu di atas kertas, seseorang telah merampas kertas tersebut dariku.
"Yah!" aku mendongak. Lelaki itu tersengih2 membaca kertas yang aku tulis sambil duduk di atas mejaku.
"Baaagi balik!" aku cuba merampas kertas tersebut namun tak dapat. Tangan Jimin laju mengelak dari tanganku.
"Oh, Senior Yungjae, saya betul2 cintakan senior. Senior bagaikan pelangi yang mewarnai hidup saya. Ah~ Senior, saya sayang senior. Tak mampu ku tahan lagi perasaan ini," Jimin membaca salah satu ayat yang belum aku siapkan dengan kuat kemudian dia ketawa sendiri. Aku mendengus geram lalu merampas surat cintaku dengan rakus.
"Pergi!" marahku. Kelas yang tadinya bising diam memandang kami berdua. Kemudian, bising semula.
"Yah...releksla." kata2 Jimin membuat aku semakin bengang. "Macam awak tak pernah bagi surat cinta kat pompuan!" ujarku. Jimin terdiam.
"Ahhh...memang tak pernah pun," ujar Jimin dengan senyuman sinis. Dia turun dari mejaku.
"I'm gay," katanya lalu menarik J-Hope yang baru saja mahu memanggil Jimin. Jimin memeluk tengkuk J-Hope. Membuatkan J-Hope hampir nak tercekik tak mampu berkata apa2.
"Maaf ye sayang~" ujar Jimin kepada J-Hope sambil matanya yang menggoda.
Jimin tersengih2 memeluk J-Hope lalu mereka keluar bersama dari kelas.
Serious...lah?
Betul ke apa yang aku dengar tadi? SAYANG?

"Hoi! Buang tebiat ke panggil aku sayang?" soal J-Hope sebaik saja menolak Jimin jauh2. Jimin tersengih kambing.
"Alaaa, biarlah. Kau kan sayang aku," ujar Jimin kepada J-Hope. Lelaki itu serupa nak muntah organ dah.

dalam kelas.
"Wei," aku mengambil kerusi mendekati Gyuwon yang sedang membuat kerja sekolahnya yang tak siap.
"Ah, kenapa lak kau ni?" soal Gyuwon lalu meletakkan pennya.
"Erm..Jimin tu..betul ke gay?" soalku. Gyuwon terkedu.
"Mana kau tahu ni?" soalnya kembali.
"Dia..bagitahu aku," jawabku bersahaja. Gyuwon tergelak.
"Haih, pape jelah," balas Gyuwon lalu menyambung menulis. Aku mencebik.
"Betul ke?" soalku lagi.
"Entah. Tanya la dia. Jap..sejak bila pulak kau amik tahu pasal lelaki lain selain kau punya Yungjae tu?" soal Gyuwon lalu smirk. Aku mengetap gigi.
"Bukan macam tulah! Aku terkejut sebab dia cakap sendiri dengan aku macam tu sebab tu aku nak tau kesahihannya," kataku. Gyuwon tersenyum kambing.
Ah, pape jelah. Dia gay ke dia tak ke bukan kacau hidup aku pun kan?
_________________________

do vote and comment weh. support membe sikit gais huhuhu ( ̄∀ ̄) masyehh

Jimin is a GAYBOY ! [ COMPLETED]Where stories live. Discover now